Із історії автобусних перевезень у Львові. Частина 10

989
Із історії автобусних перевезень у Львові. Частина 10

Фотографії старого Львова завершують публікацію циклу матеріалів про розвиток міського автобусного транспорту в нашому місті. У завершальній десятій частині циклу мова піде про роботу міського автобусного транспорту протягом останніх п’яти років (2017 – 2021 рр.).

Автобусні пасажирські перевезення у Львові в кінці 2010-х – на початку 2020-х років

У 2017 році у Львові знову виникла ситуація, коли старі договори на обслуговування міських автобусних маршрутів закінчилися, а нові не укладалися через те, що не був проведений конкурс на обслуговування маршрутів. У цій ситуації звільнився начальник Управління транспорту Львівської міськради Віктор Щир – він написав заяву на звільнення у зв’язку із погіршенням стану здоров’я, про що стало відомо на початку березня 2017 р. Виконувачем обов’язків начальника Управління транспорту і зв’язку ЛМР став Олег Партика, який до того обіймав посаду заступника начальника управління.

10 березня 2017 року виконком Львівської міськради скасував своє ж рішення № 855 від 29 вересня 2011 року, яким було затверджені Положення про порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування та Порядок проведення технічного аудиту перевізника. Отож конкурс по визначенню перевізників на міських автобусних маршрутах був зупинений.

У кінці березня 2017 року у зв’язку із закриттям на реконструкцію вулиці Личаківської було прийнято рішення про запуск додаткових автобусних маршрутів (шатл-басів) для перевезення студентів ЛНУ ім. Івана Франка. Вартість проїзду в цих автобусах – 2 грн.

Автобуси «Електрон» А185, які працювали на автобусному маршруті № 3а під час відстою на кінцевій зупинці ТРЦ «Кінг-Крос-Леополіс» на вул. Стрийській. 10 березня 2017 р. Автор фото – Євген Асауленко
Автобуси «Електрон» А185, які працювали на автобусному маршруті № 3а під час відстою на кінцевій зупинці ТРЦ «Кінг-Крос-Леополіс» на вул. Стрийській. 10 березня 2017 р. Автор фото – Євген Асауленко

31 березня 2017 року виконком Львівської міськради ухвалив рішення про укладання тимчасових договорів на обслуговування автобусних маршрутів до 30 червня 2017 року. Раніше аналогічні тимчасові договори із перевізниками були укладені на три місяці до 31 березня 2017 року. За словами директорки юридичного департаменту ЛМР Гелени Пайонкевич конкурс на перевезення на міських автобусних маршрутах загальмувався через судові спори.

27 квітня 2017 року під час Весняного ділового форуму на «Арені Львів» міський голова Львова Андрій Садовий заявляє, що до 2020 року планується заміна 70% всього громадського транспорту, який курсує містом. Ця заява пролунала під час підписання Договору гарантії між Львівською міською радою та Європейським банком реконструкції і розвитку щодо кредитування впровадження «електронного квитка».

На початку травня 2017 року керівник ЛК АТП № 1 Ярослав Іванець повідомив, що на маршрутах вже курсує 20 нових автобусів «Електрон» А185, які отримані від виробника в рамках контакту на постачання 55 автобусів, підписання якого затягнулося на кілька місяців через судові спори. Раніше, в кінці квітня 2017 року Ярослав Іванець повідомив, що у робочі дні на маршрути ЛК АТП № 1 виїздить 185 – 190 автобусів. Із 10 травня 2017 року нові автобуси «Електрон» замінюють «Атамани» середнього класу на автобусному маршруті № 46, який поєднує вул. Пилипа Орлика із Сиховом. На той час автобусний маршрут № 3а був уже повністю укомплектований новими автобусами «Електрон» А185. На автобусний маршрут № 16 тоді виходило 8 нових автобусів «Електрон». 18 травня 2017 року ЛК АТП № 1 повідомило про надходження іще 19 нових автобусів «Електрон». Постачання усіх 55 автобусів «Електрон» А185 завершилося наприкінці травня 2017 р.

19 травня 2017 року прес-служба Львівської міськради повідомила про зміну траси автобусного маршруту № 53 – відтепер його маршрут пройшов по вул. Івана Франка, Панаса Мирного та Угорську (через Новий Львів), до того автобуси курсували по вул. Стуса. Автобусний маршрут № 53 обслуговує перевізник ТзОВ «Успіх БМ».

Автобус «Атаман» А092Н6 на автобусному маршруті № 46 на пл. Соборній. 28 січня 2017 р. Автор фото – Євген Асауленко
Автобус «Атаман» А092Н6 на автобусному маршруті № 46 на пл. Соборній. 28 січня 2017 р. Автор фото – Євген Асауленко

Наприкінці червня 2017 року у Львівській міськраді підвели підсумки двох років роботи нічних автобусних маршрутів, які почали курсувати 1 липня 2015 року. Найбільшою популярністю серед пасажирів користується автобусний маршрут № 4Н, який курсує від Головного вокзалу на Сихів. Решта маршрутів менш популярні.

