З історії автобусних перевезень у Львові. Частина 9

1671
З історії автобусних перевезень у Львові. Частина 9

Фотографії старого Львова продовжують розповідати про історію автобусних перевезень в нашому місті. В цій частині – про транспортну реформу зі зміною схеми руху міських автобусів, яка чекала на львів’ян 1 січня 2012 року та про подальші зміни мережі автобусних маршрутів

Транспортна реформа – 2012 та наступні зміни в автобусній мережі Львова

1 січня 2012 року запроваджено «транспортну реформу», у перший день року проїзд в автобусах був безкоштовний. В результаті замість 74 міських автобусних маршрутів, що діяли до 31 грудня 2011 р., у Львові запущено 46 нових автобусних маршрутів – шість «радіальних» (№№ 1а, 2а, 3а, 4а, 5а, 6а) та 40 «хордових». Кінцеві «радіальних» автобусних маршрутів розмістилися на пл. Галицькій та пл. Різні.

Уже в перші дні функціонування нової транспортної схеми стає зрозумілим, що вона «сира» і недоопрацьована. Зокрема виявилося, що жоден міський автобусний маршрут не було скеровано в сторону смт. Рудне, яке іще з радянських часів увійшло до складу міста Львова – туди довгий час курсують лише приміські автобусні маршрути. Лише у квітні 2014 року міський автобусний маршрут № 28, який курсував до ТЦ «Епіцентр» було продовжено до Старого Рудна.

Автобус MAN A10 NL222 перевізника «Успіх БМ» на маршруті № 47а на вул. Підвальній. 1 березня 2012 р.
Автобус MAN A10 NL222 перевізника «Успіх БМ» на маршруті № 47а на вул. Підвальній. 1 березня 2012 р.

Отож, вже 3 січня 2012 року було запроваджено іще один «радіальний» автобусний маршрут № 47а пл. Різні – кінотеатр ім. Довженка, а також іще чотири «хордових» № 48 Аеропорт – вул. Коперника; № 49 Приміський вокзал – Рясне-2; № 50 вул. Дж. Вашингтона – Рясне-2 та № 51 вул. Симоненка – вул. Щурата. Також були заплановані автобусні маршрути № 1001 Рясне-1 – кільцева дорога – вул. Ряшівська (кінцева тролейбусних маршрутів № 3 і 10 та № 1002 Рясне-1 – кільцева дорога – ТЦ «Кінг-Крос-Леополіс». Ці автобусні маршрути за тимчасовими договорами почало обслуговувати ТзОВ «Успіх БМ».

4 січня 2012 року змінено схему руху автобусного маршруту № 13 – він замість вулиці Навроцького почав курсувати по вулиці Луганській. 5 січня 2012 року змінено схему руху автобусного маршруту № 26. 11 січня 2012 року внесено зміни у схеми курсування  6 автобусних маршрутів №№ 9, 12, 27, 28 та 51.

4 січня 2012 року нову транспортну схему та спосіб її впровадження розкритикував голова постійної депутатської комісії інженерного господарства, транспорту та зв’язку Іван Гринда (депутат від партії ВО «Свобода»). Депутат, зокрема, зазначив, що стара транспортна схема, яка була вироблена протягом двох десятиліть, дозволяла мешканцям у найкоротший термін та із мінімальними фінансовими затратами дістатися у найвіддаленіші куточки нашого міста. Нова ж схема передбачає збільшення часу доїзду, а витрати на проїзд подекуди збільшуються вдвічі.

Автобус «Еталон» БАЗ А079.14 «Підсніжник» на автобусному маршруті № 50. 15 березня 2013 р.
Автобус «Еталон» БАЗ А079.14 «Підсніжник» на автобусному маршруті № 50. 15 березня 2013 р.

«Ще під час затвердження цієї схеми руху депутати попереджали міського голову, що вона може не запрацювати гідним чином, але виконавчі органи міськради запевняли городян у протилежному. Проте вже у перші дні роботи нової транспортної схеми ми зіткнулися з численними недоопрацюваннями», – заявив Іван Гринда.

5 січня 2012 року нову транспортну схему розкритикував і депутат Львівської міськради Володимир Гірняк. Він зазначив, що після впровадження нової транспортної схеми на дорогах міста панує хаос. Гірняк виступив із вимогою до влади збільшити кількість транспорту на маршрутах, оптимізувати маршрути відповідно до вимог мешканців міста та організувати інформаційне забезепечення про нові маршрути, схеми їх курсування та розклади руху.

13 січня 2012 року заступник начальника Управління транспорту і зв’язку А. Білоус повідомив, що буде відкориговано 30% міських автобусних маршрутів. 17 січня 2012 року керівник профільного управління М. Жук повідомив, що скориговано 23 автобусних маршрути.

Протест проти транспортної реформи-2012 під стінами львівської Ратуші. 17 січня 2012 р.
Протест проти транспортної реформи-2012 під стінами львівської Ратуші. 17 січня 2012 р.

17 січня 2012 року роботу нової транспортної схеми Львова проінспектував голова Львівської обласної державної адміністрації Михайло Костюк. Чиновник о 7-ій годині ранку здійснив поїздку «хордовим» автобусним маршрутом № 49, який курсував із Рясне – 2 до Приміського вокзалу. За його словами, уже зранку на кінцевій у Рясне – 2 перебувало п’ять автобусів, які не були перевантажені. До приміського вокзалу маршрутка теж не була переповнена. Щоб дістатися від приміського вокзалу до вулиці Підвальної, «губернатору» довелося чекати автобуса маршруту № 2а 33 хвилини. Водій автобуса пояснив запізнення тим, що слизька дорога, а автобус і далі їздить на «літній» гумі.

