Із історії автобусних перевезень у Львові. Частина шоста

10427
Із історії автобусних перевезень у Львові. Частина шоста

Фотографії Старого Львова сьогодні публікують шосту частину циклу про історію автобусних перевезень у місті Львові. У цій частині піде мова про приватні компанії-перевізники, які розпочали свою діяльність у 1990-ті – 2000-ні роки. Деякі із цих компаній працюють на ринку автобусних перевезень і сьогодні, а деякі припинили свою діяльність на ринку громадських автоперевезень.

 Приватні автобусні перевізники Львова 1994 – 2021 рр.

У 1992 – 1994 рр. в Україні економічна ситуація була непередбачувана – в країні вирувала гіперінфляція. У 1995 році намічаються тенденції до стабілізації економічної ситуації, а у вересні 1996 року в Україні відбувається грошова реформа – запроваджується національна валюта – гривня. Курс гривні до кінця літа 1996 року завмирає на позначці біля 2 гривень. Власне після стабілізації валютного курсу на ринок автобусних перевезень у Львові виходять приватні компанії-перевізники.

Приватні автобусні перевізники, які здійснюють міські перевезення у 2021 р.

ТзОВ «Міра і К». Ця приватна компанія-перевізник зареєстрована 18 березня 2002 року за юридичною адресою м. Львів, вул. Лесі Українки, 7. Виробничий майданчик перевізника знаходиться у Львові на вул. Городоцькій, 280. Із 2004 року  компанію «Міра і К» очолює Іван Богданович Велійка, який одночасно є головою Львівської обласної організації. Наприкінці 2000-х років ТзОВ «Міра і К» обслуговувало 11 автобусних міських маршрутів: № 23 пр. Червоної Калини – вул. Городоцька (ТЦ «Епіцентр»); № 57 вул. Старознесенська – Автовокзал (із квітня 2007 р.); № 65 вул. Івана Франка – Рясне – 2; № 70 пл. Галицька – ринок «Південний» (із квітня 2007 р.);  № 71 вул. Стрийська (Автовокзал) – вул. Золота; № 72 Левандівка – Майорівка; № 73 ринок «Південний» – вул. Зернова; № 74 вул. Польова – пр. Червоної Калини; №75 с. Білогорща – Винники; №76 вул. Чукаріна (Хоткевича) – вул. Підголоско та №77 вул. Словацького – Тублікарня.

Мікроавтобуси «Peugeot J9 Karsan» на проспекті Свободи у Львові. Початок 2000-х рр.
Мікроавтобуси «Peugeot J9 Karsan» на проспекті Свободи у Львові. Початок 2000-х рр.

У другій половині 2000-х років перевізник «Міра і К» все іще активно експлуатував на своїх маршрутах мікроавтобуси-«бидловози», переобладнані із вантажних у пасажирські. В той же час, щоб утриматися на ринку перевезень у місті, компанія оновлює свій парк українськими автобусами середнього класу, в основному БАЗ А079 «Еталон» та «Богдан» А092. На маршрутах перевізника «Міра і К» також можна було зустріти російські автобуси ПАЗ, а також китайські автобуси «YouYi ZGT6710D» та іншу техніку.

Як писало інтернет-видання «Гал-інфо», у грудні 2011 року, напередодні «Транспортної реформи-2012», за словами керівника ТзОВ «Міра і К», на балансі підприємства було лише 40 власних автобусів, але на конкурс перевезень «Міра і К» заявила 125 автобусів. Відповідно 85 автобусів ТзОВ «Міра і К» орендувало в інших компаній, у т.ч. в компанії «Вікторія» – до «Транспортної реформи» автобуси цієї компанії працювали на маршрутах № 70 і 71, які обслуговував перевізник «Міра і К».

Вантажні мікроавтобуси «Mersedes-Benz T1», переобладнані у пасажирські, були основним громадським автотранспортом у Львові в середині 2000-х років. Такі мікроавтобуси львів’яни часто називали «бидловозами»
Вантажні мікроавтобуси «Mersedes-Benz T1», переобладнані у пасажирські, були основним громадським автотранспортом у Львові в середині 2000-х років. Такі мікроавтобуси львів’яни часто називали «бидловозами»

Після «Транспортної реформи – 2012» року ТзОВ «Міра і К» обслуговувала наступні міські автобусні маршрути: № 7 вул. Підголоско – вул. Скрипника (маршрут було змінено на вул. Чигиринська – вул. Скрипника); № 8 пл. Св. Теодора – смт. Брюховичі; № 11 вул. І. Величковського (Рясне-2) – пр. Червоної Калини; № 12 вул. Величковського (Рясне-2) – вул. Миколайчука; № 14 вул. Збиральна – пр. Червоної Калини; № 25 вул. Кордуби – вул. Стрийська (ТЦ «Кінг-Крос-Леополіс); № 27 ст. Скнилів – вул. Медова Печера, продовжено до АС №6 на вул. Личаківській; № 33 вул. І. Виговського – вул. Коперника, кінцеву перенесено на вул. Січових Стрільців; 35 вул. Польова – вул. Трильовського; 40 вул. Стрийська (ТЦ «Кінг-Крос-Леополіс») – м. Винники.

Навесні 2012 року деякий час на маршруті № 7 ТзОВ «Міра і К» експлуатувало вживані автобуси великого класу і через це домоглося зміни траси маршруту, але дуже скоро автобуси великого класу замінили на «Богдани» та «Еталони». Два маршрути, які у 2012 р. отримало ТзОВ «Міра і К» (№№ 12 і 35) не обслуговуються – на них не визначено перевізника, а маршрут № 40 зараз обслуговує ЛК АТП № 1. Занепав також автобусний маршрут №7 – за даними GPS-моніторингу в серпні – вересні 2021 року на цьому маршруті працював тільки один автобус.

Китайський автобус «YouYi ZGT6710D» перевізника «Міра і К» на 75-му маршруті та український автобус «Богдан» А092 перевізника «Ференс і К» на 66-му маршруті. 27 серпня 2010 р. Автор фото – Андрій Кравчук
Китайський автобус «YouYi ZGT6710D» перевізника «Міра і К» на 75-му маршруті та український автобус «Богдан» А092 перевізника «Ференс і К» на 66-му маршруті. 27 серпня 2010 р. Автор фото – Андрій Кравчук

На початку серпня 2014 року керівник ТзОВ «Міра і К» Микола Шкурган повідомив, що підприємство придбало 7 нових автобусів «Еталон» А081.10 виробництва Чернігівського автозаводу. Один автобус обійшовся підприємству в 370 тисяч гривень. Пан Шкурган обіцяв, що ближчим часом має з’явитися іще 2 нових автобуси. За його словами, це було перше оновлення парку із 2008 року. Нові автобуси вийшли на маршрут № 14. У 2016 році ТзОВ «Міра і К» продала ці автобуси іншим перевізникам.

