Волинь 90 років тому: будівництво, мости, залізниця, цікаві факти

0
419
Будинок на чотири родини. Фото міжвоєнного періоду
Будинок на чотири родини. Фото міжвоєнного періоду

В 1920-х років про Волинь писали як ідеальний край для ведення фермерства. Окрім того, вдале розташування регіону мало б сприяти торгівлі. Водні артерії були одним із найзручніших шляхів, завдяки яким можна було транспортувати різну продукцію. Саме тому ставка на судноплавство на Волині була дуже великою. Волинь в 1920-ті роки називали регіоном без доріг, адже загальна протяжність шосе була невеликою порівняно із сусідніми воєводствами, а із залізничними коліями ситуація була ще гірша.

Дорога та міст в Клевані. Фото міжвоєнного періоду
Дорога та міст в Клевані. Фото міжвоєнного періоду

Саме річка Стир вважалась «ідеальною водною дорогою». Її перспективність полягала і в тому, що тут було багато джерел, які можна було виявити взимку за відмінним кольором льоду.

Новий залізобетонний міст у Володимирі-Волинському. Фото міжвоєнного періоду
Новий залізобетонний міст у Володимирі-Волинському. Фото міжвоєнного періоду

З точки зору туризму, найпривабливішими краєвидами на річці Стир вважались пейзажі поблизу містечка Торговиці (сучасна Рівненщина). Колориту подорожі по Стиру додавали береги, вриті квітами азалії, яких було багато поблизу Луцька, Олики, Дубна, Млинова, Рівного, Корця.

Міст через річку Іква, по дорозі Луцьк-Дубно. Фото міжвоєнного періоду
Міст через річку Іква, по дорозі Луцьк-Дубно. Фото міжвоєнного періоду

Те, що Волинь знаходиться в низовині, негативно відбилось на її містах, які в своїй більшості виникали поблизу рік. І це створювало певні незручності для розбудови залізниці в таких містах, як Луцьк, Рівне, Ковель та Володимир.

Бетонний міст через р. Турія в Ковелі. Фото міжвоєнного періоду
Бетонний міст через р. Турія в Ковелі. Фото міжвоєнного періоду

На початку 1920-х років найбільшим містом Волині було Рівне, де мешкало 70 тис. мешканців, далі йшов Луцьк і Ковель.

Будинок на дві родини. Фото міжвоєнного періоду
Будинок на дві родини. Фото міжвоєнного періоду

Три найбільші міста Волині мали спільні проблеми пов’язані із появою нових будівель в містах. Першою і найважливішою перешкодою була відсутність регуляторних планів забудови міста, хаотичність у поширенні великих об’єктів і створення дрібних будівельних ділянок, які негативно впливали на розвиток міста.

Ліцей у Кременці. Фото міжвоєнного періоду
Ліцей у Кременці. Фото міжвоєнного періоду

Позитивно на будівництво в регіоні вплинула поява урядових колоній в Луцьку, Володимирі, Костополі, Горохові, Рівному, Дубно та інших містах.

Процес реконструкції ліцею в Кременці. Фото міжвоєнного періоду
Процес реконструкції ліцею в Кременці. Фото міжвоєнного періоду

На всю Волинь було всього 12 електростанцій, які перебували у міській та приватній власності.

Міст у Ковелі. Фото міжвоєнного періоду
Міст у Ковелі. Фото міжвоєнного періоду

На середину 1920-х років місто Луцьк займав територію 618 гектарів і лічило 29 508 мешканців, з яких 6977 – поляки, 4578 – українці та росіяни, 17269 – євреї, 358 – німці, 261 – чехи, 65 – інші.

Панорама Клевані. Фото міжвоєнного періоду
Панорама Клевані. Фото міжвоєнного періоду

Місто Луцьк назвали колись «Східним Римом», а в 1920-х роках «Волинською Венецією». Рівне називали «найбільшим містом Волині із американським розмахом».

Урочисте відкриття залізничної лінії Луцьк-Стоянів-Львів. Фото міжвоєнного періоду
Урочисте відкриття залізничної лінії Луцьк-Стоянів-Львів. Фото міжвоєнного періоду

У 1925 році було розпочате будівництво залізничної колії маршрутом Луцьк-Стоянів-Львів. Офіційне її відкриття відбулось 10 березня 1927 року.

Перший потяг на залізничної лінії Луцьк-Стоянів-Львів. Фото міжвоєнного періоду
Перший потяг на залізничної лінії Луцьк-Стоянів-Львів. Фото міжвоєнного періоду

Ілюстрації доповнюють загальну картину будівництва на Волині в міжвоєнний період.

Тетяна ЯЦЕЧКО-БЛАЖЕНКО

Джерело: Хроніки Любарта

Напишіть відгук

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.