Із 1 липня 2017 р. у приміських автобусах, які прямують через територію Львова, було запроваджено 50% оплату проїзду для пільговиків, зокрема і пенсіонерів. У Львівській міській раді запевнили, що на міських автобусних маршрутах і далі пенсіонери користуватимуться правом безплатного проїзду.

На початку серпня 2017 року заступник директора ЛК АТП № 1 Орест Хамула повідомив, що у літні місяці підприємство перевозить біля 2 мільйонів пасажирів на місяць, а щодня на маршрути перевізника виходить до 200 автобусів.

На початку вересня 2017 р. в.о. начальника Управління транспорту Львівської міськради Олег Партика повідомив, що на маршрутах Львова загалом курсує 658 одиниць громадського транспорту, в тому числі 120 трамваїв і тролейбусів і 538 автобусів. Керівник транспортного управління зазначив, що через несправність GPS-трекерів, станом на 5 вересня 2017 року можна було онлайно спостерігати тільки за 470 із 538 автобусів, що курсували на маршрутах міста.

Автобус «Еталон» А081.10 «Волошка» на нічному автобусному маршруті № 6Н, який курсує в Рясне. 2017 р.
Автобус «Еталон» А081.10 «Волошка» на нічному автобусному маршруті № 6Н, який курсує в Рясне. 2017 р.

7 вересня 2017 року міський голова Львова Андрій Садовий оголосив про плани закупівлі у 2018 році до 100 одиниць нового громадського транспорту, в тому числі 50 автобусів, 40 тролейбусів і 10 трамваїв.

14 вересня 2017 року прес-служба Львівської міськради повідомила про те, що експрес-маршрут, який поєднував Приміський залізничний вокзал із автостанцією «Західна», продовжено до площі Різні в центрі Львова.

У той же день міський голова Львова Андрій Садовий заявив про те «Концерн «Електрон» готовий випускати автобуси середньої місткості, а міська влада готова їх купити в місцевого виробника. В той же час ЛК АТП № 1 заборгувало перед «Концерном «Електрон» за вже поставлені автобуси 40 мільйонів гривень. Питання перерахунку 20 млн. грн. мало бути вирішене на пленарному засіданні сесії ЛМР 14 вересня 2017 р., а іще про перерахунок 20 млн. грн. – на наступному пленарному засіданні. Повідомлення про досягнення із «Електроном» домовленостей про виробництво автобусів середнього класу Андрій Садовий повторив у своєму відеозверненні, яке було поширене 15 вересня 2017 р.

27 вересня 2017 року Львівське комунальне АТП № 1 повідомило про те, що в цей день понад сотня водіїв комунального перевізника вийшла на роботу в спеціальній формі. Ці водії працювали на автобусних маршрутах № 3а, 9, 16 та 46. Спецформа складалася із темно-синіх штанів та білої сорочки. Також до комплекту входить куртка, яку водії можуть одягати коли холодно. Спецформу підприємство придбало за власні кошти.

На початку жовтня 2017 року заступник міського голови Львова із питань житлового господарства та інфраструктури Сергій Бабак заявив, що більше ніж 50% пасажирів міського транспорту – це пільговики, яким законодавством надано право безкоштовного проїзду. І для зміни ситуації в цій сфері потрібно впроваджувати зміни в законодавстві на державному рівні. Під час пленарного засідання сесії Львівської міськради 5 жовтня 2017 року обговорювалося питання про оплату пенсіонерами проїзду в розмірі 50% від встановленого тарифу. Проте жодних рішень із цього приводу прийнято не було.

Автобуси ЗАЗ А10С I-Van та MAN приватного перевізника ТзОВ «Успіх БМ» на кінцевій біля нового терміналу аеропорту «Львів». Джерело фото – інтернет-видання «Твоє місто»
Автобуси ЗАЗ А10С I-Van та MAN приватного перевізника ТзОВ «Успіх БМ» на кінцевій біля нового терміналу аеропорту «Львів». Джерело фото – інтернет-видання «Твоє місто»

13 жовтня 2017 року виконавчий комітет Львівської міської ради прийняв рішення відповідно до якого Управління транспорту ЛМР, як замовник перевезень, мало укласти тимчасові договори із двома приватними перевізниками – ПАТ «Львівське АТП № 14630» та ТзОВ «Успіх БМ», оскільки у жовтні 2017 року закінчувався термін тимчасових договорів, укладених із цими перевізниками. Із ТзОВ «Успіх БМ» було укладено тимчасовий договір на обслуговування автобусних маршрутів №№ 48, 49, 50, 51 і 53 терміном дії із 22 жовтня 2017 р. по 22 січня 2017 р., а із ПАТ «Львівське АТП № 14630» тимчасовий договір на обслуговування автобусного маршруту № 54 та термін із 5 жовтня 2017 р. до 5 січня 2018 р.