Михайло Костюк зауважив, що практично на усіх зупинках громадського транспорту відсутня інформація про нову транспортну мережу, а маршрутні автобуси не обладнані радіозв’язком. Відповідно голова ЛОДА зазначив, що чи не головний недолік запровадженої транспортної реформи – повна відсутність інформаційної компанії серед мешканців Львова. Костюк заявив, що у Львові працюватимуть 8 мобільних груп, які вивчатимуть роботу транспортної мережі.

Того ж дня, 17 січня 2012 року львів’яни зібралися на площі Ринок із протестом проти «транспортної реформи – 2012». Серед вимог протестувальників – повернути низку автобусних маршрутів, які курсували до 31 грудня 2011 року. Начальник Управління транспорту і зв’язку Львівської міськради Микола Жук повідомив, що низка міських автобусних маршрутів Львова будуть курсувати за зміненими маршрутами уже із 21 січня 2012 року. Зміни торкнулися маршрутів, які курсують в напрямку Нового Львова, Тракту Глинянського та Винник. Також було відкориговано маршрути, що курсують по проспекту Чорновола.

Протест проти транспортної реформи-2012 під стінами львівської Ратуші. 17 січня 2012 р.
Протест проти транспортної реформи-2012 під стінами львівської Ратуші. 17 січня 2012 р.

18 січня 2012 року Управління транспорту і зв’язку Львівської міськради через її прес-службу повідомило, що міський електротранспорт міста перевозить тільки біля 20 – 25% пасажиропотоку в місті. У той же день заступник начальника Управління транспорту і зв’язку А. Білоус заявив, що у Львові в день відбувається 800 – 850 тисяч поїздок громадським транспортом.

Станом на 23 січня 2012 року на маршрути ЛК АТП № 1 виїхало 180 автобусів, в тому числі на «радіальні» маршрути – 46 автобусів великого класу. 24 січня 2012 року внесено зміни у маршрут курсування автобусного маршруту № 43.

У січня 2012 року активно обговорюються проблеми із новими автобусами ЛАЗ, які виникли у ЛК АТП № 1. У тому числі 30 січня було повідомлено, що на маршрути не виїхало 13 автобусів ЛАЗ.

На початку лютого 2012 року в ЛК АТП № 1 звітували: щодня трансферними квитками у «радіальних» маршрутах (в т.ч. і на маршруті № 47а, який обслуговував приватний перевізник ТзОВ «Успіх БМ») користується понад 5 тисяч пасажирів.

Автобус «Богдан» А601.10, що належав ПАТ «Львівське АТП-14630» на маршруті № 1а, який обслуговує ЛК АТП № 1. У зв’язку із нестачею власного рухомого складу, комунальний перевізник орендував автобуси у приватних перевізників. 11 березня 2012 р. Автор фото – Serious Sam
Автобус «Богдан» А601.10, що належав ПАТ «Львівське АТП-14630» на маршруті № 1а, який обслуговує ЛК АТП № 1. У зв’язку із нестачею власного рухомого складу, комунальний перевізник орендував автобуси у приватних перевізників. 11 березня 2012 р. Автор фото – Serious Sam

Із 10 лютого 2012 року почав працювати автобусний маршрут № 1001 (по об’їзній дорозі, до Рясного-1), на цей маршрут перевізник ТзОВ «Успіх БМ» випустив 5 автобусів. 17 лютого 2012 року внесено зміни у схеми курсування 5 автобусних маршрутів №№ 17, 18, 33, 44 і 47а. Із 24 лютого 2012 року запущено курсування іще одного міського автобусного маршруту № 1003 із двома автобусами. В кінці лютого 2012 року кількість автобусів на «радіальних» маршрутах Львова зросла до 76 одиниць.

На початку 2012 року у Львові було організовано компанію встановлення інформаційних таблиць на зупинках громадського транспорту. Це були інформаційні таблиці із коричневим тлом, що не відповідали вимогам Правил дорожнього руху. Станом на початок березня 2012 року на зупинках було встановлено 250 таких таблиць. У наступні роки ці інформаційні таблиці було демонтовано і замінено дорожніми знаками, які відповідають ПДР.

У березні 2012 року ЛК АТП № 1 почало випускати на «хордовий» автобусний маршрут № 16 автобуси великого класу. 5 березня 2012 року «Львівський портал» опублікував повідомлення про те, що автобусний маршрут № 46, який обслуговує Львівське комунальне АТП№1, самовільно змінив маршрут курсування. 7 березня 2012 року керівник ЛК АТП № 1 звітував про те, що інтервал руху на автобусних маршрутах № 3а і 4а скоротився до 5 хвилин. У зв’язку із ремонтом трамвайних колій на вул. Городоцькій від вул. Чернівецької до вул. Бандери, в результаті чого було припинено курсування трамваїв до головного вокзалу, було запущено тимчасові автобусні маршрути № 52 і 53. 27 березня 2012 року затверджено змінену схему автобусного маршруту № 7.

Попри те, що селище Рудне із початку 1960-х рр. увійшло до складу Залізничного району міста Львова, під час складання нової схеми автобусних маршрутів у 2011 р. про Рудне забули, отож у 2012 р. туди продовжували курсувати мікроавтобуси БАЗ-2215 «Дельфін» приватного перевізника
Попри те, що селище Рудне із початку 1960-х рр. увійшло до складу Залізничного району міста Львова, під час складання нової схеми автобусних маршрутів у 2011 р. про Рудне забули, отож у 2012 р. туди продовжували курсувати мікроавтобуси БАЗ-2215 «Дельфін» приватного перевізника

15 березня 2012 року депутат ЛМР Юрій Кужелюк повідомив про те, що автобуси маршруту № 19 вул. Миколайчука – пр. Червоної Калини (перевізник ПАТ «Львівське АТП-14630») не курсують по вулиці Дорога Кривчицька, порушуючи затверджену схему руху маршруту.