У жовтні 2018 р. львівське інтернет-видання «Вежа» повідомило про те, що значна частка у трьох львівських компаніях-перевізниках – ПАТ «Львівське АТП № 14630», ТзОВ «Фіакр-Львів» та ТзОВ «Міра і К» на той час належала приватним підприємцям Тарасу Хомі та Володимиру Хомі. Журналістка видання Іванна Якимчук також зазначила, що автобуси трьох компаній перевізників – ПАТ «Львівське АТП № 14630», ТзОВ «Міра і К» та ТзОВ «Фіакр-Львів» «ночують» на одному і тому ж майданчику на вул. Городоцькій, 280. 3 серпня 2020 року було засновано концерн «Екопастранс», засновниками якого стали три із чотирьох приватних автобусних перевізників Львова – ПАТ «Львівське АТП № 14630», ТзОВ «Міра і К» та ТзОВ «Фіакр-Львів». Керівником «Екопастрансу» став Ігор Самардак – керівник ПАТ «Львівське АТП № 14630». За даними сервісу «Opendatabot», 31 серпня 2021 року до складу засновників «Екопастрансу» додалося іще й ТзОВ «Успіх БМ» (четвертий перевізник на міських автобусних маршрутах Львова), додано також бенефіціарного власника – Левика Романа Михайловича, який є власником ТзОВ «Фіакр-Львів).

Автобуси А081.10 «Волошка» виробництва Чернігівського заводу корпорації «Еталон», придбані перевізником ТзОВ «Міра і К» влітку 2014 року. Фото із архіву прес-служби ЛМР
Автобуси А081.10 «Волошка» виробництва Чернігівського заводу корпорації «Еталон», придбані перевізником ТзОВ «Міра і К» влітку 2014 року. Фото із архіву прес-служби ЛМР

У листопаді 2019 року прес-служба Львівської міської ради повідомила про те, що три приватні компанії-перевізники – ТзОВ «Міра і К», ТзОВ «Фіакр-Львів» та ПАТ «Львівське АТП № 14630» планують закупити 10 вживаних автобусів «Volvo» із Норвегії. Один такий автобус було продемонстровано журналістам. Планувалося, що автобуси із Скандинавії будуть тестувати на автобусних маршрутах № 14, 23 та 31. Планувалося провести тестування як дизельного, так і газового автобуса «Volvo».

У другій половині 2020 року один із власників ТзОВ «Міра і К» Іван Велійка повідомив, що компанія закуповує 8 вживаних автобусів польського виробництва «Solaris» – це 12-метрові низькопідлогові автобуси, які розраховані на перевезення 70 пасажирів, у салоні – 35 місць для пасажирів. Вартість одного такого автобуса, за словами Івана Велійки, 30 тис. євро. Ці автобуси прибули до Львова із Скандинавії.

«Автобуси – газові, екологічно чисті. Газові автобуси у Львові ще не їздять. Перевізник «Міра і К» закупив перших 4 автобуси і на другий тиждень ще приїдуть 4 автобуси. Будемо так програмно замінювати «Еталони» та «Богдани» на низькопідлогові автобуси. Ми взяли напрям на екологічно чистий транспорт», – прокоментував закупівлю інтернет-виданню «Твоє місто» Іван Велійка. За його словами, новий транспорт мав виїхати на маршрут підприємства на початку грудня 2020 року. Автобуси «Solaris» курсували на маршруті № 25 на початку 2021 року. У червні 2021 року один із автобусів «Solaris» був помічений на автобусному маршруті № 53, який обслуговує перевізник ТзОВ «Успіх БМ».

Станом на 2020 рік ТзОВ «Міра і К» обслуговує 7 міських автобусних маршрутів №№ 7, 8, 11, 14, 25, 27 та 33, а також 19 приміських маршрутів. Власниками підприємства є Тарас Євгенович Хома, якому належить частка у 69% та Велійка Іван Богданович (31%). Статутний капітал підприємства складає 2,5 млн. грн. Активи підприємства – 11,052 млн. грн., зобов’язання – 5,065 млн. грн. Дохід у 2020 році склав 16,206 млн. грн., збиток – 1,035 млн. грн.

Автобус великого класу «Volvo», який перебував на випробуваннях у Львові. Його планували закупити приватні перевізники. Фото із архіву прес-служби ЛМР
Автобус великого класу «Volvo», який перебував на випробуваннях у Львові. Його планували закупити приватні перевізники. Фото із архіву прес-служби ЛМР

ТзОВ «Успіх БМ». Компанія ТзОВ «Успіх БМ» зареєстрована 28 грудня 1999 року. Юридична адреса підприємства – Львів, вул. Володимира Великого, 42. Компанія використовує для стоянки і технічного обслуговування автобусів виробничий майданчик на вул. Навроцького, 25. На початку 2000-х років автопарк підприємства складався із кількох автобусів ЛАЗ-695Н, а також вантажних мікроавтобусів, переобладнаних у пасажирські. У другій половині 2000-х років компанія закупляла нові українські автобуси моделей «Еталон» БАЗ А079, «Дельфін» БАЗ-2215 та «Богдан» А092.

Із квітня 2007 р., в результаті конкурсу компанія ТзОВ «Успіх БМ» почала обслуговувати два «пільгові» автобусні маршрути: № 7 пл. Галицька – Майорівка – Автовокзал та № 27 Приміський вокзал – Рясне-1 – вул. Татарбунарська (кінцева зупинка трамвайного маршруту № 7). Окрім цих маршрутів, в кінці 2000-х років ТзОВ «Успіх БМ» також обслуговувало наступні: № 19 вул. Личаківська (АС №6) – вул. С. Петлюри та № 25 ст. Скнилів – ТЦ «Зубра» (пр. Червоної Калини).

Автобус великого класу польського виробництва «Solaris», придбаний компанією «Міра і К» в 2020 р.
Автобус великого класу польського виробництва «Solaris», придбаний компанією «Міра і К» в 2020 р.

Після «Транспортної реформи» 2012 року ТзОВ «Успіх БМ» спочатку не потрапило у перелік міських автоперевізників. Проте у січні 2012 року після запровадження додаткових автобусних маршрутів, «Успіх БМ» почало обслуговувати такі автобусні маршрути: «радіальний» № 47А пл. Різні – вул. Дж. Вашингтона, продовжено до пр. Червоної Калини та «хордові»: № 48 Аеропорт – вул. Коперника, продовжено до ринку «Галицьке перехрестя»; №49 Приміський вокзал – Рясне-2; № 50 Рясне – 2 – вул. Дж. Вашингтона; № 51 вул. Симоненка – ринок «Галицьке перехрестя». Згодом компанія також отримала маршрут № 53 (ринок «Галицьке перехрестя» – пр. Червоної Калини). На маршрутах № 47а, 49 та 53 компанія «Успіх БМ» експлуатувала вживані автобуси великого класу європейського виробництва (власні та орендовані), а також два українські автобуси ЗАЗ А10С30 I-Van, які були придбані в кінці 2011 р. На інших маршрутах експлуатувалися переважно автобуси БАЗ А079 «Еталон» та «Богдан» А092, як власні, так і орендовані у низки інших приватних перевізників, у т.ч. ТзОВ «Вікторія К», «Малбі», «Вердана» та ін.

Із 5 лютого 2015 року, відповідно до результатів проведеного конкурсу, обслуговування «радіального» автобусного маршруту № 47а було передано від ТзОВ «Успіх БМ» до Львівського комунального АТП № 1. У травні 2019 р. було офіційно припинено обслуговування автобусного маршруту № 50, який курсував від вул. Дж. Вашингтона до Рясного-2. Замість цього автобусного маршруту в Рясне – 2 почали курсувати автобуси маршруту № 47а, який обслуговує ЛК АТП № 1.