18 жовтня 2017 року в Управлінні транспорту Львівської міської ради повідомили про те, що на маршрутах міста курсує 486 автобусів та 124 одиниці міського електротранспорту (68 тролейбусів і 56 трамваїв). 24 жовтня 2017 року Управління повідомило про роботу на маршрутах 490 автобусів і 116 одиниць електротранспорту.

У жовтні 2017 року в черговий раз постало питання про заборгованість міської влади Львова перед Львівським автобусним заводом за автобуси, поставлені до «Євро-2012».

14 листопада 2017 року в.о. начальника Управління транспорту ЛМР Олег Партика повідомив, що із 12 вересня 2017 року припинено виплату компенсацій за перевезення пільговиків перевізникам ТзОВ «Міра і К» та ПАТ «Львівське АТП № 14630». Офіційна причина – рішення суду, а також відсутність укладених із перевізниками договорів.

28 листопада 2017 р. віце-мер Львова Сергій Бабак повідомив, що на розгляд міськвиконкому буде винесено новий тариф на проїзд в міських автобусах в розмірі 5 гривень, хоча підприємства-перевізники вимагали вищого тарифу.

Львівські маршрутки на проспекті В. Чорновола. 2017 р.
Львівські маршрутки на проспекті В. Чорновола. 2017 р.

29 листопада 2017 року у Львівському комунальному АТП № 1 повідомили, що на автобусному маршруті № 28, який курсує від вул. Варшавської до смт. Рудне кількість автобусів буде збільшено до 18 машин. Крім того, керівник ЛК АТП № 1 Орест Хамула повідомив, що із 4 грудня 2017 року на автобусному маршруті № 5а пл. Різні – Винники працюватиме 6 автобусів великого класу. На той час схему курсування автобусного маршруту № 5а було змінено  у зв’язку із реконструкцією ділянки вул. Личаківської – він курсував по вул. Богданівській, Старознесенській та вул. Кордуби в напрямку із Винник до пл. Різні.

Із 4 грудня 2017 р. у зв’язку із запуском на маршруті № 5а автобусів великого класу було змінено схему курсування цього маршруту – автобуси почали курсувати наступним чином: Винники – Лисиничі – вул. Тракт Глинянський – Богданівська – Пластова – Кукурудзяна – Б. Хмельницького – Замарстинівська – пр. Чорновола – пл. Різні.

6 грудня 2017 року виконком ЛМР прийняв рішення «Про розробку стратегії розвитку міського громадського транспорту м. Львова». Відповідно до цього документу, в 2018 році мало бути проведено обстеження пасажиропотоків, а також розроблено заходи по вдосконаленню маршрутної мережі міста. 7 грудня 2017 року було внесено зміни в ухвалу Львівської міськради, щодо закупівлі автобусів за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку – замість закупівлі 60 автобусів великого класу і 60 автобусів малого класу було вирішено закупити 100 автобусів великого класу.

14 грудня 2017 року на виконкомі ЛМР було погоджено новий тариф на проїзд у міському автотранспорті – 5 гривень при економічно обґрунтованому тарифі в 6 грн. 80 коп. Новий тариф вступив в дію із 18 грудня 2017 р.

Білоруський автобус МАЗ 203, який тестували у Львові в лютому 2018 р. Автор фото – Олександр Мазуренко, прес-служба ЛМР
Білоруський автобус МАЗ 203, який тестували у Львові в лютому 2018 р. Автор фото – Олександр Мазуренко, прес-служба ЛМР

21 грудня 2017 року міський голова Львова Андрій Садовий заявив, що в бюджеті на 2018 рік є 150 млн. грн. на закупівлю нового громадського транспорту і ці кошти в першу чергу підуть на закупівлю автобусів. 14 грудня 2017 року у Львові корпорація «Еталон» представила свою нову розробку – міський автобус середнього класу «Еталон» А08128. У презентації автобуса взяв участь заступник міського голови Львова із питань житлового господарства Сергій Бабак.

12 січня 2018 року виконком Львівської міськради прийняв рішення «Про укладання тимчасових договорів» із автобусними перевізниками, отож 16 січня Управління транспорту ЛМР уклалор тимчасові договори терміном на 3 місяці із чотирма перевізниками – ЛК АТП № 1, ПАТ «Львівське АТП-14630», ТзОВ «Міра і К» та ТзОВ «Фіакр-Львів». Того ж дня в Управління транспорту і зв’язку Львівської міськради повідомили, що на лінію вийшло 618 одиниць транспорту, в тому числі 65 трамваїв та 55 тролейбусів.

У ЛК АТП № 1 12 січня 2018 року повідомили про закупівлю 6 автоматизованих систем для підрахунку пасажирів для встановлення на великих і малих автобусах кількох маршрутів. Угоду укладено із вінницьким підприємством «Джемікл». За двома лотами придбано шість автоматичних систем підрахунку пасажирів «Intranso Smart Counter 300V»  та «Intranso Smart Counter 200 c».

