Тепер можна змінити хід історії

503
Історична гра "Галичина"

Пізнати державотворчі процеси через гру, випробувати себе в ролі військових стратегів, намагатися повернути хід історії, пропонуючи власні варіанти розв’язання тих чи інших складних ситуацій, зрозуміти, чому події розгорталися саме так, а не інакше, пропонують активісти ГО „Граніт“. Вони розробили історичну стратегічну гру „Галичина“, яку базують на подіях Листопадового зриву та ЗУНР, а тепер мають намір ще й видати комікс.

Андрій Мочурад, голова ГО “Граніт”, розробник історичних ігор

— У нашій країні триває війна. Щоб краще розуміти, що відбувається, чому так склалися обставини, як діяти, а чого не варто робити, можемо дізнатися, проаналізувавши національно-визвольну боротьбу нашого народу минулого століття. Задум створити такі настільні ігри виник ще п’ять років тому. Тоді, 2012-го, ми започаткували один із перших клубів настільних ігор у Палаці культури ім. Г. Хоткевича і зрозуміли, що в нас нема цікавих ігор. Тож вирішили їх створити. І незважаючи на брак коштів для тиражування, почали роботу над першою, присвяченою боротьбі УПА. Навіть розробили деякі ескізи та прототип. А вже наступного року створили комікс „Летюча бригада“ про події 1920–22 років. Революція Гідності ще більше загострила історичні питання і надихнула до нових звершень. Так 2015 року з’явився комікс про АТО — „Звитяга“. Нині вже готова до тиражування гра „Галичина“, а також працюємо над іншою серією — „Волинь“. Маємо психологічну гру „Авангард“ — єдина унікальна гра про війну, де ніхто нікого не вбиває, а всі стараються вижити, знайти компроміс у співпраці. Варто наголосити, що наші ігри акумулюють знання не лише з історії, а й географії, хімії, психології, міжнародного права, — розповів ідейний натхненник і розробник проекту, очільник ГО „Граніт“ Андрій Мочурад.

Історична настільна гра

Активіст переконаний, що саме ігрова форма допоможе старшокласникам і студентам краще розуміти історію, а також навчить логічно мислити. Адже ці ігри незвичні тим, що учасники не мусять „визубрювати“ теми, а просто мають шукати логічні зв’язки між подіями, намагатися цілісно бачити історичні процеси. Проект дає можливість відтворити тогочасні події, де продемонструють битви та розповідатимуть про видатних постатей того періоду.

Активісти переконані, що ці ігри стануть добрим інструментом для інтерактивного навчання на уроках історії. Вони вже безоплатно навчають використовувати гру вчителів шкіл, які хотіли б запровадити її на своїх заняттях.

— Ми понад два роки шукали кошти на гру в держави, наразі безуспішно. Відгукнулися деякі меценати, що зараз оплачують роботу одного художника. Ця тема актуальна як ніколи раніше, тож надалі шукаємо зацікавлених, які зможуть підтримати наш проект, а також вирішили виставляти гру на краудфандинг. Потрібна ніби й не величезна сума — 3–4 тисячі доларів, щоб випустити гру тисячним накладом. Вартість одного примірника — це дві кави з тістечком у львівській кав’ярні. Закордонні настільні ігри коштують у кілька разів дорожче. Плануємо видати гру дешевше з картону та преміум-класу — повністю з дерева — це буде дорожчий варіант, але дуже презентабельний, — додав Андрій.

Історична настільна гра

Цьогоріч навесні „гранітівці“ випробовували гру серед 350 старшокласників двадцяти львівських шкіл. Крім цього, проект розробляли спільно з Управлінням освіти Львівської міської ради, тож гра пройшла всі необхідні перевірки. Мають також сертифікацію від психологів, які підтверджують, що це інструмент, який потрібен підліткам.

Історична настільна гра

— Ми тестували напрацювання зі старшокласниками, робили опитування тощо. Історія у вигляді підручника учням просто не цікава. Навіть документальні фільми не завжди в школах показують. Зараз гра існує в дуже простому дизайні, а щоб історія зацікавила підлітків, її треба доступно подати й гарно намалювати. Це як дивитись фільм — там або гарні спецефекти, або його не дивитимуться, — каже мій співрозмовник. — Ми базуємося на світовій практиці ігор. Це не дитячі забавки. Це стратегія переговорів, політики, дипломатії. Ігрофікація — це методика, за якою викладають в усьому світі. Це інтерактивний інструмент для вивчення історії. Є економічна гра, яку можна програти за урок, розробили гру для незрячих, а ще більше маємо ідей, як зокрема зробити гру про батярський Львів. Головне, щоб було зацікавлення і підтримка. Більше про наші напрацювання можна дізнатися на фейсбучній сторінці „Edugames. Майстерня освітніх інновацій та ігрофікації“.

Наталія ПАВЛИШИН

Світлини: Радіо Свобода

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.