Автобус ЛАЗ-695Н – такі автобуси на початку 2000-х років були в автопарку компанії «Успіх БМ»
Автобус ЛАЗ-695Н – такі автобуси на початку 2000-х років були в автопарку компанії «Успіх БМ»

Влітку 2015 року ТзОВ «Успіх БМ» почало обслуговувати безкоштовні автобусні маршрути до ТРЦ «Кінг-Крос-Леополіс» (у співпраці із гіпермаркетом «Ашан». Перший безкоштовний автобусний маршрут поєднав ТРЦ «Кінг-Крос-Леополіс» із кінцем пр. Червоної Калини. Із 1 серпня 2015 року були запущені іще два безкоштовні автобусні маршрути: ТРЦ «Кінг-Крос-Леополіс» – вул. Сихівська та ТРЦ «Кінг-Крос-Леополіс» – Рясне-1. Із 31 травня 2019 року автобусний маршрут ТРЦ «Кінг-Крос-Леополіс» – Рясне-1 було відмінено. Замість нього запущено автобусний маршрут із Майорівки (вул. Медова Печера) до ТРЦ «Кінг-Крос-Леополіс». Після відкриття ТЦ «Ашан-Сіті» на вул. Володимира Великого до нього теж було запущено мережу безкоштовних автобусних маршрутів, які обслуговувало ТзОВ «Успіх БМ». До ТЦ «Ашан-сіті» курсували безкоштовні автобусні маршрути із Рудного, з Левандівки, вул. Ряшівської та пл. Кропивницького, а також кільцевий маршрут по вул. Володимира Великого, Науковій та Княгині Ольги. Курсування цих безкоштовних автобусних маршрутів наразі припинене.

У 2017 році погіршилася ситуація із обслуговуванням маршруту № 49, який курсував від Приміського вокзалу в Рясне-2 по вулиці Шевченка. Мешканці скаржилися на малу кількість автобусів на маршруті. У червні 2018 р. компанія «Успіх БМ» відновила роботу автобусного маршруту № 49, проте виявилося, що обслуговування маршруту не вигідне для приватного перевізника, отож було прийнято рішення, що автобусний маршрут № 49 буде обслуговувати Львівське комунальне АТП № 1.

Автобус ЗАЗ А10С30 I-Van в центрі Львова. 14 січня 2012 р. Автор фото – Матеуш Бузек
Автобус ЗАЗ А10С30 I-Van в центрі Львова. 14 січня 2012 р. Автор фото – Матеуш Бузек

У грудні 2020 року ТзОВ «Успіх БМ» повідомило про закупівлю двох нових автобусів «Mercedes-Benz Evobus O530 Citaro», які до цього експлуатувалися муніципальною транспортною компанією м. Берліна «Berliner Verkehrsbetriebe». У компанії «Успіх БМ» повідомили, що вживані автобуси обладнані дизельними двигунами екологічного класу «Євро-5», обладнані системами ABS, ASR, EBS та кнілінгу (опускання і підйому кузова автобуса підчас посадки пасажирів). Станом на вересень 2021 року перевізник експлуатує 12 автобусів «Mercedes-Benz Evobus O530 Citaro» 2006 – 2007 років випуску.

31 серпня 2021 року ТзОВ «Успіх БМ» стало засновником концерну «Екопастранс», який було засновано трьома приватникими автоперевізниками Львова – ПАТ «Львівське АТП № 14630», ТзОВ «Фіакр-Львів та ТзОВ «Міра і К».

Автобус MAN A10 NL202 на пр. Свободи. 22 березня 2012 р. Автор фото – Роман Каленіченко
Автобус MAN A10 NL202 на пр. Свободи. 22 березня 2012 р. Автор фото – Роман Каленіченко

Станом на 2020 рік ТзОВ «Успіх БМ» обслуговує три міських автобусних маршрути – №№ 38, 51 (автобуси середнього класу) та № 53 (автобуси великого класу). Минулого року компанія поповнила свій рухомий склад вживаними автобусами із Берліна. Крім міських автобусних маршрутів, ТзОВ «Успіх БМ» обслуговує низку приміських маршрутів. Власниками компанії станом на 2020 р. були Степан Зіновійович Кузбит, Юрій Іванович Мельник та Володимир Васильович Іцкович, яким належать однакові частки в компанії. Станом на кінцець 2020 року активи компанії становлять 11,516 млн. грн., зобов’язання – 4,41 млн. грн. Дохід за 2020 рік – 31,67 млн. грн., чистий прибуток – 1,458 млн. грн.

Приватні автобусні перевізники, які обслуговували міські маршрути Львова до 2012 р.

Приватне автопідприємство «Ряснянське АТП» це однин із перших приватних пасажирських перевізників на Львівщині – воно засноване 20 грудня 1994 року. За даними сервісу «Opendatabot», засновником, власником і керівником ПАП «Ряснянське АТП» є Валерій Володимирович Коваленко. Юридична адреса компанії – помешкання за адресою м. Львів, вул. Головацького, 26. Виробничий майданчик компанії знаходився у Львові на вул. Шевченка, 315.

Автобус «Mersedes-Benz Citaro O530» на пр. Чорновола. Вересень 2021 р. Автор фото – Вадим Галюк
Автобус «Mersedes-Benz Citaro O530» на пр. Чорновола. Вересень 2021 р. Автор фото – Вадим Галюк

У 2000-х роках ПАП «Ряснянське АТП» обслуговувало такі автобусні маршрути: № 20 вул. Личаківська (АС № 6) – вул. Пасічна – вул. Зелена – пр. Чорновола – вул. Шевченка – Рясне-2; № 55 вул. Городоцька (завод «ЛОРТА») – Сихів – вул. Личаківська (АС № 6), який початково обслуговувався ЛК АТП № 1; № 55а вул. Городоцька – вул. Тракт Глинянський (агрофірма «Провесінь») та № 89 вул. Медової Печери – смт. Брюховичі (через Новий Львів та Левандівку). На автобусних маршрутах № 20 і 89 експлуатувалися вантажні мікроавтобуси, переобладнані у пасажирські, а на маршрутах № 55 і 55а – автобуси великого класу іще радянського виробництва. У другій половині 2000-х років ПАП «Ряснянське АТП» експлуатувало на своїх маршрутах українські автобуси ХАЗ-3250 та «Стрий Авто» А075 на базі російської вантажівки «ЗіЛ-Бичок».

У 2008 році міська влада розірвала із ПАП «Ряснянське АТП» угоди на обслуговування автобусних маршрутів № 20 і 89 за невиконання умов договору. Перед «Транспортною реформою-2012» автобусний маршрут № 55 обслуговувало ПАТ «Львівське АТП № 14630».

Мікроавтобус ПАП «Ряснянське АТП» на маршруті № 20. 2007 р.
Мікроавтобус ПАП «Ряснянське АТП» на маршруті № 20. 2007 р.

ТзОВ «Фалкон» – цю компанію-перевізника було зареєстровано 26 січня 1995 року за юридичною адресою м. Львів, вул. Пластова, 10 (ця адреса збігається із фактичною адресою Львівського АТП № 14631). Із кінця 1996 року ТзОВ «Фалкон» обслуговувало автобусний маршрут № 28, на якому курсували автобуси ЛАЗ-52523, взяті у лізинг в ТзОВ «Сокіл-транс-лізинг». На початку 2010-х років ТзОВ «Фалкон» обслуговувало кілька приміських автобусних маршрутів, у тому числі № 180а Львів (вул. Зернова) – м. Дубляни (договір № 55/11 від 04 квітня 2011 р.).

