У Львівській Опері стартує новий фестиваль (програма)

603
Глядацький зал Львівської Опери
Глядацький зал Львівської Опери

У стінах Львівського національного академічного театру опери й балету започатковується новий фестиваль класичної камерної музики в Україні під назвою «Дзеркало». 

Він триватиме 10 днів з 28 квітня по 7 травня у Дзеркальній залі Львівської опери. Відомі солісти та знані колективи з різних регіонів країни зберуться разом попри тривоги й загрози, граючи сучасну музику й визнану, добірну класику. У фокусі Фестивалю — неординарні виконавські склади з власним баченням різножанрових програм на смак вибагливих меломанів.

Звучатимуть композиції відомих українських та світових авторів. Важливу роль матимуть масштабні оркестрові імпрези Відкриття та Закриття з рідко виконуваними епохальними творами Станковича, Сильвестрова та Моцарта (28 квітня/7 травня); зібрання золотого фонду української музики для скрипки та фортепіано — музика Мирослава Скорика, Ганни Гаврилець, Валентина Сильвестрова, Євгена Станковича, Кирила Стеценка, Юлія Мейтуса, Віктора Косенка та Левка Колодуба — у програмі під назвою «Спочатку було Слово» (5 травня), а також рефлексії над струнними квартетами наших сучасників Мирослава Скорика, Олександра Козаренка, Ганни Гаврилець, Петра Тітяєва та Дениса Литвиненка (1 травня).

Дзеркальна зала Львівської опери
Дзеркальна зала Львівської опери

Серед центральних акцентів Фестивалю лунатиме також знаменита музика Бориса Лятошинського та Олів’є Мессіана, написана як полум’яний відгук на свій час (4 травня), а також 6 травня виступлять унікальні трендсеттери кросжанровості, ансамбль «DZ’OB». Музикантам із консерваторською освітою вдається відрефлексувати поєднання модних Radiohead з Björk та вибагливу пишноту барокової музики, — а як наслідок, звісно, створити неповторне своє.

2 травня гості з Одеси виконають для львівської аудиторії ефектну програму: від класика Лисенка, характерного співця гір та полонин Кос-Анатольського, кримчанина Караманова, що заслужено повертається у композиторський пантеон — до сучасників Шевченка та Родіна: а інтерпретація музики сивочолого Генделя виступить маркером якості для новоствореного ансамблю.

Фасад сучасного Театру опери та балету імені С. Крушельницької, де окремі скульптури були виконані Т. Барончем
Фасад сучасного Театру опери та балету імені С. Крушельницької, де окремі скульптури були виконані Т. Барончем

Самобутню сторінку події становлять три концерти духової музики: 29 квітня, 30 квітня та 3 травня публіці пропонують ознайомитись із першими оригінальними творами для саксофона, актуальними, новими композиціями спеціально для квартету кларнетів, а також відчути, як внутрішні чуття резонують з потужністю мідних інструментів уславленого українського квінтету.

Як відзначає артдиректор Фестивалю Микола Гречух, «Головною метою проведення Фестивалю є підтримка українських музикантів в час війни та популяризація української музики. Завдяки Фестивалю кожен слухач зможе подивитись на себе крізь призму музики та віднайти власне відображення у ній».

Повну програму можна переглянути тут

Дзвенислава САФ’ЯН

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.