2 квітня 2012 року міський голова Львова Андрій Садовий повідомив, що від центру міста Львова курсуватиме автобусний маршрут до села Збиранка. Цей маршрут обслуговуватиме Львівське комунальне АТП № 1. Інтервал руху становитиме 30 хв. У Департаменті житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради повідомили, що на маршруті № 1003 курсує два автобуса із інтервалом 30 хв. Автобуси курсують від 06:00 до 20:30.

На початку квітня 2012 року кількість автобусів великого класу на «радіальних» маршрутах зросла до понад 100 одиниць. Із 30 березня 2012 року автобуси великого класу з’явилися на «хордовому» автобусному маршруті № 46.

Із 19 квітня 2012 року було внесено зміни у схеми автобусних маршрутів № 29, 36 і 45. Маршрути № 29 і 36, які курсують до Лисинич і Винник були продовжені до пл. Кропивницького, а автобусний маршрут № 45 – до вул. Пулюя. Із 20 квітня 2012 року на автобусному маршруті № 16 почало курсувати 10 автобусів великого класу.

Такі інформаційні таблички (замість відповідних дорожніх знаків, передбачених ПДР) у 2012 році встановлювали на автобусних зупинках міста. Джерело фото: Zaxid.net
Такі інформаційні таблички (замість відповідних дорожніх знаків, передбачених ПДР) у 2012 році встановлювали на автобусних зупинках міста. Джерело фото: Zaxid.net

Також було відкрито новий автобусний маршрут № 54 пр. Червоної Калини – ринок «Галицьке перехрестя». На нього вийшло 16 автобусів великого класу. Угоду на обслуговування маршруту терміном на 3 місяці було укладено із ПАТ «Львівське АТП № 14630».

У кінці квітня 2012 року було змінено рухомий склад на автобусному маршруті № 18 – замість автобусів малого класу його почали обслуговувати 10 автобусів великого класу. Відповідно, такий транспорт не міг курсувати по вул. Дорога Кривчицька. Відповідно від вул. Личаківської до кінцевої почали курсувати окремі автобуси із трансферними квитками. Згодом до Кривчиць було скеровано автобусний маршрут № 39.

24 квітня 2012 року депутат ЛМР Юрій Кужелюк повідомив про проблеми із курсуванням автобусного маршруту № 29, кінцева зупинка якого – у селі Лисиничі.

«Мова йде про 29-й маршрут, який курсував за схемою вул. Підвальна – с. Лисиничі. Однак мешканці Тракту Глинянського вкотре просять зробити кінцеву зупинку біля агрофірми «Провесінь», оскільки із Лисинич маршрутка їде вже переповненою і добратися до центру – ніяк», – заявив Юрій Кужелюк. Депутат повідомив про те, що 29-й маршрут продовжили до Привокзальної, але скоротили кількість машин на маршруті.

Автобус ЛАЗ А191 на автобусному маршруті № 16 на вул. І. Виговського. 6 серпня 2013 р. Автор фото – Serious Sam
Автобус ЛАЗ А191 на автобусному маршруті № 16 на вул. І. Виговського. 6 серпня 2013 р. Автор фото – Serious Sam

На початку травня 2012 року було внесено тимчасові зміни в схему руху 12 міських автобусних маршрутів у зв’язку із реконструкцією перехрестя вул. Пасічної та Личаківської. На початку травня 2012 року на міських автобусних маршрутах курсувало уже майже 120 автобусів великого класу.

Із 11 червня 2012 року було скасовано дію трансферних квитків у автобусах «радіальних» маршрутів. За офіційною версією, озвученою заступником начальника Управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради А. Білоусом, трансферні квитки перестали діяти у зв’язку зі змінами «радіальних» автобусних маршрутів, які були запроваджені у зв’язку із проведенням чемпіонату Європи по футболу «Євро-2012».  Проте після завершення чемпіонату і повернення «радіальних» маршрутів до затверджених схем руху відновленням дії трансферних квитків не відбулося. 13 липня 2012 року в Управлінні транспорту і зв’язку ЛМР заявили, що дію трансферних квитків буде відновлено у вересні після збільшення пасажиропотоку. Проте ця обіцянка так і не була виконана. Як виявилося – це був не елемент транспортної реформи, а просто піар-крок міської влади. 11 вересня 2012 року керівник Управління транспорту ЛМР М. Жук заявив про те, що дія трансферного квитка відновлюватися не буде. Одною із причин він назвав впровадження «діаметрального» автобусного маршруту № 54.

27 червня 2012 року депутат Львівської міськради Юрій Кужелюк повідомив про транспортні проблеми мешканців Кривчиць. Після зміни траси автобусного маршруту № 18 по вул. Ніщинського та вул. Дорога Кривчицька почав курсувати автобуси маршруту № 39 за схемою Дорога Кривчицька – вул. Шота Руставелі – Новий Львів – Сихів. Маршрут № 39 курсував значно гірше, а ніж № 18. За словами Юрія Кужелюка мешканці Кривчиць уже зверталися у всі можливі інстанції, перекривали дорогу і пікетували міську раду, проте покращення транспортного сполучення так і не дочекалися.