Виробниче підприємство у формі ТзОВ «Леоколор» автобуси якого у Львові курсували під брендом «МАЛБІ», зареєстроване 7 липня 1993 року. У другій половині 1990-х років компанія починає обслуговувати автобусний маршрут № 85 пл. Кропивницького – пр. Червоної Калини (по вул. Сахарова, Володимира Великого, Стрийській, Хуторівці). На початках на маршруті працювало 12 російських мікроавтобусів КАвЗ-3244, виготовлених ДП «Віка ЛТД» Курганського автозаводу на базі шасі ЗІЛ-5301 «Бичок».

Автобус великого класу ЛАЗ-52523. Такі автобуси на маршруті № 28 із кінця 1996 року експлуатувало ТзОВ «Фалкон»
Автобус великого класу ЛАЗ-52523. Такі автобуси на маршруті № 28 із кінця 1996 року експлуатувало ТзОВ «Фалкон»

У другій половині 2000-х років компанія експлуатувала на маршруті № 85, який в робочий час із понеділку по п’ятницю став курсувати по вул. Луганській, автобуси БАЗ А079 «Еталон». Із січня 2012 року рухомий склад компанії експлуатувався на маршрутах ТзОВ «Успіх БМ» на умовах оренди, а потім був викуплений.

Мале приватне підприємство «Приватавтотранс» – одна із перших приватних компаній-перевізників міста Львова. ТзОВ «МПП «Приватавтотранс» зареєстроване 22 березня 1995 року. На початку діяльності МПП «Приватавтотранс» як юридична адреса компанії значилося приватне помешкання у будинку на вул. Пулюя, 13 у Львові. На початку своєї діяльності компанія «Приватавтотранс» володіла парком вживаних автобусів радянського виробництва. У звіті про діяльність виконкому Львівської міськради за 1996 рік йдеться про те, що МПП «Приватавтотранс» у 1996 році обслуговувало 11 сезонних автобусних маршрутів до приміських садово-городніх масивів.

Автобус «Еталон» БАЗ А079 приватного перевізника ТзОВ «Леоколор», який працював під брендом «Малбі». 2010 р.
Автобус «Еталон» БАЗ А079 приватного перевізника ТзОВ «Леоколор», який працював під брендом «Малбі». 2010 р.

У квітні 2007 р. ТзОВ «МПП «Приватавтотранс» за результатами конкурсу по визначенню перевізників на міських автобусних маршрутах отримало право обслуговувати автобусний маршрут № 17, який сполучав Рясне-2 із агрофірмою «Провесінь» (Тракт Глинянський) через Левандівку. В реальності автобуси маршруту їздили до с. Лисиничі. Крім цього маршруту ТзОВ «МПП «Приватавтотранс» до кінця 2011 р. обслуговувало автобусний маршрут № 41, який сполучав Левандівку (вул. Суботівська) та Сихів (пр. Червоної Калини, ТЦ «Зубра»). Також ТзОВ «МПП «Приватавтотранс» обслуговувало автобусний маршрут № 17а, який курсував із Рясного-2 до села Підбірці.

На початку вересня 2007 року мешканці сіл Лисиничі та Підбірці, які об’єдналися у «Ініціативну групу Комітету захисту сільської громади Лисинич та Підбірець» звернулися із скаргами на якість обслуговування автобусних маршрутів № 17 та 17а перевізником ТзОВ «Приватавтотранс». Ці скарги було надіслано у Львівську міську раду та Львівську обласну державну адміністрацію. У скарзі йшлося, зокрема про те, що мікроавтобуси, які курсують на маршрутах № 17 та 17а знаходяться в незадовільному технічному та санітарному стані, водії часто палять за кермом і порушують правила дорожнього руху.

Мікроавтобус «Тур» А049 перевізника ТзОВ «МПП «Приватавтотранс» на автобусному маршруті № 17 на вул. Городоцькій. 2007 р. Автор фото – А. Стацюк
Мікроавтобус «Тур» А049 перевізника ТзОВ «МПП «Приватавтотранс» на автобусному маршруті № 17 на вул. Городоцькій. 2007 р. Автор фото – А. Стацюк

Наслідком активних звернень мешканців сіл Лисиничі та Підбріці стало запровадження курсування приміських автобусних маршрутів за такими схемами: № 217 с. Підбірці – вул. Личаківська – Приміський вокзал та № 217а с. Лисиничі – вул. Личаківська – вул. Шевченка – Рясне – 2. У липні 2010 року сільський голова Лисинич поскаржився на незадовільне обслуговування автобусних маршрутів № 217 і 217а., як виявилося, перевізники самовільно змінили схеми курсування маршрутів, крім того, на маршруті № 217 заміть 12 працювало усього 2 автобуси. У серпні 2010 року було прийняте рішення про продовження до села Лисиничі міського автобусного маршруту № 88, який обслуговувало ТзОВ «Вердана», автобусний маршрут № 217 було закрито, а автобусний маршрут № 217а почав курсувати із с. Підбірці до Рясного-2.

У 2000-х роках автопарк ТзОВ «МПП «Приватавтотранс» складався переважно із вантажних мікроавтобусів, кустарним методом переобладнаних у пасажирські – саме такі маршрутки-«бидловози» курсували на автобусному маршруті № 17. У другій половині 2000-х років було закуплено мікроавтобуси українського виробництва, в тому числі «Тур» А049, які виготовлялися ВАТ «НДІ «Укравтобуспром» у Львові на базі російських «Газелей».

Мікроавтобус «Peugeot J9 Karsan» у Винниках. Кінець 1990-х рр. Автобусний маршрут № 68 обслуговувало ЗАТ «Транспортна компанія «Ференс і К»
Мікроавтобус «Peugeot J9 Karsan» у Винниках. Кінець 1990-х рр. Автобусний маршрут № 68 обслуговувало ЗАТ «Транспортна компанія «Ференс і К»

Закрите акціонерне товариство «Транспортна компанія «Ференс і К» – велика транспортна компанія, яка була створена у 1990-х роках. ЗАТ «Ференс і К» працювала не тільки у Львові, але і в Івано-Франківську, Рівному та Житомирі, де працювали дочірні компанії перевізника. Дата державної реєстрації ЗАТ «ТК «Ференс і К» – 6 грудня 2000 р., із 6 грудня 2020 р. ця компанія є ТзОВ «Ференс і К». ЗАТ «ТК «Ференс і К» зареєстрована у Львові на вул. Довгій, 36.

Послуги із пасажирських перевезень у Львові ЗАТ «Транспортна компанія «Ференс і К» у Львові розпочинає у 1997 році після закупівлі кількох десятків мікроавтобусів «Peugeot J9 Karsan» (вочевидь найбільше серед перевізників Львова) синього кольору. Мікроавтобуси «Peugeot J9 Karsan» починають надходити на підприємство у березні 1997 року. Цей транспорт випускається на нові автобусні маршрути №№ 60 – 69, які курсують в режимі «маршрутне таксі». Водії, які працювали у ЗАТ «ТК «Ференс і К» кажуть, що це була «класична» транспортна компанія. Водії працювали на маршрутах в дві зміни по 8 годин. Перед виходом на лінію проводився медогляд. Зарплата водіїв цієї компанії у свої часи була чималенька. На початку 2000-х років ЗАТ «ТК «Ференс і К» поповнило свій автопарк російськими автобусами ПАЗ-3205, такі автобуси курсували зокрема на автобусному маршруті № 68 Залізничний вокзал – Сихів – Винники. Поряд із збільшенням кількості рухомого складу ЗАТ «ТК «Ференс і К» розвиває свою ремонтно-експлуатаційну базу.

