У часи царської росії, а потім в срср була просто патологічна пристрасть до фальсифікації історії. Фальсифікували буквально все. Аж до дати початку Львівської залізниці.
Зараз датою її створення вважається 4 листопада 1861 року – в цей день перший потяг прибув із Відня на львівський залізничний вокзал. В цей же день, 4 листопада, Україна святкує День залізничника. Залізниця Перемишль – Львів була першою залізницею на теренах сучасної України.
Цікаво, що у деяких підручниках історії України початку 1990-х років першою в Україні залізницею було названо залізницю Одеса – Балта, яку почали будувати у 1863 році.
Але повернімося до радянських часів і фальсифікацій історії. Виявляється, 100-річчя Львівської залізниці в радянські часи святкували зовсім не у 1961 році, а у … 1973 році. Указом Президії Верховної Ради срср від 6 грудня 1973 року Львівську залізницю з нагоди 100-річчя було нагороджено орденом трудового червоного прапора…
Звідки ж було взято 1873 рік, як дату заснування Львівської залізниці? Відповідь дуже проста – саме у 1873 році відбулося з’єднання Галицької залізниці ім. Карла Людвіга із російськими Південно-Західними залізницями…
Той, хто добре знає історію залізниць України, може запитати: якщо датою створення Львівської залізниці вирішили вважати дату поєднання Галицької залізниці ім. Карла Людвіга та російських залізниць, то чому взяли саме 1873 рік, а не 1871? Адже саме у 1871 році Галицька залізниця поєдналася із Одеською залізницею між станціями Підволочиськ і Волочиськ?
Чому так, маю лише припущення.
Отож, радянські фальсифікатори історії вважали, що Львівська залізниця аж ніяк не могла стати першою в Україні. Ну не могла Австро-Угорщина бути прогресивнішою! “Офіційні” дати народження Одеської залізниці – 1865 рік; Південно-Західної – 1870; Південної – 1869; Придніпровська – 1873 та Донецька – 1872. Отож, святкуючи 100-річчя Львівської залізниці у 1973 році показувала ніби-то відсталість Галичини і Буковини, хоча насправді до Львова перший поїзд прибув у 1861 році, до Івано-Франківська та Чернівців – у 1866 році. А до Києва – лише у 1870 році!