19 січня 2018 року заступник міського голови Львова Сергій Бабак повідомив, що у кінці січня – на початку лютого буде оголошено конкурс на обслуговування міських автобусних маршрутів Львова. В проектах нових договорів із перевізниками передбачаються штрафні санкції за порушення.

Турецькі автобуси, які оглядала делегація Львівської міськради під час відвідування Туреччини. Джерело – прес-служба ЛМР
Турецькі автобуси, які оглядала делегація Львівської міськради під час відвідування Туреччини. Джерело – прес-служба ЛМР

26 січня 2018 року виконавчий комітет Львівської міськради вніс зміни до рішення «Про затвердження мережі міських автобусних маршрутів загального користування». За словами заступника начальника Управління транспорту і зв’язку Львівської міськради Ігоря Собенка, у документі відображено зміни маршрутної мережі, які накопичилися протягом 5 років. Відповідно до документу в місті курсує 54 автобусних маршрутів, по яких закінчилися договори. Крім того на той час було два автобусних маршрути №№ 55 і 56, термін договорів по яких закінчувався у 2020 році.

У документі було передбачено наступні зміни транспортної мережі – автобусний маршрут № 18 був скерований до кінцевої «агрофірма «Провесінь» на Тракті Глинянському (раніше він мав кінцеву на вул. Личаківській). Курсування автобусного маршруту № 31 було перенесено із вул. Куліша на пр. Чорновола. Крім того були внесені зміни у схеми руху маршрутів №№ 47а, 48 і 54. Також з’явився автобусний маршрут № 52 пл. Різні – Автостанція «Західна», який курсував в експрес-режимі.

Із рішення виконкому вилучені два недіючі автобусні маршрути: № 52, який за старою схемою мав курсувати із Сихова до центру міста (так і не був запущений) та № 57, який мав курсувати до заводу «Фуджікура».

1 лютого 2018 року директор Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради Ірина Маруняк під час звіту про роботу Департаменту у 2017 році повідомила, що протягом 2017 року автобусами, що працювали на міських маршрутах міста Львова було перевезено 65,7 мільйонів пасажирів. Щодо електротранспорту, випуск трамваїв на лінію становив в середньому 65 вагонів, а тролейбусів – 58 машин.

Нові автобуси МАЗ 203 на території ЛК АТП № 1. Серпень 2018 р. Автор фото – Христина Процак
Нові автобуси МАЗ 203 на території ЛК АТП № 1. Серпень 2018 р. Автор фото – Христина Процак

2 лютого 2018 року виконком Львівської міськради затвердив Договір на організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. За словами в.о. начальника Управління транспорту ЛМР Олега Партики, у новому договорі передбачені штрафні санкції до перевізників, яких не було передбачено в попередньому договорі. Зокрема були передбачені штрафні санкції  за невипуск автобусів на маршрут, за порушення регулярності виходу буде штраф у 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. За інші порушення, в тому числі неналежне освітлення чи неналежний санітарний стан – штраф 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Крім того, у договорі передбачено інвестиційні зобов’язання перевізників – капітальний ремонт існуючих автобусів, закупівля нових і вживаних автобусів із низьким рівнем підлоги. Щороку перевізники мали оновлювати свій рухомий склад мінімум на 10%.

5 лютого 2018 року директор ЛК АТП № 1 Орест Хамула заявив, що днями поліція  затримала 3 автобуси підприємства, оскільки перевізник має боргові зобов’язання по закупівлі автобусів у 2010 р. перед ЛАЗом. За словами Ореста Хамули 4 лютого поліцією було затримано автобус «Електрон» А185, а 5 лютого – автобус середнього класу «Еталон» А081.10. Обидві машини були передані підприємству і знаходилися на території підприємства без права виїзду. Також було затримано автобус «Атаман» А092Н6. 7 лютого 2018 року Орест Хамула повідомив, що через арешти автобусів ЛК АТП № 1 випуск на маршрути склав 86% від плану. Загалом із 25 січня 2018 р. поліція затримала 5 автобусів. Станом на 7 лютого 9 автобусів перебували на території автопарку без права виїзду, а іще 3 – на арештмайданчику. У прес-службі ЛМР повідомили, що всі автобуси ЛК АТП № 1 є в системі «Рубіж», оскільки ЛК АТП № 1 має боргові зобов’язання по купівлі автобусів у 2010 році.

9 лютого 2018 року виконавчий комітет Львівської міськради прийняв рішення «Про доцільність створення Львівського комунального АТП № 2» Відповідний проект ухвали мав бути винесений на сесії Львівської міськради. Створення нового комунального автопідприємства пояснювали проблемами, які виникли у ЛК АТП № 1 із боргами перед ЛАЗом. Ухвалу про створення Львівського комунального АТП № 2 було прийнято 15 лютого 2018 року.