Китайський автобус малого класу на маршруті № 60 і український автобус «Богдан» А092 на маршруті № 62. Обидва транспортні засоби належали перевізнику ЗАТ «ТК «Ференс і К»
Китайський автобус малого класу на маршруті № 60 і український автобус «Богдан» А092 на маршруті № 62. Обидва транспортні засоби належали перевізнику ЗАТ «ТК «Ференс і К»

У кінці 1990-х років ЗАТ «ТК «Ференс і К» у Львові обслуговувала наступні маршрути: № 60 Лікарня швидкої меддопомоги – вул. Зелена (ЛКП «Львівводоканал»), який було продовжено по вул. Зеленій, Дністровській і Дунайській до міської лікарні № 8; № 61 магазин «Мотор» (вул. Городоцька) – вул. Зелена (ЛКП «Львівводоканал»); № 62 вул. Під Дубом – пр. Червоної Калини (ТЦ «Зубра), який було продовжено до ст. Підзамче (по вул. Зеленій); № 63 вул. Варшавська – вул. Скрипника (по вул. Личаківській та Пасічній); № 64 вул. Щурата – вул. Петрушевича, маршрут було продовжено по вул. Личаківській і Тракту Глинянському до агрофірми «Провесінь»; № 65 пл. Галицька – Рясне-2 (цей маршрут відійшов до ТзОВ «Міра і К» і був продовжений по вул. Івана Франка до музею Івана Франка); № 66 Залізничний вокзал – пр. Чорновола – вул. Грінченка – ринок «Галицьке перехрестя»; № 67 Залізничний вокзал – вул. Виговського – вул. Наукова – пр. Червоної Калини (ТЦ «Зубра»); № 68 Залізничний вокзал – вул. Наукова – вул. Хуторівка – вул. Пасічна – вул. Личаківська – Винники; № 69 Австостанція № 2 – вул. Личаківська – вул. Вахнянина.

На початку 2000-х років ЗАТ «Транспортна компанія «Ференс і К» разом із мікроавтобусами «Peugeot J9 Karsan» починає випускати на маршрути вантажні мікроавтобуси «Mercedes-Benz T1», перероблені в пасажирські, які у народі називали «бидловозами». У другій половині 2000-х років ЗАТ «Транспортна компанія «Ференс і К» оновлює свій автобусний парк як українськими малими автобусами і мікроавтобусами «Богдан» А092, «Еталон» А079 та «Дельфін» БАЗ-2225, так і малими автобусами китайського виробництва «Shaolin SLG6600CN» та «Shaolin SLG6660CGE», яких було закуплено біля двох десятків.

Китайський автобус малого класу на маршруті № 9, який обслуговувала ЗАТ «ТК «Ференс і К». Серпень 2008 р. Автор фото – Павло Трофімов
Китайський автобус малого класу на маршруті № 9, який обслуговувала ЗАТ «ТК «Ференс і К». Серпень 2008 р. Автор фото – Павло Трофімов

У кінці 2000-х років ЗАТ «Транспортна компанія «Ференс і К» обслуговувала також автобусний маршрут № 9, який поєднував вул. Наукову і лікарню «Охмадит» і курсував по вул. Виговського та Городоцькій. Із 16 червня 2009 року автобусний маршрут № 9 було вкорочено – він почав курсувати між пл. Галицькою та лікарнею «Охмадит» між 8 і 20 годинами із інтервалом приблизно в 20 хв. Цей маршрут був соціальним і його обслуговувало Львівське комунальне АТП № 1.

У кінці 2011 року ЗАТ «Транспортна компанія «Ференс і К» передала свої автобуси в оренду Львівському комунальному АТП № 1. У березні 2012 року із ЗАТ «Ференс і К» було укладено тимчасову угоду на обслуговування двох автобусних маршрутів №№ 52 і 53, які сполучали центр міста із залізничним вокзалом на час ремонту трамвайних колій на вул. Городоцькій.

Український автобус малого класу ХАЗ-3250 «Антон» Херсонського автозаводу «АнтоРус» на маршруті № 91, який обслуговувало ТзОВ «Бінп». 2008 р. Автор фото – Павло Трофімов
Український автобус малого класу ХАЗ-3250 «Антон» Херсонського автозаводу «АнтоРус» на маршруті № 91, який обслуговувало ТзОВ «Бінп». 2008 р. Автор фото – Павло Трофімов

Починаючи із 2012 року компанія «Ференс і К» починає поступово розпродувати свої транспортні засоби іншим перевізникам. Наразі компанія розпродала практично всі свої автобуси.

Компанія ТзОВ «Бінп ЛТД», яка заснована 3 січня 1996 року, зараз займається «діяльністю готелів і подібних засобів тимчасового розміщення». Її юридична адреса – Львів, вул. Котлярська, 3. У другій половині 1990-х років компанія займалася також автобусними перевезеннями і придбала мікроавтобуси «Peugeot J9 Karsan», які експлуатувалися в режимі «маршрутне таксі».

У 2000-ні роки ТзОВ «Бінп Лтд» обслуговувало автобусний маршрут № 91 вул. Суботівська – вул. Сяйво – вул. Городоцька – пр. Свободи – вул. Стрийська – вул. Володимира Великого – вул. Виговського – вул. Кульчицької.

Китайський автобус малого класу «Lifan LF6592» приватного перевізника ТзОВ «Інтерпост». 2007 р.
Китайський автобус малого класу «Lifan LF6592» приватного перевізника ТзОВ «Інтерпост». 2007 р.

У 2000-ні роки ТзОВ «Бінп Лтд» обслуговувало автобусний маршрут № 91, який поєднував вул. Суботівську та вул. Кульчицької.

ТзОВ «Фірма «Радар» з’явилося на ринку автобусних перевезено міста Львова в другій половині 1990-х років. Для обслуговування міських автобусних маршрутів в режимі «маршрутне таксі» ТзОВ «Радар» придбало мікроавтобуси «Peugeot J9 Karsan» (жовтого і білого кольору) та «IVECO TurboDaily A40E10». Номери маршрутів, які обслуговувало ТзОВ «Радар» починалися із цифри 7. У 1997 – 2000 рр. виконавчим директором ТзОВ «Радар» працював Іван Велійка, який є засновником ТзОВ «Міра і К». Із 2000 року компанія змінює назву на ТзОВ «Радар ЛВ», у 2000 – 2004 рр. її керівником є Іван Велійка.

У 2000-х років практично всі маршрути, що обслуговувалися ТзОВ «Радар ЛВ» перейшли в обслуговування іншого приватного перевізника – ТзОВ «Міра і К». Компанію ТзОВ «Радар ЛВ» ліквідовано.

Приватний перевізник ТзОВ «Інтерпост Лімітед» почав свою діяльність у середині 1990-х років. Компанія була зареєстрована за юридичною адресою м. Львів, вул. Старицького, 6. Виробнича база була розташована у Львові на вул. Єрошенка, 28. Із 13 жовтня 2000 року компанія носить назву ТзОВ «Фірма «Інтерпост».

