30 і 31 травня у ЛКП “Львівелектротранс” та ГО “Львів’яни за електротранспорт” організували у “Дні відкритих дверей у трамвайному депо”. На території трамвайного депо №1 були представлені трамвайні вагони, які курсували містом від початку XX століття. Дане дійство було приурочене до кількох важливих дат львівського трамвая: 135-а річниця відкриття руху кінного, 121-а – електричного трамваю у Львові, а також 85-а річниця введення в експлуатацію трамвайного депо №1.
![Дні відкритих дверей у трамвайному депо №1.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/BKV_2061-900x596.jpg?resize=696%2C461)
На коліях депо розташувались трамваї, відреставровані зусиллями волонтерів, а також трамваї, які сьогодні курсують містом.
![Дні відкритих дверей у трамвайному депо №1.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/BKV_2050-900x596.jpg?resize=696%2C461)
Найстарішим експонатом був польський трамвай “Sanok SW-1” №093 – мотор-вагони цієї моделі постачались до Львова у 1903-1920 роках, а експлуатувались аж до 1970-х років.
!["Sanok SW-1" №093.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1514-900x596.jpg?resize=696%2C461)
Наступний експонат – службовий трамвай-снігоочисник “СХ-2” №С-003, виготовлений у 1954 році на Харківському вагоноремонтному заводі на базі двовісних візків і рам старих вагонів.
!["СХ-2" №С-003.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1518-900x596.jpg?resize=696%2C461)
![Всередині "СХ-2" №С-003.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1575-900x596.jpg?resize=696%2C461)
![Всередині "СХ-2" №С-003.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1574-900x596.jpg?resize=696%2C461)
Трамвай, який багато хто, можливо, і пам’ятає – “Gotha T59E” №002 1960 року виготовлення. Більшість його побратимів були порізані на металобрухт, дана модель збереглась завдяки зварювальній установці обладнаній всередині вагону. Ззовні трамвай, у минулому році було відновлено, з часом планується повернення його до пасажирського вигляду.
!["Gotha T59E" №002 ззовні.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1525-900x596.jpg?resize=696%2C461)
!["Gotha T59E" №002.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1516-900x596.jpg?resize=696%2C461)
![У кабіні "Gotha T59E" №002.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1523-900x596.jpg?resize=696%2C461)
![У салоні "Gotha T59E" №002.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1524-900x596.jpg?resize=696%2C461)
Наступником “Gotha T59E” модель – “Gotha T2-62” №001 1963 року виготовлення, яка приїхала до нас із Одеси, а пізніше була переобладнана у відкрити вантажний вагон і зараз експлуатується в межах депо для перевезення громістких вантажів.
!["Gotha T2-62" №001.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1527-596x900.jpg?resize=596%2C900)
У післявоєнні роки у Чехії на заводі “ЧКД-Прага” за ліцензією американської фірми PCC почали виготовлення чотирьохвісні вагони “Tatra”, які стали одними з наймасовіших трамваїв у світі. Трамвай “Tatra T4SU” №869, виготовлений у 1978 році, був списаний у 2011 році, але зараз помалу повертається до життя.
![Під час екскурсії у трамваї "Tatra T4SU" №869.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1573-900x596.jpg?resize=696%2C461)
!["Tatra T4SU" №869](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1517-900x596.jpg?resize=696%2C461)
На зміну моделі “T4” прийшов трамвай “Tatra KT4SU” – цей трамвай є чи не наймасовішим у Європі. Вагон під №1004 – найстарший діючий трамвай у країнах СНД, у 2015 році пройшов капітальний ремонт і далі курсує вулицями Львова.
!["Gotha T59E" №002 та "Tatra KT4SU" №1004.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1521-900x596.jpg?resize=696%2C461)
Гордість львівського “Електрону” – “Electron T5L64” №1179 2013 року виготовлення. 24 серпня 2013 року він почав курсувати вулицями Львова, а у 2014 році на коліях міста з’явився його менший “брат” – “Electron T3L44” №1180. Дані трамваї є найкращими і найсучаснішими на теренах пострадянського простору.
!["Electron T5L64" №1179.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1535-900x596.jpg?resize=696%2C461)
!["Панель приладів" у трамваї "Electron T5L64" №1179.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1605-900x596.jpg?resize=696%2C461)
!["Electron T5L64" №1179.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/scBKV_1609-900x596.jpg?resize=696%2C461)
Разом з рухомим складом до уваги відвідувачів були і ремонтні цехи, підготовлені до ремонту та відремонтовані візки трамваїв, а волонтери проводили цікаві екскурсії для усіх бажаючих.
![Трамваї в ремонтному цеху.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1589-900x596.jpg?resize=696%2C461)
![Трамвайні візки в ремонтному цеху.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/sBKV_1581-900x596.jpg?resize=696%2C461)
![Схема розташування вагонів у депо.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/BKV_2074-900x596.jpg?resize=696%2C461)
![Трамваї "Electron T3L44" №1180, "Tatra T4SU" №869 та "Sanok SW-1" №093.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/cBKV_2073-900x596.jpg?resize=696%2C461)
Костянтин БАРАНЮК