Автобус Mercedes-Benz O405N2 перевізника ПАТ «Львівське АТП-14630» на маршруті № 31 Залізничний вокзал – ринок «Галицьке перехрестя». 22 червня 2013 р. Автор фото – Alex-Od
Автобус Mercedes-Benz O405N2 перевізника ПАТ «Львівське АТП-14630» на маршруті № 31 Залізничний вокзал – ринок «Галицьке перехрестя». 22 червня 2013 р. Автор фото – Alex-Od

У липні 2012 року було внесено зміни у схему курсування автобусного маршруту № 28. Якщо початкова схема передбачала його курсування на Сихів, то після змін цей маршрут почав курсувати від ТЦ «Епіцентр» на вулиці Городоцькій до вул. Варшавської. 4 липня 2012 року рух по проспекту Свободи відновили «радіальні» автобусні маршрути. 10 липня 2012 року було змінено схему руху «радіального» автобусного маршруту № 2а, який почав курсувати від Університету ім. І. Франка до вул. Городоцької по вул. Любінській і фактично став дублювати тролейбусний маршрут № 10. У липні 2012 року було прийнято рішення про обладнання всього громадського транспорту Львова GPS-трекерами для можливості онлайн-моніторингу за рухом транспорту

13 вересня 2012 року у Львові впроваджено «соціальний» автобусний маршрут Рясне-2 – вул. Широка. У жовтні 2012 року проведено конкурс на перевезення на автобусних маршрутах № 47а, 48, 49, 50, 51 та 53 (до того – № 54). Переможця конкурсу на обслуговування маршруту № 47а не було визначено, отож на його обслуговування уклали тимчасовий договір. Щодо решти маршрутів, то переможцем став перевізник ТзОВ «Успіх БМ».

Станом на листопад 2012 року кількість електротранспорту на маршрутах Львова скоротилася порівняно із попередніми роками – курсувало 117 одиниць електротранспорту, в тому числі 59 тролейбусів і 58 трамваїв.

Автобус Renault PR112 на маршруті № 3а на пр. Свободи. 24 травня 2015 р. Автор фото – Alex-Od
Автобус Renault PR112 на маршруті № 3а на пр. Свободи. 24 травня 2015 р. Автор фото – Alex-Od

30 січня 2013 року громадська організація «Львівтрансзахист» заявила про те, що бере під власний контроль курсування найбільш проблемних автобусних маршрутах міста Львова №№ 5а, 11, 27, 36 і 39. 4 лютого 2013 року у «Львівтрансзахисті» повідомили, що у неділю 3 лютого на автобусному маршруті № 11 замість 16 автобусів, передбачених договором, курсував лише один. Так само було виявлено, що на «радіальному» маршруті № 5а в неділю 3 лютого 2013 року курсував лише один автобус. На маршруті № 6а в той день було два автобуси замість 6, на 36 – 4 автобуси замість 10, а на маршруті № 39 три автобуси замість дванадцяти.

28 січня 2013 року міський голова Львова Андрій Садовий повідомив про кадрові зміни в керівництві Управління транспорту і зв’язку ЛМР. Миколу Жука та Андрій Білоуса було звільнено із посад начальника Управління та заступника начальника. Вони повернулися на роботу в НУ «Львівська політехніка». Натомість новим очільником Управління транспорту і зв’язку став Олег Засадний, який до того очолював департамент «Євро-2012». Заступником Олега Засадного став Олег Вілюра, який теж працював в департаменті «Євро-2012».

Із 20 квітня 2013 року було змінено маршрут руху автобусного маршруту № 46 – він почав курсувати до міської дитячої лікарні на вулиці Пилипа Орлика. 16 грудня 2013 року відбулося чергове коригування мережі автобусних маршрутів – за рішенням виконкому ЛМР було змінено траси курсування автобусних маршрутів № 21 та 28 – автобусний маршрут № 21 отримав кінцеву біля нового ТЦ «Три слони», а автобусний маршрут № 28 – в Рудному на вул. Огієнка.

Частково низькопідлоговий автобус «Богдан» А09280 перевізника ПАТ «Львівське АТП-14630» на автобусному маршруті № 42 на пр. Червоної Калини. 19 липня 2013 р. Автор фото – Святослав Нейгауз
Частково низькопідлоговий автобус «Богдан» А09280 перевізника ПАТ «Львівське АТП-14630» на автобусному маршруті № 42 на пр. Червоної Калини. 19 липня 2013 р. Автор фото – Святослав Нейгауз

Треба зазначити, що під час громадських слухань із приводу перегляду тарифів на проїзд у міському автотранспорті в 2014 році в.о. начальника Управління транспорту і зв’язку ЛМР Сергій Журбенко фактично визнав неефективність впровадженої у 2012 році «транспортної реформи», адже 70% автобусних маршрутів протягом 2012 – 2013 року повернулося до схем курсування, які діяли до реформи.

24 жовтня 2013 року Львівська міська рада прийняла ухвалу, щодо закупівлі за кредитні кошти 50 нових тролейбусів вартістю 95 млн. грн. та 100 нових автобусів вартістю 125,1 млн. грн. Кредит на закупівлю нового транспорту мали взяти під державні гарантії терміном на 10 років із відсотковою ставкою не вище 10% річних. Закупівлі громадського транспорту мали провести в рамках проектів «Оновлення рухомого складу тролейбусного парку міста Львова» та «Оновлення автобусного парку міста Львова». Цими проектами передбачалося, що витрати на повернення і обслуговування запозичень у розмірі 50% суми, що підлягає оплаті мало сплачуватися за рахунок коштів державного бюджету. Решту коштів мало сплачуватися із міського бюджету.

13 листопада 2013 року міський голова Львова Андрій Садовий заявив про те, що міська влада планує закупити в «Концерну «Електрон» нові тролейбуси, автобуси та електробус. 26 грудня 2013 року Андрій Садовий знову озвучив плани закупити у 2014 році 100 автобусів великого класу та 56 тролейбусів.