Український автобус великого класу «Богдан» А144.2 на автобусному маршруті № 96 перевізника ТзОВ «Інтерпост». У кадр також потрапив автобус ПАЗ-3205 маршруту № 12 перевізника ВАТ «Західенерго». Жовтень 2010 р.
Український автобус великого класу «Богдан» А144.2 на автобусному маршруті № 96 перевізника ТзОВ «Інтерпост». У кадр також потрапив автобус ПАЗ-3205 маршруту № 12 перевізника ВАТ «Західенерго». Жовтень 2010 р.

Першим рухомим складом, яким володіло «Інтерпост Лімітед» були мікроавтобуси «Peugeot J9 Karsan» жовтого кольору. У кінці 1990-х років перевізник обслуговував такі маршрути: № 95 вул. Миколайчука – пр. Чорновола – вул. Дорошенка – вул. Сахарова – вул. Виговського – Аеропорт; № 96 вул. Грінченка – вул. Мазепи – вул. Замарстинівська – пр. Свободи – вул. Личаківська – вул. Пасічна – вул. Дж. Вашингтона – вул. Зелена – пр. Червоної Калини та № 97 вул. Виговського – вул. Петлюри – вул. Кульпарківська – вул. Чупринки – вул. Сахарова – вул. Коперника – пр. Свободи – вул. Зелена – вул. Дж. Вашингтона – вул. Пасічна (Ліцей ім. Героїв Крут). Пізніше (станом на 2006 рік) компанія також обслуговувала маршрут № 99 пл. Св. Юра – вул. Сихівська (ТЦ «Іскра»), який курсував по вул. Кульпарківській, Володимира Великого, Тролейбусній, Хуторівці. Маршрут № 99 перестав курсувати в кінці 2000-х років. Також ТзОВ «Інтерпост» обслуговувала приміський автобусний маршрут № 112 Львів (церква Св. Анни) – село Вороців.

На початку 2000-х років ТзОВ «Фірма «Інтерпост» замість мікроавтобусів «Peugeot J9 Karsan» почала експлуатувати на міських маршрутах переобладнані «бидловози» – вантажні мікроавтобуси «Mercedes-Benz T1». У другій половині 2000-х років «Інтерпост» оновлює свій автобусний парк українськими автобусами «Богдан» А091 та А092 та «Еталон» БАЗ А079. На початку 2010-х років компанія експлуатувала на маршруті № 96 автобуси великого класу «Богдан» А144.

У 2012 – 2018 рр. Львівське комунальне АТП № 1 орендувало автобуси у ТзОВ «Інтерпост». Ця техніка в тому числі експлуатувалася на автобусних маршрутах №  20, 28, 29, 32 і 37. Після закупівлі ЛК АТП № 1 нових автобусів «Електрон» А185 та МАЗ 203.069 потреба в оренді цих автобусів зникла, відповідно ТзОВ «Інтерпост» розпродало практично весь свій автобусний парк іншим перевізникам.

Мікроавтобус «IVECO TurboDaily A40-10». Із таких мікроавтобусів на початку 2000-х років складався автопарк ТзОВ «Вердана»
Мікроавтобус «IVECO TurboDaily A40-10». Із таких мікроавтобусів на початку 2000-х років складався автопарк ТзОВ «Вердана»

За даними сервісу «Opendatabot» засновниками ТзОВ «Фірма «Інтерпост» є львів’яни Наталія Юріївна Кулагіна та Юрій Якович Кіясов. Керівник компанії Ігор Богданович Копко. Фінансові результати компанії за 2020 рік не опубліковані.

18 грудня 1997 року приватні перевізники ВАТ «Фіакр», ТзОВ «МПП «Приватавтотранс», ТзОВ «Бінп ЛТД», ЗАТ «Транспортна компанія «Ференс і К», ТзОВ «Інтерпост Лімітед», ВАТ «Львівське АТП № 14631», ТзОВ «Фірма «Радар», ВАТ «Львівське АТП № 14630», ПАП «Ряснянське АТП» та ЛКП «Львівелектротранс» створили асоціацію «Львівський пасажирський транспорт» із юридичною адресою Львів, вул. Лесі Українки, 7.

Приватне підприємство «Від нас» було засноване 21 січня 1997 року. Його засновниками є Андрій Йосифович Рогуля та Надія Степанівна Паламар. Основний вид діяльності підприємства – «роздрібна торгівля у неспеціалізованих магазинах із перевагою продовольчого асортименту». У 1990-х – 2000-х роках ПП «Від нас» займалося автоперевезеннями і обслуговувало автобусний маршрут № 59 вул. Коломийська – Рясне-2 через Новий Львів та Левандівку. В автопарку підприємства були мікроавтобуси «Peugeot J9 Karsan», а також автобуси моделей ПАЗ-672М та ПАЗ-3205.

ТзОВ «Сторгозія» було засновано 15 квітня 1998 року. Юридична адреса компанії – м. Львів, вул. Наукова, 5. Виробничий майданчик знаходився у Львові на вул. Генерала Юнаківа, 9.

Автобус малого класу «Богдан» А091 перевізника ТзОВ «Автокворум» на маршруті № 53. 2009 р. Автор фото – Олексій Воробйов
Автобус малого класу «Богдан» А091 перевізника ТзОВ «Автокворум» на маршруті № 53. 2009 р. Автор фото – Олексій Воробйов

У 2000-х роках компанія обслуговувала три міські автобусні маршрути: № 32 вул. Польова – Авторинок «Кривчиці» – вул. Богданівська – вул. Личаківська – вул. Стрийська – вул. Володимира Великого – вул. Івана Виговського – вул. Городоцька (магазин «Мотор»); № 33 пл. Св. Теодора – вул. Новознесенська – вул. Богданівська – вул. Пасічна – пр. Червоної Калини та № 40 вул. Суботівська – вул. Б. Хмельницького – вул. Ковельська.

У другій половині 2000-х автобусні маршрути № 32 і 40 обслуговувалися автобусами «Богдан» А092 та «Еталон» БАЗ А079. На той час автобусний маршрут № 33 перестав курсувати, початково його обслуговували різні моделі мікроавтобусів, у тому числі «Газелі».

Після «Транспортної реформи-2012» автобуси ТзОВ «Сторгозія» обслуговували маршрути перевізника ТзОВ «Фіакр-Львів». Навесні 2012 року ТзОВ «Сторгозія» придбало в австрійської компанії «Stadtwerke Klagenfurt AG» 12 автобусів великого класу MAN A21 NL223. Ці автобуси протягом кількох років експлуатувалися на автобусному маршруті № 18 у Львові, а у 2015 – 2017 рр. були продані іншим перевізникам, зокрема КП «Трамвай» у місті Кам’янському Дніпропетровської області. На даний час майже весь рухомий склад перевізника проданий іншим компаніям. Власником і керівником ТзОВ «Сторгозія» на даний час є Юрій Дмитрович Лесь.

ТзОВ «Трансуспіх» зареєстровано 20 червня 2000 року. Юридична адреса компанії – м. Львів, вул. Липинського, 36. На початку автопарк компанії складали мікроавтобуси «IVECO TurboDaily», а також переобладнані у пасажирські вантажні мікроавтобуси «Mercedes-Benz T1».

