Уже традиційно на початку сезону ми розповідаємо нашим читачам, що ж колись носили наші бабусі. Які фасони та стилі були популярними 90 років тому. Cьогодні ж пропонуємо познайомитися із моделями, які були модним влітку 1930 року.
Як завжди на допомогу у цьому питанні нам приходить журнал для плекання домашньої культури «Нова Хата. Пропоновані публікації, що висвітлюють питання моди, були надруковані у 6-8 числах журналу за червень-серпень 1930 року (публікації подаються оригінальними).
Міркування про моду
Сейчас має мода два лиця, одно довге, друге коротке, одно старе, друге молоде. Старе тільки у значінню старомодне, яка з рюшами та волянтами воскресло до життя.
Як в уліях шумить у всіх магазинах, як пчоли від квітки до квітки перебігають і жінки від сукні до сукні. Нове життя почалося і склепи стали подібні до великих теплярень, де зацвили найкращі матеріяли.
Чого то не видумується, щоби тільки приподобатися жінці-клієнтці.
Як на конкурсі краси видається, що той модель, що якраз перед очима найкращий, та при близших оглядинах бачимо, що кождий модель є у своїм роді досконалий. Усі вони мають вправді родинну схожість, але кождий з них є інакший і ориґінальний. Найбільшою його прикметою, яка подобається клієнці, бо зі співпраці кравця і клієнтки повстає мода.
Ціла суть у тім, щоби модель відповідав типови жінки і вона у нім подобалася тому, кому хоче подобатися. Дуже часто цілком скромна суконка з дешевого матеріялу робить далеко лучше вражіння, як дорогий модель з першорядного маґазину.
Молоде лице моди – це спортова сукня з tweed-у або Jersey, гладенько ушита, але педантично викінчена.
Друге, старе лице моди – це довгі сукні з тафту, Crepe de Chine, Marocaine, Georgette ушиті на взір суконь зі старих портретів.
Яке маємо заняти становище супроти цеї наглядної крізи в моді? На це питання можна тільки так відповісти: Про моду не диспутується її принимається такою яка є!
Вакації
Липень – це місяць радости й натхнення; природа вбирається в ярке квіття, а сонце купає її в свойому сяйві. Мода пишно розцілася й показує все , о зберігала досі в тайні, дожидаючи соняшних днів.
Сукні стали воздушні й прозорі, а легкі хвости, воляни й пелеринки надають жінці вигляд стрункого птаха. Сукні продовжилися ще більше, так що жіноча сильветка видовжена й ґраціозна.
Шовкові костюми цього року грають велику ролю. Матеріял дуже ріжнородний – тафта, Crepe de Chine, Crepe marocaine, гладкі чи взористі, часто в кліточку чи пепітку. Інколи взір шовку наслідує tweed-у. Окрім цього носитимуть костюми полотняні в пастелевих красках, рожеві, блакитні, жовті, зелені, фіолетні, які придають жінці молодечого вигляду. Це вбрання доповняють полотняні капелюхи.
В подробицях мода, як звичайно, химерна. Комірці шовкових суконь добирає з білого батисту чи опалю, прикрашених мережкою. Любується в кокардах та стрічках, якими прикрашує сукні на взір давних портретів.
А рукави прийняли, наперекір усім сподіванням, нові, нечувані форми. Довгий рукав зникає, скорочується, досягає ліктя, а то й прикриває лише рамена. Тому й доповнюють його півдовгими рукавичками, але ця дорога й негіґієнічна мода не знаходить богато приклонників.
Для літнього побуту прегарно надаються практичні гладкі суконки з сирого шовку, шантунґу й футляру.
Купелеві костюми найшли тепер милу новинку, – плісовану спідничку, яка пристібається поверх штанят. На пляжу надягається спідничку, до купелі скидається її. На переді костюма видніється яркими буквами монограма власнички.