У стінах Львівського національного академічного театру опери й балету започатковується новий фестиваль класичної камерної музики в Україні під назвою «Дзеркало».
Він триватиме 10 днів з 28 квітня по 7 травня у Дзеркальній залі Львівської опери. Відомі солісти та знані колективи з різних регіонів країни зберуться разом попри тривоги й загрози, граючи сучасну музику й визнану, добірну класику. У фокусі Фестивалю — неординарні виконавські склади з власним баченням різножанрових програм на смак вибагливих меломанів.
Звучатимуть композиції відомих українських та світових авторів. Важливу роль матимуть масштабні оркестрові імпрези Відкриття та Закриття з рідко виконуваними епохальними творами Станковича, Сильвестрова та Моцарта (28 квітня/7 травня); зібрання золотого фонду української музики для скрипки та фортепіано — музика Мирослава Скорика, Ганни Гаврилець, Валентина Сильвестрова, Євгена Станковича, Кирила Стеценка, Юлія Мейтуса, Віктора Косенка та Левка Колодуба — у програмі під назвою «Спочатку було Слово» (5 травня), а також рефлексії над струнними квартетами наших сучасників Мирослава Скорика, Олександра Козаренка, Ганни Гаврилець, Петра Тітяєва та Дениса Литвиненка (1 травня).
![Дзеркальна зала Львівської опери](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/dzerkalna-zala.jpg?resize=696%2C463&ssl=1)
Серед центральних акцентів Фестивалю лунатиме також знаменита музика Бориса Лятошинського та Олів’є Мессіана, написана як полум’яний відгук на свій час (4 травня), а також 6 травня виступлять унікальні трендсеттери кросжанровості, ансамбль «DZ’OB». Музикантам із консерваторською освітою вдається відрефлексувати поєднання модних Radiohead з Björk та вибагливу пишноту барокової музики, — а як наслідок, звісно, створити неповторне своє.
2 травня гості з Одеси виконають для львівської аудиторії ефектну програму: від класика Лисенка, характерного співця гір та полонин Кос-Анатольського, кримчанина Караманова, що заслужено повертається у композиторський пантеон — до сучасників Шевченка та Родіна: а інтерпретація музики сивочолого Генделя виступить маркером якості для новоствореного ансамблю.
![Фасад сучасного Театру опери та балету імені С. Крушельницької, де окремі скульптури були виконані Т. Барончем](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2016/05/bar7.gif?resize=696%2C490&ssl=1)
Самобутню сторінку події становлять три концерти духової музики: 29 квітня, 30 квітня та 3 травня публіці пропонують ознайомитись із першими оригінальними творами для саксофона, актуальними, новими композиціями спеціально для квартету кларнетів, а також відчути, як внутрішні чуття резонують з потужністю мідних інструментів уславленого українського квінтету.
Як відзначає артдиректор Фестивалю Микола Гречух, «Головною метою проведення Фестивалю є підтримка українських музикантів в час війни та популяризація української музики. Завдяки Фестивалю кожен слухач зможе подивитись на себе крізь призму музики та віднайти власне відображення у ній».
Повну програму можна переглянути тут
Дзвенислава САФ’ЯН