Мікроавтобус Тур А061 виробництва ВАТ НДІ «Укравтобуспром». Такі мікроавтобуси були в парку таких перевізників, як ТзОВ «Трансуспіх» та ТзОВ «Вікторія К». Січень 2011 р. Автор фото – Роман Каленіченко
Мікроавтобус Тур А061 виробництва ВАТ НДІ «Укравтобуспром». Такі мікроавтобуси були в парку таких перевізників, як ТзОВ «Трансуспіх» та ТзОВ «Вікторія К». Січень 2011 р. Автор фото – Роман Каленіченко

У другій половині 2000-х років ТзОВ «Трансуспіх» обслуговувало автобусні маршрути № 38 вул. Дж. Вашингтона – вул. Личаківська – вул. Городоцька – с. Лапаївка (початково маршрут обслуговувало ВАТ «Львівське АТП № 14630, потім маршрут отримав обласний статус і № 138, його обслуговує ТзОВ «Ліон-транс»); № 45 ринок «Галицьке перехрестя» – ТЦ «Зубра» (пр. Червоної Калини) (по вул. Мазепи, Кн. Романа і Стуса); № 46 вул. Городоцька (супермаркет «Епіцентр») – вул. Ряшівська – вул. Виговського – вул. Сахарова – пл. Галицька; № 78 пл. Петрушевича – Тублікарня та № 83 вул. Грінченка – ТЦ «Іскра» (по вул. Мазепи, пр. Чорновола, вул. Дорошенка (Коперника), Княгині Ольги, Науковій, Хуторівці).

У другій половині 2000-х років компанія оновлює свій рухомий склад мікроавтобусами БАЗ-2215 «Дельфін» та автобусами малого класу «Тур» А061, «Богдан» А091 та А092, «Еталон» БАЗ А079 та «Стрий Авто» А07А.

Після «Транспортної реформи-2012» частина автобусів ТзОВ «Трансуспіх» працювала на маршрутах перевізника ПАТ «Львівське АТП № 14630», в тому числі на автобусному маршруті № 26. Крім того, ТзОВ «Трансуспіх» розпродало більшу частину свого рухомого складу іншим транспортним компаніям.

Автобус ПАЗ-3205 на автобусному маршруті № 36а, який обслуговував перевізник ТзОВ «Лідеравтотранс». Лютий 2011 р. Автор фото – Роман Каленіченко
Автобус ПАЗ-3205 на автобусному маршруті № 36а, який обслуговував перевізник ТзОВ «Лідеравтотранс». Лютий 2011 р. Автор фото – Роман Каленіченко

Станом на 2021 рік за інформацією «Opendatabot» вдасниками ТзОВ «Трансуспіх» є Олег Геннадійович Ладнєв, Олександр Степанович Станкевич та Єлена Володимирівна Кришева. Статутний капітал компанії – 7500 грн. Дохід компанії у 2020 р. становив 300900 грн., прибутку вона не принесла. Активи компанії – 387 тис. грн., зобов’язання – 170300 грн.

ТзОВ «Вердана» зареєстровано 6 березня 2001 року. Виробничий майданчик перевізника знаходився у Львові на вул. Пимоненка, 5. На початку автопарк компанії складався із мікроавтобусів «IVECO TurboDaily A40-10». ТзОВ «Вердана» обслуговувала автобусний маршрут № 88 Агрофірма «Провесінь» (вул. Тракт Глинянський) – вул. Личаківська – вул. Городоцька (у серпні 2010 року маршрут продовжено до села Лисиничі, деякий час він працював під № 288). Також на початку 2000-х років компанія почала обслуговувати автобусний маршрут № 94, який до того обслуговувала компанія ТзОВ «Бінп ЛТД». Цей маршрут, який курсував від пр. Червоної Калини до вул. Підголоско був продовжений по вул. Мазепи до вул. Миколайчука. Станом на 2006 рік ТзОВ «Вердана» також обслуговувало автобусні маршрути № 86 вул. Коломийська – с. Бірки (по вул. Стуса, пр. Чорновола та вул. Замарстинівській) та 93 с. Зубра – вул. А. Лінкольна (по вул. Стрийській, пр. Чорновола), який було змінено і його кінцева стала на вул. Пилипа Орлика біля міської дитячої лікарні.

Починаючи із 2006 року компанія оновлює свій рухомий склад – замість мікроавтобусів «IVECO TurboDaily A40-10» на маршрути виходять нові автобуси БАЗ А079 «Еталон». Крім того компанія володіла автобусами «Богдан» А092 та ГалАЗ-3207 «Вікторія».

Із січня 2012 року автобуси ТзОВ «Вердана» орендує перевізник ТзОВ «Успіх БМ». Поступово компанія продала свої автобуси, переважно – саме перевізнику «Успіх БМ». На даний час засновниками ТзОВ «Вердана» є Іван Васильович Пшеничний та Павло Ігорович Вільчик. Активи компанії складають 46 тис. грн. Жодного доходу і прибутку ТзОВ «Вердана» у 2020 р. за даними сервісу «Opendatabot» не принесло.

Результати зіткнення трамвая «Tatra KT4SU» № 1121 із автобусом «Богдан» А092 перевізника ТзОВ «НВП «Веламіда». 13 грудня 2010 р.
Результати зіткнення трамвая «Tatra KT4SU» № 1121 із автобусом «Богдан» А092 перевізника ТзОВ «НВП «Веламіда». 13 грудня 2010 р.

ТзОВ «Автокворум» було засновано 4 травня 2001 року, юридична адреса – м. Львів, вул. Планерна, 12. Виробничий майданчик компанії розташовувався на вул. Повітряній, 1. Підприємство «Автокворум» у 2000-х рр. обслуговувало автобусні маршрути № 49 вул. Січових Стрільців – вул. Шевченка – Рясне – 1 та № 53 вул. Суботівська – вул. Городоцька – пр. Шевченка – вул. Зелена – вул. Лисинецька.

На початку ТзОВ «Автокворум» експлуатувало на маршрутах мікроавтобуси «Mercedes-Benz T1», переобладнані в пасажирські, а потім – українські мікроавтобуси БАЗ-2215 «Дельфін» та автобуси «Богдан». Власником ТзОВ «Автокворум» станом на 2021 рік є Сергій Миколайович Мельничук.

ТзОВ «Вікторія К» засноване 18 жовтня 2001 року. Юридична адреса компанії – м. Львів, вул. Тютюнників, 1. Виробничий майданчик компанії на вул. Навроцького, 25. Автопарк компанії на початку складався із вантажних мікроавтобусів, переобладнаних у пасажирські, які курсували на автобусному маршруті № 52Е вул. Суботівська – вул. Наукова – Сихів – агрофірма «Провесінь».

У другій половині 2000-х років ТзОВ «Вікторія К» оновила свій автопарк за рахунок мікроавтобусів БАЗ-2215 «Дельфін» та автобусів БАЗ А079 «Еталон». Були в автопарку компанії і автобуси «Тур» А061, виготовлені ВАТ «НДІ «Укравтобуспром». Після 2013 року автобуси перевізника продані ТзОВ «Успіх БМ».

Станом на 2021 р. власниками і засновниками ТзОВ «Вікторія К» є Щерб’як Галина Василівна, Бевко Розалія Миколаївна та Мельник Юрій Іванович. Основний вид діяльності компанії – діяльність таксі. Компанія у 2020 році не принесла ні доходів, ні прибутків.

