Раднарком СРСР ухвалив створити автоскладальний завод у Львові в квітні 1945-го. Перші машини зійшли з конвеєра в 1951- ому: 20 електромобілів НАМИ-750 для розвезення пошти.
Досвід виявився невдалим: наступні п’ять років завод виробляв лише причепи та автокрани.
![Львів 1949 рік . ЛАЗ (Львівський автобусний завод). Одна з перших моделей причепів,що виробляв завод.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2014/11/laz2-3.jpg?resize=634%2C427)
![Львів 1950-ті роки. ЛАЗ (Львівський автобусний завод). Автокрани ,що виробляв завод.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2014/11/Laz1-2.jpg?resize=634%2C422)
Ідея випускати автобуси належить главі конструкторського бюро Віктору Осепчугову. Взявши за основу німецький Mercedes-Benz O 321 H, завод зібрав в 1959 році перший дослідний автобус ЛАЗ-695 «Львів». Його різні модифікації і стали візитною карткою підприємства.
![Львів 1950-ті роки. ЛАЗ (Львівський автобусний завод). У лютому 1956 року, був побудований перший автобус ЛАЗ, і названий ЛАЗ 695](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2014/11/laz1-1.jpg?resize=634%2C390)
![Львів 1950-ті роки. ЛАЗ (Львівський автобусний завод).](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2014/11/laz2-4.jpg?resize=634%2C403)
![Львів 1950-ті роки. ЛАЗ (Львівський автобусний завод).](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2014/11/laz2-5.jpg?resize=443%2C509)
![Львів 1950-ті роки. ЛАЗ (Львівський автобусний завод).](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2014/11/laz2-6.jpg?resize=634%2C389)
Пік виробництва було досягнуто в 1988 році, коли ЛАЗ випустив 14 646 автобусів. Перехід до ринку боляче вдарила по заводу: у 1999-му було виготовлено тільки 234 автобуса. У 2001 році контрольний пакет ЛАЗу придбав росіянин Ігор Чуркін.
![Львів 1950-ті роки. ЛАЗ (Львівський автобусний завод).](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2014/11/laz2-1.jpg?resize=696%2C466)
Сьогодні ЛАЗ не входить навіть до першої п’ятірки українських виробників автобусів. Втім, «радянського періоду» вистачило, щоб у 2008-му після складання 365-тисячної машини ЛАЗ потрапив до Книги рекордів Гіннесса як підприємство, що випустило найбільше автобусів у світі.
Фото з державного кінофотофоноархіву України ім.Г.С.Пшеничного.
“Успіх” ЛАЗу цілком належить до “радянського періоду”. Пострадянська доба – лише фейкові “рекорди”…