Автобус ПАЗ-3205-57 перевізника ПАТ «Львівське АТП-14630» на маршруті № 38 на вул. Університетській. 15 травня 2012 р. Автор фото – Роман Каленіченко
Автобус ПАЗ-3205-57 перевізника ПАТ «Львівське АТП-14630» на маршруті № 38 на вул. Університетській. 15 травня 2012 р. Автор фото – Роман Каленіченко

14 березня 2014 року в.о. директора Департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Володимир Олійник повідомив, що на міських автобусних маршрутах Львова курсує в середньому 620 автобусів, із них 138 автобусів великого класу, пристосованих для перевезення людей із інвалідністю. За словами Володимира Олійника, середній добовий обсяг пасажиропотоку міських автобусних маршрутів Львова становить біля 227 тисяч осіб (орієнтовний річний пасажиропотік біля 83 млн. пасажирів). Щодо міського електротранспорту, то прес-служба ЛМР 14 березня 2014 року повідомила, що на лінію в середньому випускається 125 одиниць електротранспорту – 65 трамваїв і 60 тролейбусів. Щоденно електротранспорт перевозив біля 57,8 тисяч осіб, в т.ч. 36,3 тис. осіб в трамваях і 21,5 тис. осіб в тролейбусах.

11 квітня 2014 року виконком Львівської міськради прийняв рішення про продовження автобусного маршруту № 28 до Старого Рудна через с. Зимна Вода. До цього автобусний маршрут курсував від вулиці Варшавської до ТЦ «Епіцентр» по пр. Чорновола та вул. Городоцькій.

17 квітня 2014 року прес-служба Львівської міськради повідомила про коригування траси автобусного маршруту № 5а, який курсує від пл. Різні до м. Винники. Відповідно до звернення мешканців, трасу маршруту змінили таким чином, що автобуси стали заїздити в житловий масив на вул. Ломоносова – Франка – Шевченка.

Автобус Mercedes-Benz O405N транспортно-туристичної фірми «Одрі» на маршруті № 46. 30 березня 2012 р.
Автобус Mercedes-Benz O405N транспортно-туристичної фірми «Одрі» на маршруті № 46. 30 березня 2012 р.

23 квітня 2014 року прес-служба Львівської міськради повідомила про призначення нового керівника Управління транспорту і зв’язку Львівської міськради – ним став Віктор Дмитрович Щир. Свою кар’єру Віктор Щир починав як військовий. До 2009 року на військовій службі в Державній прикордонній службі України. У 2010 – 2012 р. працює на посаді фахівця із питань безпеки ДП «Дирекція будівництва об’єктів «Євро-2012» у Львові». Із 2 квітня 2013 р. керівник філії концерну «Техвоєнсервіс» «Львівський автомобільний ремонтний завод». До призначення на посаду Віктора Щира обов’язки начальника Управління транспорту і зв’язку ЛМР обіймали Олег Вілюра і Сергій Журбенко.

24 квітня 2014 року керівник ЛК АТП № 1 Михайло Сидорович повідомив про те, що на автобусному маршруті № 10, який обслуговує комунальний перевізник, почали курсувати автобуси великого класу

Із 1 травня 2014 року вартість проїзду в міських автобусах Львова зросла до 3 гривень – відповідне рішення прийняв виконком ЛМР 28 квітня 2014 року.

13 травня 2014 року начальник Управління транспорту та зв’язку ЛМР Віктор Щир повідомив про внесення змін у трасу автобусного маршруту № 28 – він почав курсувати до Рудна через окружну дорогу. До цього автобуси курсували через с. Зимна Вода.

Автобус Den Oudsten Alliance City B96 перевізника ПАТ «Львівське АТП-14630» на маршруті № 54 на пл. Торговій. 10 червня 2012 р. Автор фото – Alex-Od
Автобус Den Oudsten Alliance City B96 перевізника ПАТ «Львівське АТП-14630» на маршруті № 54 на пл. Торговій. 10 червня 2012 р. Автор фото – Alex-Od

30 липня 2014 року ЛК АТП № 1 повідомило, що усі автобуси підприємства обладнані GPS-трекерами для можливості онлайн-моніторингу за їх рухом. 1 серпня 2014 року Управління транспорту і зв’язку ЛМР повідомило про оголошення конкурсу на обслуговування нового автобусного маршруту № 54 смт. Брюховичі (вул. Незалежності України) – пр. Червоної Калини. Довжина маршруту – 19,1 км., кількість автобусів – 14 машин середнього класу. Переможця конкурсу на обслуговування автобусного маршруту № 54 було визначено наприкінці вересня 2014 року – ним стало ПАТ «Львівське АТП № 14630».  Автобусний маршрут № 54 почав курсувати 6 жовтня 2014 р.

5 вересня 2014 року виконком Львівської міської ради прийняв рішення про реалізацію двох інвестиційних проектів – будівництва автостанції на вул. Городоцькій – Збиральній на в районі перехрестя вул. Зеленої та Пасічної. Департамент житлового господарства та інфраструктури зобов’язали передбачити в бюджеті розвитку міста відповідні кошти для реалізації проектів.

7 листопада 2014 року було оголошено про зміни в схемах курсування  чотирьох автобусних маршрутів – №№ 5а, 6а, 48 і 54. Відповідно до рішення виконкому ЛМР автобусний маршрут № 5а отримав кінцеву біля Львівського обласного госпіталю ветеранів воєн та репресованих ім. Юрія Липи на вул. Івасюка, 31 у Винниках, кінцеву автобусного маршруту № 6а було пренесено із пл. Галицької на вул. Шпитальну (ТЦ «Магнус»), маршрут № 48 було продовжено із пл. Галицької до ст. Підзамче, а автобуси маршруту № 54 замість вулиць Залізничної і Генерала Юнаківа стали курсувати по вулю Городоцькій і Шевченка.