«Необхідність створення АТП-2 викликано тим, що станом на сьогодні фактично є призупинена робота АТП-1 через арешт майна і рахунків. Тому, станом на зараз основне призначення АТП-2 – це мати можливість придбати транспортні засоби для забезпечення перевезення пасажирів міста Львова. Вважаю, що створення АТП-2 і можливість придбати автобуси – це захід тимчасового характеру.

Нові автобуси МАЗ 203 на території ЛК АТП № 1. Серпень 2018 р. Джерело – прес-служба ЛМР
Нові автобуси МАЗ 203 на території ЛК АТП № 1. Серпень 2018 р. Джерело – прес-служба ЛМР

Після прийняття ухвали буде вжито ряд заходів, спрямованих на реалізацію цієї ухвали зареєструємо юридичну особу, відкриємо рахунки в банках, на наступній сесії будемо передбачати внесення змін до бюджету для фінансування», – пояснювала Гелена Пайонкевич, керівниця юридичного департаменту.

12 лютого 2018 року на брифінгу міський голова Львова Андрій Садовий повідомив, що конкурс на обслуговування міських автобусних маршрутів розпочнеться у березні.

22 лютого 2018 року прес-служба Львівської міськради повідомила про те, що влада міста розглядає пропозиції турецьких виробників автобусів – компаній «Temsa», ВМС та «Karsan». Частина цих компаній пропонувала вже готові 12-метрові низькопідлогові автобуси. У той же день у Львові протестували роботу автобуса великого класу МАЗ 203. В презентації білоруського автобуса взяв участь заступник міського голови Львова Сергій Бабак. За словами Бабака, фахівці Управління транспорту та ЛК АТП № 1 відвідали Черкаський та Чернігівський автобусний заводи, а представники цих підприємств приїздили до Львова і показували свої автобуси. За словами головного інженера ЛК АТП № 1 Богдана Карпія, автобуси Мінського автобусного заводу нічим не поступалися тим моделям автобусів, які уже експлуатувалися у Львові. Повідомлялося, що вартість базової моделі автобуса МАЗ 203 – 118 тисяч євро.

21 березня 2018 року прес-служба ЛМР повідомила про те, що представники влади Львова відвідали турецьку компанію «FSM Demirbas» для вивчення можливості закупівлі нових автобусів великого класу. Компанія «FSM Demirbas» займається продажами автобусів понад 20 років, у компанії постійно в наявності є 250 – 500 автобусів. Таким чином міста мають можливість швидко закупити велику кількість автобусів, не чекаючи 8 – 12 місяців виробництва автобусів на заводі. Суттєвий недолік турецьких автобусів – їхня порівняно висока вартість.

22 березня 2018 року керівник ЛК АТП № 1 Орест Хамула повідомив, що комунальний перевізник випускає на маршрути 100 власних автобусів та іще 90 орендованих. Таким чином, випуск автобусів на лінію становить 86% від запланованого, а кількість виконаних рейсів – 84% від запланованого. Орест Хамула повідомив, що із вересня 2017 року по лютий 2018 року підприємство відремонтувало 9 автобусів ЛАЗ та 2 автобуси «Mersedes Benz».

Салон білоруського автобуса МАЗ 203. Серпень 2018 р.
Салон білоруського автобуса МАЗ 203. Серпень 2018 р.

30 березня 2018 року виконком Львівської міськради знову прийняв рішення про укладання тимчасових договорів із п’ятьма перевізниками на міських автобусних маршрутах – ЛК АТП-1, ПАТ «Львівське АТП-14630», ТзОВ «Міра і К», ТзОВ «Фіакр-Львів» та ТзОВ «Успіх БМ». Тимчасові договори були прийняті терміном на 3 місяці, починаючи із 15 квітня 2018 року.

10 квітня 2018 року розпочав курсувати експериментальний автобусний маршрут сполученням Аеропорт – Залізничний вокзал. На маршрутів працював один автобус великого класу. Середній інтервал руху – півтора години. Маршрут запровадили в експериментальному режимі терміном на один місяць для вивчення пасажиропотоку. Після цього мали проаналізувати доцільність запровадження постійного курсування цього маршруту.

11 квітня 2018 року заступник міського голови Львова Сергій Бабак розповів про чергове відтермінування оголошення конкурсу із визначення перевізників на міських автобусних маршрутах – його планували оголосити у кінці квітня – в першій декаді травня 2018 року. Крім того Сергій Бабак повідомив, що у планах на 2018 рік закупити 150 нових автобусів, 50 нових тролейбусів та 30 трамваїв.

13 квітня 2018 року на виконкомі ЛМР було прийнято рішення про виділення 76 мільйонів гривень на придбання 150 автобусів великого класу. Відповідне рішення мало бути винесене на засідання сесії Львівської міськради 19 квітня 2018 року.

