В національному музеї відкрили виставку “Іван Остафійчук. Ретроспективна виставка. Живопис. Графіка.”

472
Відкриття виставки "Іван Остафійчук. Ретроспективна виставка. Живопис. Графіка."
Відкриття виставки "Іван Остафійчук. Ретроспективна виставка. Живопис. Графіка."

У середу, 8 вересня 2021 року, у Національному музеї у Львові імені Андрея Шептицького (проспект Свободи, 20) відбулася церемонія відкриття виставки “Іван Остафійчук. Ретроспективна виставка. Живопис. Графіка.”.

Великий ретроспективний проєкт представляє генезу творчості художника: від його перших студентських етюдів і відомих графічних композицій та циклів, що вже стали класикою українського мистецтва ХХ століття, до зовсім нових робіт, які митець створював упродовж останніх років. У п’яти експозиційних залах представлено понад 150 творів, серед яких роботи зі збірки Національного музею у Львові ім. Андрея Шептицького та з приватної колекції автора.

Відкриття виставки "Іван Остафійчук. Ретроспективна виставка. Живопис. Графіка."
Відкриття виставки “Іван Остафійчук. Ретроспективна виставка. Живопис. Графіка.”

Репрезентуючи особливості історії середини ХХ – початку ХХІ століття, творчість Івана Остафійчука не раз протистояла викликам часу. Митцеві довелося жити в обставинах обструкції тоталітарного режиму, але ні жорсткі ідеологічні межі, ні переслідування, ні допити у студентські роки не зруйнували моральних основ його світогляду і не перетворили самого художника на пасивного споглядача чи учасника ідейно заангажованої радянської мистецької спільноти. Навпаки, його пошуки художньо-образної мови, які відбувалися за цих умов, призвели до виразного протистояння тодішнім нормам і мали виразні національні ознаки.

Відкриття виставки "Іван Остафійчук. Ретроспективна виставка. Живопис. Графіка."
Відкриття виставки “Іван Остафійчук. Ретроспективна виставка. Живопис. Графіка.”

Особистість Івана Остафійчука формувалась в оточенні національно свідомих та прогресивних митців і активістів: Охріма Кравченка, В’ячеслава Чорновола, Михайла Гориня, Леопольда Левицького, Романа Сельського, Романа Турина та інших. Згодом знайомство в Києві з Георгієм Якутовичем і Григорієм Гавриленком, вимушена еміграція спершу до Югославії, а потім до Канади наприкінці 1980-х проявилися вже новими особливостями мислення і формальними змінами мови графіки та живопису Остафійчука.

У 1992 році Іван Остафійчук повернувся в Україну. Творча манера художника зазнала чергових змін. Він віддає перевагу живописним працям. У них ще помітнішими стають вияви експресіонізму, захоплення творчістю знаменитого Едварда Мунка, австрійських і німецьких експресіоністів, модерністів. Ця стилістика вповні відповідає емоційним реакціям митця на виявлення історичної правди про трагічні події в Україні.

Наталка РАДИКОВА

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.