Автобус MAN A21 NL223 приватного перевізника ТзОВ «Сторгозія» на автобусному маршруті № 18. 24 червня 2012 р. Автор фото – Андрій Василюк
Автобус MAN A21 NL223 приватного перевізника ТзОВ «Сторгозія» на автобусному маршруті № 18. 24 червня 2012 р. Автор фото – Андрій Василюк

У грудні 2014 року стало відомо про судові спори між Департаментом житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради і приватним перевізником ТзОВ «Успіх БМ». Ці спори стосувалися зокрема того, що перевізник обслуговував автобусний маршрут № 47а не маючи на нього постійного договору, а також спору між ТзОВ «Успіх БМ» та ПАТ «Львівське АТП № 14630» за обслуговування автобусного маршруту № 53. Перевізник і міська влада порозумілися, відповідно «Успіх БМ» погодився на скорочення терміну дії договору на обслуговування автобусних маршрутів № 48 – 51 та 53. На обслуговування автобусного маршруту № 47а мав бути оголошений новий конкурс, переможцем цього конкурсу стало ЛК АТП № 1 – про це було оголошено 5 лютого 2015 року.

У січні 2015 року було оголошено про продовження траси автобусного маршруту № 5а до кінця проспекту В. Чорновола. За словами начальника Управління транспорту і зв’язку В. Щира, так вчинили для того, щоб покращити сполучення Львівського обласного госпіталю ветеранів воєн та репресованих і з Лікарнею швидкої медичної допомоги на вул. Миколайчука. За словами чиновника, продовжити автобусний маршрут № 5а до лікарні на вул. Миколайчука одразу неможливо, через вимоги законодавства. Отож маршрут вирішили відкоригувати в два етапи.

У лютому 2015 року Управління транспорту і зв’язку ЛМР повідомило, що міські автоперевізник протягом минулого 2014 року за різні порушення звільнили із роботи 272 водіїв громадського транспорту, іще 240 водіям було оголошено догани.

– Трансферні квитки на «радіальний» автобусний маршрут № 1а, які діяли до 11 червня 2012 р. Автор фото – Юрій Тер-Арутюнян
– Трансферні квитки на «радіальний» автобусний маршрут № 1а, які діяли до 11 червня 2012 р. Автор фото – Юрій Тер-Арутюнян

10 березня 2015 року виконком Львівської міськради прийняв рішення «Про тимчасове встановлення часу дії посвідчень пільгових категорій пасажирів у міському автотранспорті» відповідно до цього рішення, із 11 березня до 1 червня 2015 року пасажири пільгових категорій отримували право безкоштовного користування міським автотранспортом із 10:00 до 16:00. Безкоштовний проїзд в міському електротранспорті жодним чином не обмежувався. Таке рішення виконком ЛМР прийняв для того, щоб не підвищувати вартість проїзду в міському автотранспорті. Начальник Управління транспорту Львівської міськради Віктор Щир пояснив, що у значній кількості міст України діють обмеження на кількість пільговиків, які одночасно знаходяться у салоні транспортних засобів, або обмеження по часу. Він послався на практику таких міст, як Івано-Франківськ і Тернопіль. Низка громадських організацій одразу почала вимагати скасування цього рішення міськвиконкому. 3 квітня 2015 року виконком Львівської міської ради вніс зміни у рішення, щодо обмеження часу дії безкоштовного проїзду в міському автотранспорті. Відповідно до цих змін право безкоштовного проїзду в міському автотранспорті без обмежень по часу отримали діти з багатодітних сімей, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування; інваліди по зору; учасники бойових дій.

23 березня 2015 року виконком Львівської міської ради прийняв рішення про продовження автобусного маршруту № 5а до лікарні швидкої медичної допомоги на вулиці Миколайчука, 9. До цього кінцевою автобусного маршруту № 5а було перехрестя проспекту Чорновола та вулиці Варшавської. В той же час, автобуси маршруту №5а перестали курсувати до Львівського обласного госпіталю ветеранів воєн і репресованих ім. Юрія Липи. До госпіталю почали курсувати автобуси маршруту № 29, який до того мав кінцеву в с. Лисиничі.

Автобуси «Еталон» А081.10 «Волошка» перевізника ТзОВ «Міра і К» на маршруті № 14 на пр. Червоної Калини. Літо 2014 р. Автор фото – Андрій Василюк
Автобуси «Еталон» А081.10 «Волошка» перевізника ТзОВ «Міра і К» на маршруті № 14 на пр. Червоної Калини. Літо 2014 р. Автор фото – Андрій Василюк

9 квітня 2015 року було озвучено пропозицію перевізників щодо підвищення вартості проїзду в міському автотранспорті до 5 гривень за одну поїздку. 12 травня 2015 року виконавчий комітет Львівської міськради встановив новий тариф на проїзд у міському автотранспорті міста Львова – 4 гривні. Його дія запроваджена із 15 травня 2015 року відповідно усі обмеження на безкоштовний проїзд для пільговиків знято.

8 травня 2015 року виконком Львівської міської ради прийняв рішення про запровадження двох нових міських автобусних маршрутів № 55 вул. Варшавська, 191 – с. Збиранка та № 56 вул. Грінченка, 44 – с. Великі Грибовичі. Для пошуку перевізника, який обслуговував би ці маршрути, оголосили конкурс.

Із 1 липня 2015 року було запроваджено курсування 7 нічних автобусних маршрутів (№№ 1Н – 7Н). На кожному із цих маршрутів курсувало по 1 автобусу. Вартість проїзду в нічних автобусах – 8 грн.

