Про фальсифікацію дати заснування Львівської залізниці

5752
Пасажирський поїзд біля вокзалу Львівсько-Чернівецької залізниці. Після 1866 року.
Пасажирський поїзд біля вокзалу Львівсько-Чернівецької залізниці. Після 1866 року.

У часи царської росії, а потім в срср була просто патологічна пристрасть до фальсифікації історії. Фальсифікували буквально все. Аж до дати початку Львівської залізниці.

Зараз датою її створення вважається 4 листопада 1861 року – в цей день перший потяг прибув із Відня на львівський залізничний вокзал. В цей же день, 4 листопада, Україна святкує День залізничника. Залізниця Перемишль – Львів була першою залізницею на теренах сучасної України.

Вокзал Львівсько-Чернівецької залізниці – т.зв. «Чернівецький двірець», який розпочав роботу у 1866 р. Збудований за типовим проектом Людвіка Вежбицького
Вокзал Львівсько-Чернівецької залізниці – т.зв. «Чернівецький двірець», який розпочав роботу у 1866 р. Збудований за типовим проектом Людвіка Вежбицького

Цікаво, що у деяких підручниках історії України початку 1990-х років першою в Україні залізницею було названо залізницю Одеса – Балта, яку почали будувати у 1863 році.

Але повернімося до радянських часів і фальсифікацій історії. Виявляється, 100-річчя Львівської залізниці в радянські часи святкували зовсім не у 1961 році, а у … 1973 році. Указом Президії Верховної Ради срср від 6 грудня 1973 року Львівську залізницю з нагоди 100-річчя було нагороджено орденом трудового червоного прапора…

Львівський головний двірець (вокзал), 1894 р.
Львівський головний двірець (вокзал), 1894 р.

Звідки ж було взято 1873 рік, як дату заснування Львівської залізниці? Відповідь дуже проста – саме у 1873 році відбулося з’єднання Галицької залізниці ім. Карла Людвіга із російськими Південно-Західними залізницями…

Той, хто добре знає історію залізниць України, може запитати: якщо датою створення Львівської залізниці вирішили вважати дату поєднання Галицької залізниці ім. Карла Людвіга та російських залізниць, то чому взяли саме 1873 рік, а не 1871? Адже саме у 1871 році Галицька залізниця поєдналася із Одеською залізницею між станціями Підволочиськ і Волочиськ?

Головний львівський вокзал. Поч. ХХ ст.
Головний львівський вокзал. Поч. ХХ ст.

Чому так, маю лише припущення.

Отож, радянські фальсифікатори історії вважали, що Львівська залізниця аж ніяк не могла стати першою в Україні. Ну не могла Австро-Угорщина бути прогресивнішою! “Офіційні” дати народження Одеської залізниці – 1865 рік; Південно-Західної – 1870; Південної – 1869; Придніпровська – 1873 та Донецька – 1872. Отож, святкуючи 100-річчя Львівської залізниці у 1973 році показувала ніби-то відсталість Галичини і Буковини, хоча насправді до Львова перший поїзд прибув у 1861 році, до Івано-Франківська та Чернівців – у 1866 році. А до Києва – лише у 1870 році!

Антон ЛЯГУШКІН

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.