Український автобус ЗАЗ А07С I-Van на автобусному маршруті № 36а перевізника «Лідеравтотранс». 2010 р.
Український автобус ЗАЗ А07С I-Van на автобусному маршруті № 36а перевізника «Лідеравтотранс». 2010 р.

ТзОВ «Лідеравтотранс» засноване 19 липня 2002 року, юридична адреса – м. Винники, вул. О. Довбуша, 1. Виробничий майданчик знаходився на вул. Випасовій, 11б. У квітні 2007 року із ТзОВ «Лідеравтотранс» було укладено договір на обслуговування трьох автобусних маршрутів в напрямку м. Винник: № 36 вул. Валова – вул. Личаківська – м. Винники (вул. Сахарова); № 36а ринок «Галицьке Перехрестя» – вул. Мазепи – пр. Чорновола – вул. Личаківська – Винники (Забава) та № 36б вул. Валова – вул. Личаківська – Винники (Львівський обласний госпіталь ветеранів воєн та репресованих). Згодом кінцеву маршрутів № 36 і 36б було перенесено на пл. Митну. Крім міських маршрутів ТзОВ «Лідеравтотранс» обслуговувало також кілька приміських маршрутів.

Автобусний парк підприємства складався із переобладнаних мікроавтобусів «Mercedes-Benz T1», автобусів ПАЗ-672М, ПАЗ-3205, «Богдан» А091 та А092, БАЗ А079 та ін. Автобуси підприємства після «Транспортної реформи – 2012» підприємство почало розпродавати іншим перевізникам.

ТзОВ «Містотранс» зареєстроване 15 травня 2003 року за адресою м. Львів, вул. Городоцька, 280. У другій половині 2000-х років компанія обслуговувала автобусні маршрути № 35 вул. Миколайчука – вул. Городоцька – вул. Виговського – вул. Тролейбусна; № 57 вул. Старознесенська – вул. Кордуби – вул. Б. Хмельницького – вул. Липинського – вул. Городоцька – вул. Виговського – вул. Наукова – вул. Стрийська (ТРЦ «Кінг-Крос-Леополіс») та « 79 вул. Кавалерідзе – вул. Хуторівка – вул. Кн. Ольги – вул. Городоцька – вул. Липинського – ринок «Галицьке перехрестя». На початку 2010-х років автобусний маршрут № 57 почало обслуговувати ТзОВ «НВП «Веламіда». Із 2016 р. основним видом діяльності ТзОВ «Містотранс» стало пакування.

Автобус «Богдан» А092 перевізника НВП «Веламіда» після зіткнення із трамваєм. 13 грудня 2010 р.
Автобус «Богдан» А092 перевізника НВП «Веламіда» після зіткнення із трамваєм. 13 грудня 2010 р.

ТзОВ «Науково-виробниче підприємство «Веламіда» зареєстроване 1 вересня 1993 року. Юридична адреса компанії – м. Львів, вул. Академіка Лазаренка, 1. У квітні 2007 року за результатами конкурсу ТзОВ «НВП «Веламіда» отримало право на обслуговування автобусного маршруту № 39 ринок «Галицьке перехрестя» – пр. Червоної Калини (по вул. Мазепи, пр. Чорновола, вул. Стрийській), який із 1990-х рр. обслуговувало Львівське АТП № 14630. На початку 2010-х рр. цей перевізник також обслуговував автобусний маршрут № 57 який поєднував вул. Стрийську та Старознесенську. ТзОВ «НВП «Веламіда» мало у своєму автопарку 32 автобуси «Богдан» А092. Частина цих автобусів була списана у 2012 р., інші машини були продані іншим перевізникам.

13 грудня 2010 року на розі пр. Свободи та вул. Памво Беринди сталося зіткнення автобуса перевізника ТзОВ «Веламіда», який працював на маршруті № 39 та трамвайного вагона № 1121, який працював на маршруті № 2. В результаті зіткнення було пошкоджено задню частину автобуса та кабіну трамвая. В результаті удару трамвайний вагон зійшов із колії. У ДТП, за повідомленням прес-служби Львівської міськради, постраждало 8 пасажирів та водій трамвая. Транспортні засоби, пошкоджені в результаті ДТП, були списані. Винуватцем ДТП визнали водія трамвая. На момент ДТП в салоні трамвая перебувало 20 пасажирів, у автобусі – 25 пасажирів.

Автобус ПАЗ-3205 перевізника ВАТ «Західенерго» на автобусному маршруті № 12. 2009 р. Автор фото – Андрій Кравчук
Автобус ПАЗ-3205 перевізника ВАТ «Західенерго» на автобусному маршруті № 12. 2009 р. Автор фото – Андрій Кравчук

Енергетична компанія ВАТ «Західенерго» у 2000-ні рр. обслуговувала своїм службовим транспортом два міські автобусні маршрути: № 12 вул. Підголоско – вул. Варшавська – вул. Куліша – вул. Городоцька – вул. Кульпарківська – вул. Наукова – пр. Червоної Калини – вул. Скрипника та № 16 вул. Миколайчука – вул. Богдана Хмельницького – пр. Свободи – вул. Сахарова – вул. Володимира Великого – вул. Стрийська – вул. Гашека. На автобусному маршруті № 12 працювали автобуси ЛАЗ-695Н та ПАЗ-3205, а на маршруті № 16 – мікроавтобуси на базі «Газелі», побудовані Львівським бронетанковим заводом «Еней» А043 та БАЗ-2215 «Дельфін».

Мале приватне підприємство «Шерол» засноване 24 лютого 1992 року. Юридична адреса – вул. Городоцька, 43. Виробничий майданчик компанії знаходився на вул. Кузневича, 14. Із другої половини 1990-х років компанія обслуговувала автобусний маршрут № 56. Спочатку на ньому курсували мікроавтобуси «Peugeot J9 Karsan». В другій половині 2000-х років на цьому маршрутів працювали мікроавтобуси БАЗ-2215 «Дельфін», а також автобуси малого класу «Богдан» А092 та ХАЗ-3250. Зараз основним видом діяльності підприємства є «діяльність барів». Весь рухомий склад проданий іншим перевізникам.

Український міський автобус малого класу «Богдан» А092 перевізника МПП «Шерол». 2011 р. Автор фото – Роман Каленіченко.
Український міський автобус малого класу «Богдан» А092 перевізника МПП «Шерол». 2011 р. Автор фото – Роман Каленіченко.

Окрім згаданих вище компаній на ринку міських автобусних перевезень працювали ПП Ганусин Галина Петрівна (обслуговувала маршрути № 54 вул. Щурата – гуртівня «Метро» і № 87 вул. Драгана (Сихів) – смт. Рудне (Духовна семінарія); ПП Коваленко Валерій Володимирович (маршрут № 21 вул. Лисинецька – вул. Личаківська – пр. Чорновола – вул. Тунельна – вул. Шевченка – Рясне-2); ТзОВ «Хост Гік», ТзОВ «Львів-маркет» та ПП «Транс-Спорт» (зареєстроване в Старому Самборі, у Львові обслуговувало маршрут № 14 ринок «Галицьке перехрестя» – ринок «Південний», цей маршрут став приміським № 114, який курсував до с. Муроване).

Антон ЛЯГУШКІН та Юрій КАУКАЛОВ

1 коментар

  1. Маршрут N21 обслуговував ПП Коваленко Володимир Валерійович, а Коваленко Валерій Володимирович, був керівником ПП “Ряснянське АТП”.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.