Сьогодні, у XXI столітті, щонайменше дивним видається той факт, що у Львові до 1939 року транспортна інфраструктура була не те щоб кращою, але розгалуженою і більш пристосованою до потреб мешканців аніж зараз …
З плином часу відходять у минуле колись популярні маршрути, зупинки, станції та інші місця пов’язані з ними …
![Вид на Верхній Личаків в р - ні рогачки, праворуч - станція Личаків, фото бл. 1914 року](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/02/123-900x600.jpg?resize=696%2C464)
На початку XX століття у магістраті Львова з’являється проект будівництва залізниці Персенківка – Підгайці, початковий варіант передбачав відгалуження колії від існуючого напрямку Львів – Чернівці у р – ні Персенківки. Але магістрат Львова, що був одним з концесіонерів, запропонував більш далекоглядний варіант, дбаючи про перспективи міста …
![Станція Личаків, під час відкриття трамвайної лінії, 1914 рік](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/02/218-900x517.jpg?resize=696%2C400)
Місто пропонує свої інвестиції у проект за умови, що вокзал для обслуговування лінії буде розташовано у межах Львова, адже Персенківка того часу була лише передмістям. Новий маршрут проклали серпантином через Знесіння і Личаків, де на висоті 348 метрів над рівнем моря облаштували станцію.
![Будинок станції на Личакові, тепер звичайна житлова будівля, фото наших днів](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/02/316-900x640.jpg?resize=696%2C495)
Будівництво завершили в 1906 р., східна частина міста дочекалася свого власного, третього в місті, після Головного та Підзамча, залізничного вокзалу ” Львів – Личаків “. Далі колія пролягала через Винники, Перемишляни, Дунаїв, Бережани до Підгайців. В основному цим напрямком львів’яни користувалися у вихідні дні та влітку, відправляючись на відпочинок від міської задухи.
![Станція на Личакові, поштівка пер. третини XX ст.](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/02/417-900x585.jpg?resize=696%2C452)
У лютому 1914 року до Личаківського вокзалу було підведено трамвайну колію. Вона починалася з рогатки на Личаківській і становила 700 метрів. Сюди ходив маршрут ” H ” : вагон відправлявся від Віденської кав’ярні ( сучасний пр – т Свободи ) за півгодини до відправлення кожного поїзда. З 1925 року сюди став ходити маршрут № 8, іншою кінцевою якого була спочатку Городоцька рогатка, а згодом — Богданівка
![Склади і ремонтні приміщення станції Личаків, фото наших днів](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/02/518-675x900.jpg?resize=675%2C900)
Пізніше трамвайну колію перебудували, і трамваї почали їздити, не до Личаківського двірця, а до вул. Пасічної. Деякий час, ще до 1960 – х, функціонувала гілка вантажного трамваю вулицею Мучною до піщаного кар’єру ( де потім була створена Львівська скульптурно-керамічна фабрика ).
Відступаючи у 1944 році німці знищили лінію Підзамче — Підгайці на відрізку від Винник до Підгайців, після чого вона втратила своє значення. В результаті військових дій було також знищено трамвайну лінію, що вела до станції.
![Рештки колії і станційні приміщення Личаківського вокзалу, фото наших днів](https://i0.wp.com/photo-lviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/02/614-900x600.jpg?resize=696%2C464)
В радянські часи функціонувала лише частина колії, поїзди перевозили пасажирів до Комсомольського озера ( колишня Маріївка ), однак маршрут теж закрили.
Сьогодні станція не функціонує, вокзальний будинок розквартировано, перетворено на житловий. У 1955 році вулицю, на якій стоїть вокзал названо на честь станції – Вулиця Станція Личаків.
Використані джерела :
http://www.lvivcenter.org/ , http://www.pohlyad.com/ , http://uk.wikipedia.org/
.