17 квітня 2018 року було оприлюднено плани закупівлі 150 автобусів великого класу на умовах фінансового лізингу – запланували закупити 100 білоруських автобусів МАЗ 203 та 50 автобусів «Електрон» місцевого виробництва. Автобуси мали бути поставлені до 31 грудня 2018 року. Термін лізингу – 36 місяців, вартість предмета лізингу – не більше 800 мільйонів гривень, відсоткова ставка за користування лізингом – не більше 18% річних в гривнях. У міському бюджеті 2018 року мало бути передбачено 200 млн. грн. в якості внеску до статутного капіталу ЛК АТП № 1 для обслуговування договору лізингу та погашення лізингових платежів.

Нові українські автобуси «Електрон» А185, куплені у 2018 р. за договором фінансового лізингу. Листопад 2018 р. Фото – Ірина Рєвунова
Нові українські автобуси «Електрон» А185, куплені у 2018 р. за договором фінансового лізингу. Листопад 2018 р. Фото – Ірина Рєвунова

16 травня 2018 року міський голова Львова Андрій Садовий заявив, що найближчим часом буде підписано договори щодо закупівлі 150 автобусів великого класу. За словами мера Львова, перша партія автобусів мала надійти вже восени 2018 року. Садовий повідомив, що фінансувати проект закупівлі 150 автобусів на умовах фінансового лізингу буде державний «Укргазбанк».

21 травня 2018 року прес-служба Львівської міськради повідомила, що до кінці 2018 року за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку буде придбано 10 нових трамваїв та 100 дизельних автобусів – Міністерство інфраструктури України схвалило два львівських проектів на суму 24 млн. євро.

28 травня 2018 року на кінцевій зупинці «ТЦ «Зубра» на пр. Червоної Калини сталося займання рейсового автобуса «Еталон» А079, який працював на маршруті № 42. Автобус вигорів вщент, проте ніхто із пасажирів не постраждав. Машина належала ПАТ «Львівське АТП-14630».

4 червня 2018 року було повідомлено про підписання угоди між ЛК АТП № 1 та АБ «Укргазбанк» на придбання на умовах фінансового лізингу 150 нових автобусів: 100 автобусів МАЗ 203 білоруського виробництва та 50 автобусів «Електрон» А185.

8 червня 2018 року виконком ЛМР затвердив рішення «Про затвердження договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршрутів загального користування у м. Львові». Цим рішенням було затверджено текст договору, який враховував, у тому числі, безкоштовний проїзд учнів в громадському транспорті.

11 червня 2018 року в тестовому режимі відновив свою роботу автобусний маршрут № 49 сполученням Приміський вокзал – Рясне-2. На маршруті працювало 2 автобуси великого класу. Маршрут і далі обслуговувало ТзОВ «Успіх БМ». Крім того, із 7 червня 2018 року кількість автобусів на «радіальному» маршруті № 6а було збільшено із 8 до 10 автобусів. Цей маршрут обслуговує ЛК АТП № 1.

Автобус «Еталон» БАЗ А079 перевізника ТзОВ «Миколаївське АТП-14627», який незаконно курсував на маршруті № 36. Джерело фото – прес-служба ЛМР
Автобус «Еталон» БАЗ А079 перевізника ТзОВ «Миколаївське АТП-14627», який незаконно курсував на маршруті № 36. Джерело фото – прес-служба ЛМР

15 червня 2018 року заступник директора Департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий повідомив, що із вересня 2018 року обслуговування автобусного маршруту № 49 Приміський вокзал – Рясне – 2 відійде до ЛК АТП № 1, оскільки для ТзОВ «Успіх БМ» обслуговування маршруту виявилося збитковим.

13 липня 2018 року прес-служба Львівської міськради повідомила, що у зв’язку із ремонтом вулиці Галицької у Винниках було внесено зміни у траси автобусних маршрутів № 27, 36 і 40. Отож, автобусний маршрут № 27 було продовжено до вул. Богдана Хмельницького в м. Винники (поворот до Винниківського озера). Автобусні маршрути № 36 та 40 змінювати свої траси курсування – замість вул. Личаківської вони мали курсувати по вул. Тракт Глинянський через с. Лисиничі та далі по вул. В. Івасюка у м. Винники та далі за звичним маршрутом.

16 серпня 2018 року врешті-решт було оголошено конкурс на визначення перевізників на міських автобусних маршрутах міста Львова. Пропозиції мали бути подані до 14 вересня 2018 року. Переможців конкурсу мали визначити до 3 жовтня 2018 року. Після цього передбачалося 10 днів на оскарження результатів конкурсу. Отож, на підписання договорів Управління транспорту мало вийти 10 – 15 жовтня 2018 року. Тимчасові договори із перевізниками діяли якраз до 15 жовтня.