27 липня 2015 року змінено схему курсування автобусного маршруту № 17 – він отримав кінцеву на вулиці Рудненській біля Львівського казенного підприємства засобів пересування і протезування (протезного заводу). До цього автобуси маршруту № 17 курсували за маршрутом вул. Щурата – вул. Сяйво.

20 серпня 2015 року прес-служба Львівської міськради повідомила, що на сайті ЛМР можна в онлайн-режимі стежити за рухом громадського транспорту Львова. Згодом сторінка сайту, де  в онлайн-режимі відображався рух громадського транспорту таємничо зникла. 26 серпня 2015 року було повідомлено по спорудження тимчасової автостанції на вул. Городоцькій, 359 із якої мали відправлятися автобусні маршрути Городоцького, Мостиського, Самбірського, Старосамбірського та Турківського напрямків.

26 листопада 2015 року відповідно до рішення міськвиконкому змінено кінцеву автобусного маршруту № 47а – маршрут було продовжено від пл. Різні до ТЦ «Форум-Львів» на вулиці Під Дубом. Зміни було введено в дію від 30 листопада 2015 року.

У середині грудня 2015 року у зв’язку із закриттям на реконструкцію вулиці Мечникова було запроваджено тимчасовий автобусний маршрут № 7а від площі Соборної до вулиці Вахнянина. Цей маршрут мав працювати із 7:00 до 21:00 із інтервалом в 40 хв. – він мав обслуговуватися одним автобусом. В реальності цей автобусний маршрут працював дуже нестабільно і припинив свою роботу у вересні 2016 р.

25 грудня 2015 року міський голова Львова Андрій Садовий повідомив про плани закупівлі в 2016 році 60 низькопідлогових автобусів великого класу.

У кінці грудня 2015 року керівник ЛКП «Львівавтодор» Олег Береза повідомив про

Автобус «Еталон» А081.10 «Волошка» ЛК АТП № 1 на автобусному маршруті № 46 на вул. Підвальній. Листопад 2014 р. Джерело – прес-служба ЛМР
Автобус «Еталон» А081.10 «Волошка» ЛК АТП № 1 на автобусному маршруті № 46 на вул. Підвальній. Листопад 2014 р. Джерело – прес-служба ЛМР

завершення реконструкції пл. Св. Юра і відновлення курсування через площу автобусів маршрутів № 2а, 33 і 38. Реконструкція площі тривала більше, а ніж півроку. Також напередодні нового 2016 року начальник Управління транспорту і зв’язку Віктор Щир повідомив, що нічні автобусні маршрути курсуватимуть і у 2016 році.

29 січня 2016 року прес-служба ЛМР повідомила про чергові зміни трас автобусних маршрутів № 5а та 12. Відповідно до внесених змін маршрут № 5а мав курсувати між кінцевими на вул. Кільцевій у Винниках і Лікарнею швидкої медичної допомоги на вул. Миколайчука у Львові. Проте у Винники цей маршрут мав прямувати не прямо по вулиці Личаківській повз Винниківське озеро, а по вул. Тракт Глинянський через село Лисиничі повз Львівський обласний госпіталь ветеранів воєн і репресованих ім. Юрія Липи. Автобусний маршрут № 12 замість вулиці Варшавської мав курсувати по пр. Чорновола та вул. Липинського. Крім того у тестовому режимі автобуси маршруту № 18 мали почати курсувати до ВАТ «Ензим» на вул. Личаківській, 232, до цього цей маршрут курсував до АС№6 на вулиці Личаківській.

11 березня 2016 року керівник Управління транспорту і зв’язку Львівської міськради Віктор Щир повідомив про відкриття нового автобусного маршруту № 57 пл. Кропивницького – вул. Городоцька – кільцева дорога – завод «Фуджікура», який на основі тимчасового договору мало обслуговувати ЛК АТП № 1.

11 квітня 2016 року було внесено зміни у трасу автобусного маршруту № 54, який обслуговувало Львівське комунальне АТП № 1. Відповідно до рішення міськвиконкому, тепер маршрут мав сполучати вул. Антонича на Сихові. До того в якості експерименту автобусний маршрут був вкорочений до ТЦ «Форум» (початково автобуси маршруту № 54 мали кінцеву на пр. Червоної Калини біля дитячої поліклініки), але такий маршрут виявився збитковим.

16 травня 2016 року в черговий раз були внесені зміни у схему автобусних маршрутів міста Львова. Зміни, впроваджені рішення міськвиконкому, торкнулися автобусних маршрутів № 2а та 18. Маршрут № 2а було продовжено по вулиці Городоцькій до автостанції «Західна» (раніше вони мали кінцеву зупинку на тролейбусному кільці «Льотне поле»), а маршрут № 18 вже остаточно продовжили до «Ензиму» по вул. Личаківській. Автобуси маршруту № 18 почали курсувати до «Ензиму» 8 червня 2016 року.

30 червня 2016 року у зв’язку із ремонтом вулиці Богданівської було внесено зміни в схеми автобусних маршрутів № 19 і № 39. Автобуси маршруту № 19 почали прямувати по вулиці Старознесенській (по цій вулиці раніше ніколи не курсував громадський транспорт), а маршрут № 19 було вкорочено. На час реконструкції шляхопроводу над залізничними коліями Львів – Персенківка на вул. Городоцькій було запроваджено тимчасовий маршрут «Експрес» від залізничного вокзалу до автостанції «Західна». Цей маршрут спочатку обслуговувало Львівське АТП № 14630.

Із 1 липня 2016 році в тестовому режимі для вивчення пасажиропотоку було запущено два експриментальні автобусні маршрути: ТЦ «Форум» – вул. Золота та вул. Джерельна – Високий Замок. Маршрути були введені терміном на і місяць. Обидва маршрути курсували із інтервалом 1 година, обслуговувало їх ЛК АТП № 1. 8 липня 2016 року відповідно до рішення виконавчого комітету ЛМР було змінено кінцеві зупинки автобусних маршрутів № 14 і 19. Кінцеву зупинку цих автобусних маршрутів перенесли на вулицю Богдана-Ігора Антонича.

