У Львові відкрили виставку головної художниці Львівського театру ляльок Інеси Кульчицької

0
589
Відкриття авторської виставки головної художниці Львівського академічного обласного театру ляльок Інеси Кульчицької
Відкриття авторської виставки головної художниці Львівського академічного обласного театру ляльок Інеси Кульчицької

Попри буремні часи, світ починає адаптовуватись до нових правил і знаходить вихід з будь-яких ситуацій. Мистецькі інституції потрохи виходять з карантину й розпочинають новий сезон. Львівська Галерея сценографії не забарилася й гостинно відкрила свої двері для містян.

10 вересня у галереї (вулиця Городоцька, 36) відбулось відкриття авторської виставки головної художниці Львівського академічного обласного театру ляльок Інеси Кульчицької. Сценографка добре знайома львівським театралам завдяки роботі над виставами “Садок вишневий” (2014) за поезією Т. Шевченка та “Золоторогий Олень” (2017) за однойменним твором Д. Павличка, за якого у 2018-му році здобула нагороди “Кращий художник” на всеукраїнському конкурсі “УНІМА” й “Краща сценографія” на фестивалі “Схід-Захід” (Краків). Також пані Іннеса співпрацювала з Рівненським академічним обласним театром ляльок, де працювала над сценографією вистав “Думи мої, думи” за Т. Шевченком, “Лісова пісня” за Лесею Українкою, “Пливе човен казок повен” за мотивами народних казок; та Волинським академічним обласним театром ляльок, де створила “Попелюшку” за Ш. Перро.

Відкриття авторської виставки головної художниці Львівського академічного обласного театру ляльок Інеси Кульчицької
Відкриття авторської виставки головної художниці Львівського академічного обласного театру ляльок Інеси Кульчицької

Відкриття виставки пройшло у теплій атмосфері з рідними, колегами та друзями художниці. Вона представила ескізи, макети та костюми до чотирьох вистав, а саме “Садок вишневий”, “Золоторогий олень”, “Пливе човен казок повен” та “Про Валебука, принцесу Небійся та Довгоборода”. “Я ставила вистави у різних містах України, і тут представлені багато її регіонів: Карпати, Закарпаття, центральна Україна, Полісся, Волинь. Якщо своєю творчістю можна об’єднати Україну, то чому ні? Ще одна причина, чому я зібрала саме ці вистави мабуть особиста. Вони є знаковими у моєму житті”, – розповідає художниця. Вистави ці створені в різний час і в різних театрах, але наскрізно об’єднані думкою про справжні цінності життя – людську свободу та гідність.

Елементи сценографічного вирішення до постановки "Садок вишневий"
Елементи сценографічного вирішення до постановки “Садок вишневий”

“”Садок вишневий” розроблявся під час революції Гідності. Це був мій фронт і я на ньому реалізовувалась. В засланні Т. Шевченко, переживаючи тугу за Батьківщиною, змальовував рідну землю. Там не давали ні паперу ні олівців, чужина асоціюється з піском. Ось так і прийшла ідея живопису на піску. Свою жагу до вільного життя на рідній землі митець передавав через змальовування спогадів”.

Елементи сценографічного вирішення до постановки "Пливе човен казок повен"
Елементи сценографічного вирішення до постановки “Пливе човен казок повен”

У виставі “Пливе човен казок повен” човен був розламаний, що символізувало зламану долю, а фінальне його складання – надію на краще майбутнє. У виставі використані автентичні поліські пісні та обряди. Вистава планувалась легкою і швидкою роботою, але вилилась у цікавий проєкт, який потрапив до фіналістів Другого всеукраїнського театрального фестивалю-премії “ГРА”. Напевно, коли матеріал робиться від душі, він вдається добре й легко”.

Елементи сценографічного вирішення до постановки "Золоторогий Олень"
Елементи сценографічного вирішення до постановки “Золоторогий Олень”

У “Золоторогому Олені” присутній образ килиму, але головним був той ритм, сформований ́зиґзаґами, в якому зашифрований своєрідний код гармонії, рідної землі, неба, повітря. Від нього й відштовхувалась уся сценографія”.

Елементи сценографічного вирішення до постановки "Золоторогий Олень"
Елементи сценографічного вирішення до постановки “Золоторогий Олень”

“Про Валебука, принцесу Небійся та Довгоборода” – це словенська казка, про принцесу, яку викрав дракон і пообіцяв їй гору золота. Але тим не менш вона вибрала волю й незалежність. Хоча я робила цю виставу для словацької громади, мені сказали, що вийшла вона однаково українською. Скільки б матеріалу я не опрацювала, в мені є ідентичність, яку не викорінити”.

Елементи сценографічного вирішення до постановки "Про Валебука, принцесу Небійся та Довгоборода"
Елементи сценографічного вирішення до постановки “Про Валебука, принцесу Небійся та Довгоборода”

“Мені цікавий завжди процес. За результат я не тримаюсь. Завжди роздаровую ескізи, ніколи не накопичую матеріали. У цьому плюс цієї виставки, можна зробити зріз певного періоду діяльності і глянути на нього… Мені подобається процес. Дуже гарно, коли вистава виходить у світ такою, що її можна доповнювати і видозмінювати. Коли вона трансформується у часі. Коли ж рішення вистави не піддається змінам, то її очікує списання, і це на краще. Тому з виставами, які припиняють своє життя, я прощаюсь легко”, – прокоментувала художниця про досвід прощання з роботами.

Набір листівок "Український театральний костюм 20-21 ст. Ескізи".
Набір листівок “Український театральний костюм 20-21 ст. Ескізи”.

До слова, у Галереї також можна придбати нещодавно запрезентований її командою та Музеєм театрального, музичного та кіномистецтва України набір листівок “Український театральний костюм 20-21 ст. Ескізи”.

Нагода відвідати виставку триватиме до 24 вересня. Галерея відкрита з 14:00 до 19:00 з вівторка по неділю. Завітайте!

Олена СПАС
театрознавчиня

Leave a Reply

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.