23 серпня 2018 року керівництво ЛК АТП № 1 повідомило про введення в експлуатацію нової мийки для автобусів продуктивністю 40 машин на годину. Вартість мийки, яку було закуплено на відкритому тендері – 742 тис. грн. Це уже друга мийка в ЛК АТП № 1 – перша була введена в експлуатацію в 2017 році.

29 серпня 2018 року Львівське комунальне АТП № 1 отримало 10 нових автобусів МАЗ 203 білоруського виробництва. Як повідомив заступник директора Департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий, вартість одного автобуса МАЗ 203 включно із розмитненням – 122 тисячі євро, в той час, як вартість одного автобуса «Електрон» А185 вітчизняного виробництва – 147 тисяч євро. Перші чотири нові автобуси МАЗ 203 почали працювати на маршрутах Львова 18 вересня 2019 року – їх випустили на маршрути № 3а  і 46, наступного дня на маршрути вийшло уже 7 МАЗів, а 20 вересня – 10. Із 22 вересня 2018 року 5 нових автобусів МАЗ 203 було випущено на автобусний маршрут № 47а. Станом на 24 вересня 2018 року на маршрутах працювало уже 16 автобусів МАЗ 203. Із 9 жовтня 2018 року автобуси МАЗ 203 почали курсувати на автобусному маршруті № 5а до Винник.

1 жовтня 2018 року на вулиці Підвальній сталося займання автобуса ЛАЗ А152, який працював на автобусному маршруті № 5а і належав Львівському комунальному АТП № 1. На момент займання автобус без пасажирів повертався в автопарк. Водій намагався самостійно загасити автобус, використав два вогнегасника, проте розповсюдження полум’я не зміг зупинити. Транспортний засіб загасили пожежники ДСНС.

4 жовтня 2018 року керівник ЛК АТП № 1 Орест Хамула повідомив про те, що білоруські автобуси МАЗ 203 постачається із випередженням графіку, а от із постачанням автобусів «Електрон» від місцевого виробника є затримки. За словами Ореста Хамули, іще у вересні 2018 року підприємство мало отримати 5 автобусів «Електрон», проте, як виявилося, станом на 28 вересня ці автобуси іще були не готові.

Вживаний автобус «Volvo», який приватні перевізники Львова тестували на маршрутах міста. Листопад 2019 р. Автор фото – Олександр Мазуренко, прес-служба ЛМР
Вживаний автобус «Volvo», який приватні перевізники Львова тестували на маршрутах міста. Листопад 2019 р. Автор фото – Олександр Мазуренко, прес-служба ЛМР

12 жовтня 2018 року виконком ЛМР знову прийняв рішення про укладання тимчасових договорів із перевізниками на 1 місяць, оскільки конкурс на перевезення так і не був завершений. У той же день ЛК АТП № 1 повідомило про те, що отримало вже 46 автобусів МАЗ 203.

17 жовтня 2018 року прес-служба Львівської міськради повідомила про затягування завершення конкурсу на обслуговування автобусних маршрутів міста Львова із вини «Укртрансбезпеки». Про це заявив заступник директора Департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий.

Із 18 жовтня 2018 року було запущено експериментальний автобусний маршрут із Рясного-2 до пл. Кропивницького. Траса маршруту пролягала по вул. Шевченка, вул. Левандівській, вул. Сяйво та вул. Городоцькій. На маршруті курсувало 5 автобусів великого класу із інтервалом біля 20 хв.

26 жовтня 2018 року було оголошено результати конкурсу на обслуговування міських автобусних маршрутів Львова. Переможцями виявилося 5 компаній, які до того обслуговували міські автобусні маршрути. Відповідно до результатів конкурсу ЛК АТП № 1 отримало право на обслуговування автобусних маршрутів №№ 1а, 2а, 3а, 4а, 5а, 6а, 9, 10, 16, 20, 28, 29, 32, 45 та 46; ТзОВ «Міра і К» – маршрутів №№ 7, 8, 11, 14, 25, 27 і 33; ПАТ «Львівське АТП-14630» – маршрутів № 15, 21, 23, 26, 31, 42, 44; ТзОВ «Фіакр-Львів» – маршрутів №№ 13, 17, 22, 24, 34 і 39; ТзОВ «Успіх БМ» – маршрутів № 38, 51 і 53. Із цими перевізниками на обслуговування вказаних маршрутів було укладено договір строком дії 5 років.

Виявилося, що на три лоти (12 автобусних маршрутів №№ 12, 18, 19, 30, 35, 36, 37, 40, 48, 49, 50 та 54) не подавав заявки жоден учасник конкурсу, отож, щодо цих маршрутів мали бути укладені тимчасові договори, що будуть діяти до моменту проведення нового конкурсу на перевезення. Автобусні маршрути № 18, 19, 37, 40 стало обслуговувати ЛК АТП № 1. Решта ж маршрутів припинили своє існування.

