Загадкова катастрофа на Підзамче — цистерни з нафтою летіли на людський город.

360
Наслідки залізничної аварії на Підзамче. Nowości Illustrowane, 1911 рік
Наслідки залізничної аварії на Підзамче. Nowości Illustrowane, 1911 рік
Рівно 110 років тому, 9 вересня 1911 року, на тупиковій залізничній колії біля Львова зійшли з рейок кілька вантажних вагонів та цистерни із нафтою. Тогочасна преса повідомляла про вибух, який передував загадковій катастрофі, а фотографії її наслідків публікували краківські та віденські видання.

Аварія трапилася пізно ввечері на під’їзній залізничній колії від станції Підзамче до муніципальної бойні на Знесінні. На тупиковому відгалуженні, який закінчувався земляним насипом, стояли десятки товарних вагонів та цистерни з нафтою, які несподівано зрушилися з місця.

Як повідомляла місцева газета Kuryer Lwowski, перед самою катастрофою в місті та околицях пройшла потужна гроза із блискавками. Перед тим, як вагони самі по собі покотилися по рейках, свідки цієї події чули потужний вибух, який сприйняли за сильний удар грому. Можливо, саме влучання блискавки у транспорт із нафтопродуктами став причиною того, що вагони, які стояли на колії, що мала невеликий нахил, почали рух, набираючи дедалі більшу швидкість.

Наслідки залізничної аварії на Підзамче. Nowości Illustrowane, 1911 рік
Наслідки залізничної аварії на Підзамче. Nowości Illustrowane, 1911 рік

“Внаслідок вибуху вагони, що стояли на невеликому схилі, раптово зрушилися з місця і прудко покотилися майже два кілометри”, – повідомляла газета.

Швидкість руху, яку набрав цей некерований транспорт, була величезною. Цистерни із силою налетіли на вантажні вагони, які стояли в тупику, що закінчувався земляним насипом, і виштовхали їх далеко за межі колії. З голосним гуркотом вони полетіли до обійстя місцевого мешканця Лукаша Дмитрова, який поряд з колією мав свій город.

“Земляна дамба прорвалась, дві цистерни впали в город за кілька метрів від житлового будинку, один з вагонів став упоперек схилу, підтримуючи собою інший, вагон-платформу, що також зійшов з рейок”, – писав краківський тижневик Nowości Illustrowane, опублікувавши фото з місця події.

З головного залізничного вокзалу Львова на місце пригоди було відправлено екстрений поїзд, для з’ясування обставин випадку наступного ранку туди виїхав інспектор залізниці, радник Віткевич. “Оскільки утворений завал важко усунути, було подано запит на надсилання парового крана, щоб допомогти навести порядок та відновити нормальний рух на колії”, – повідомляли про результат оглядин місця аварії в газеті.

Залізнична комісія працює на місці катастрофи. Das interessante Blatt, 1911 рік
Залізнична комісія працює на місці катастрофи. Das interessante Blatt, 1911 рік

У цій катастрофі, на щастя, обійшлося без людських жертв. Але збитки, завдані аварією, причини якої так і не було оголошено публічно, як повідомляла віденська газета Das interessante Blatt, становили значну на той час суму — 20 тисяч корон (приблизно 2 мільйони гривень за теперішніми цінами). Для з’ясування всіх обставин масштабної катастрофи було утворено спеціальну комісію.

Чи відшкодувала залізниця збитки, завдані мешканцеві Підзамче Лукашу Дмитрову, на обійстя якого звалилися вагони, тогочасна преса не повідомляла.

Богдан СКАВРОН

Джерело: ДІЛО

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.