У кінці липня 2016 року на автобусні маршрути Львова вийшли нові автобуси виробництва ПАТ «Концерн «Електрон», які на тендері закупило ЛК АТП № 1. Перші 5 таких автобусів почали курсувати на автобусному маршруті № 3а.

У кінці 2016 року закінчувався термін дії договорів на обслуговування міських автобусних маршрутів, які були укладені наприкінці 2011 року. Відповідно постала необхідність проведення нового конкурсу для обрання перевізників для обслуговування міських автобусних маршрутів. У кінці вересня 2016 року міська рада запросила представників громадських організацій подавати заявки на участь в складі конкурсного комітету.

26 жовтня 2016 року начальник Управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради Віктор Щир повідомив, що вносяться зміни у схеми руху трьох автобусних маршрутів №№ 44, 45 і 51. Їхня нова кінцева – біля ТЦ «Вікторія Гарденс» на вул. Кульпарківській, 226,а.

17 листопада 2016 року, після запуску першої черги трамвайного маршруту № 8 на Сихів, ЛК АТП № 1 призупинило випуск автобусів на «радіальний» маршрут № 4а. У цей день припинилася експлуатація зічленованих автобусів ЛАЗ А 292.

Низькопідлоговий автобус «Електрон» А185 на маршруті № 3а (перевізник ЛК АТП № 1) та автобус «Еталон» БАЗ А079 на маршруті № 36 (перевізник ПАТ «Львівське АТП-14630») на вул. Підвальній. Джерело – прес-служба ЛМР
Низькопідлоговий автобус «Електрон» А185 на маршруті № 3а (перевізник ЛК АТП № 1) та автобус «Еталон» БАЗ А079 на маршруті № 36 (перевізник ПАТ «Львівське АТП-14630») на вул. Підвальній. Джерело – прес-служба ЛМР

2 грудня 2016 року виконком вніс зміни до схем курсування восьми міських автобусних маршрутів №№ 5а, 9, 12, 14, 27, 30, 35 і 48. Маршрут № 5а, який обслуговує ЛК АТП № 1, було вкорочено до пл. Різні (раніше він курсував до вул. Миколайчука),

Автобусний маршрут № 9, який не курсував понад рік, мав почати курсувати від онколікарні на вул. Максимовича до села Муроване; маршрут № 12 мав пов’язати Рясне – 2 із село Підбірці (із курсуванням по вул. Личаківській та Тракт Глинянський).

Маршрут № 14 мав бути продовжений до с. Зимна Вода (залізнична станція), маршрут № 27 мав курсувати від ст. Скнилів до вул. Личаківської, маршрут № 30 мав курсувати від вулиці Величковського в Рясне-2 до вул. Карбишева на Новому Львові, а маршрут № 35 – від вул. Польової до вул. Трильовського на Сихові.

Автобусний маршрут № 48 мав бути продовжений до ринку «Галицьке перехрестя». Курсувати за маршрутом Аеропорт – ринок «Галицьке перехрестя» маршрут почав 14 лютого 2017 р.

Зміни автобусних маршрутів № 12, 14, 27, 30 і 35 були скасовані рішенням виконкому усього через тиждень – 9 грудня 2016 року. За офіційною версією – через невдоволення мешканців. Насправді ж автобусний маршрут № 12 жодного дня не курсував до села Підбірці. Через деякий час автобусні маршрути №№ 12, 30 і 35 узагалі припинили свою роботу. За словами начальника Управління транспорту Віктора Щира, 9 грудня 2016 року рішенням виконкому було остаточно затверджену схему руху автобусного маршруту № 31, який сполучає Залізничний вокзал із ринком «Галицьке перехрестя».

29 грудня 2016 року виконком Львівської міськради знову вніс зміни у схеми міських автобусних маршрутів. Ці зміни торкнулися маршрутів № 2а, 4а, 10, 12, 14, 15 та 53. Відповідно до цього рішення, автобусні маршрути № 4а і 53 почали курсувати по вулиці Івана Франка через Новий Львів замість вулиці Стуса.

5 січня 2017 року Управління транспорту Львівської міськради оголосило про проведення конкурсу на визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах. Документи перевізники мали подати до 15:00 3 лютого 2017 року. Сам конкурс був запланований на 20 лютогого 2017 року на 15:00 в кабінеті 341 львівської ратуші. За умовами конкурсу всі автобусні маршрути Львова мали працювати в режимі «маршрутне таксі». 31 січня 2017 р. виконавчий комітет Львівської міської ради затвердив договір про організацію перевезення на автобусних маршрутах загального користування м. Львова, який передбачає застосування штрафних санкцій для перевізників в разі порушення ними договору, а також перевірку регулярності перевезень на маршрутах як контролерами, так і за допомогою GPS-моніторингу.

22 лютого 2017 року прес-служба Львівської міської ради повідомила про те, що протягом минулого 2016 року на міських автобусних маршрутах міста Львова було перевезено біля 85 мільйонів пасажирів. Автобусні перевезення на міських маршрутах здійснювалися п’ятьма автобусними перевізниками – ЛК АТП № 1 (обслуговувало 19 маршрутів), ПАТ «Львівське АТП № 14630» (11 маршрутів), ТзОВ «Міра і К» (10 маршрутів), ТзОВ «Фіакр-Львів» (10 маршрутів) та ТзОВ «Успіх БМ» (5 маршрутів).

Антон ЛЯГУШКІН

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.