Орест Голубець розкаже про “Скульптуру у громадському просторі: образотворчий досвід ХХ – початку ХХІ століття”

434
Орест Голубець розкаже про "Скульптуру у громадському просторі: образотворчий досвід ХХ - початку ХХІ століття"

У четвер, 13 червня 2024 року, о 18.00 у Львівському палаці мистецтв (вул. Коперника, 17) відбудеться лекція професора, доктора мистецтвознавства, академік Національної академії мистецтв України, члена Міжнародної асоціації критиків мистецтва АІСА Ореста Голубця “Скульптура у громадському просторі: образотворчий досвід ХХ – початку ХХІ століття”.

Подія організована у співпраці Українського Фотографічного Товариства (УФОТО), Львівського Фотомузею та Львівського палацу Мистецтв.

В умовах Незалежної держави гігантські твори, що колись увіковічнювали «передові суспільні ідеали», мали би стати реліктами минулої епохи. Проте, за інерцією, означення «монументальний» надалі сприймалося як похідне від терміна «монумент» і вело до стійкого стереотипу: будь-який споруджений пам’ятник чи пам’ятний знак мав бути величезним, бо лише тоді його вважали суспільнозначущим.
Спеціальні конкурсні комісії з встановлення «новітніх монументів» іноді навіть не зауважували, що їх вибір відбувається згідно зі застарілими вимогами радянських часів. До того ж, помилкові рішення нерідко опиралися на «думку громадськості», яка також перебувала під впливом посттоталітарних шаблонів.

Журі та конкурсні комісії не бажали розуміти, що встановлення нових пам’ятників і монументів передбачає особливу міру відповідальності. Адже істотна відмінність монументальної скульптури від станкової полягає не лише в її заздалегідь запланованій стабільності та довговічності, але й у великій затратності, причому, як у сенсі монтажу, так і ймовірного демонтажу. Після встановлення та урочистого відкриття пам’ятника його дуже складно зняти чи поміняти.

Відрадно, що за наявності згаданих вище проблем в українських містах з`являється все більше зразків тривимірної пластики нового типу. Такі твори, позбавлені ознак гігантоманії, фактично не підлягають звичному термінологічному окресленню «монументальна скульптура». Тому все частіше фахівці застосовують широко розповсюджене на заході означення «публічна скульптура» чи «скульптура в громадському просторі».

До та після події гостинно пригощатиме Кава Старого Львова. Традиційно дякуємо нашим інформаційним друзям Агенції інформації та аналітики “Гал-інфо” та Українське радіо. Львів  за активний розголос.

Роман МЕТЕЛЬСЬКИЙ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.