Ремонт автобуса «Еталон» БАЗ А079 в майстерні ПАТ «Львівське АТП-14630». Листопада 2019 р. Автор фото – Олександр Мазуренко, прес-служба ЛМР
Ремонт автобуса «Еталон» БАЗ А079 в майстерні ПАТ «Львівське АТП-14630». Листопада 2019 р. Автор фото – Олександр Мазуренко, прес-служба ЛМР

31 жовтня 2018 року в ЛК АТП № 1 повідомили про те, що підприємство отримало 58 із 100 автобусів МАЗ 203. Із отриманих 58 машин 43 на той час уже працювали на автобусних маршрутах № 2а, 3а, 5а, 16, 46 і 47а. В той же час, жодного автобуса «Електрон» А185 комунальний перевізник на той час не отримав – перші 5 машин підприємство очікувало отримати на початку листопада.

11 листопада 2018 року виконком Львівської міськради прийняв рішення, щодо укладання тимчасових договорів на обслуговування семи автобусних маршрутів (№№ 18, 19, 36, 37, 40, 48 і 50), по яким не було визначено компанію-перевізника під час конкурсу. Відповідно до рішення виконкому, тимчасовий договір на обслуговування маршруту № 37 було укладено із Львівським комунальним АТП № 1, на обслуговування маршрутів № 19 і 36 – із ПАТ «Львівське АТП-14630», маршруту № 18 – ТзОВ «Фіакр-Львів», маршруту № 40 – ТзОВ «Міра і К» та маршрутів № 48 і 50 – ТзОВ «Успіх БМ». Що стосується автобусних маршрутів №№ 12, 30, 35, 49 і 54, то щодо них було дано доручення відкоригувати схеми руху.

Із 12 листопада 2018 року було змінено схему руху автобусного маршруту № 47а – його було продовжено від площі Різні до станції Підзамче. У ЛК АТП № 1 повідомили, що на маршруті № 47а випуск збільшено до 12 автобусів великого класу.

21 листопада 2018 року ЛК АТП № 1 отримало перші 5 із 50 автобусів «Електрон» А185. На той час надійшло уже 83 автобуси великого класу із 150, придбаних на умовах фінансового лізингу. Наступну партію автобусів «Електрон» А185 із 10 машин пообіцяли передати 3 грудня 2018 р.

Із 26 листопада 2018 року ЛК АТП № 1 почало випускати автобуси великого класу на маршрут № 29 Головний залізничний вокзал – с. Лисиничі – м. Винники. До того на маршруті працювали автобуси «Еталон» А079 та «Богдан» А092, які ЛК АТП № 1 орендувало у приватних компаній.

3 грудня 2018 року виконком ЛМР вирішив, що автобусний маршрут № 40 ТЦ «Кінг-Крос-Леополіс» – м. Винники замість приватного перевізника ТзОВ «Міра і К» буде обслуговувати Львівське комунальне АТП № 1. На цьому маршруті із 22 квітня 2019 року почали працювати автобуси великого класу.

Із 7 грудня 2018 року ЛК АТП № 1 почало експлуатувати два автобуси великого класу на маршруті у Брюховичі. Згодом було відкрито маршрут № 8а.

18 грудня 2018 року в прес-службі ЛМР повідомили, що підприємство вже отримало 131 новий автобус великого класу – 100 автобусів МАЗ 203 і 50 автобусів «Електрон» А185. До 26 грудня 2018 року надійшло іще 5 автобусів «Електрон».

22 грудня 2018 року речниця ЛК АТП № 1 Ірина Рєвунова повідомила, що комунальний перевізник може випустити на автобусний маршрут № 28, який поєднував вул. Варшавську із смт. Рудне, автобуси великого класу. Але такий захід потребує зміни схеми маршруту і погодження в обласному управління транспорту та органів місцевого самоврядування селища Рудне. Крім того для зручності мешканців Старого Рудного ЛК АТП № 1 запланувало запуск шатл-баса, який би підвозив пасажирів до кінцевої автобусного маршруту № 28.

Капітальний ремонт автобуса «Еталон» БАЗ А079. Листопада 2019 р. Автор фото – Олександр Мазуренко, прес-служба ЛМР
Капітальний ремонт автобуса «Еталон» БАЗ А079. Листопада 2019 р. Автор фото – Олександр Мазуренко, прес-служба ЛМР

Із 29 грудня 2018 року автобуси великого класу почали курсувати на автобусному маршруті № 45, а із 12 січня 2019 року – на автобусному маршруті № 9. Крім того, із 12 січня 2019 року були внесені зміни у схеми руху автобусних маршрутів № 5а та 47а. Маршрут № 5а, який курсує до м. Винники, було продовжено до ст. Підзамче, а маршрут № 47а було знову вкорочено до пл. Різні.

4 січня 2019 року в ЛК АТП № 1 повідомили про низький пасажиропотік на експериментальному автобусному маршруті від пл. Кропивницького до Рясного-2 через Левандівкую. Отож, із 19 січня автобуси підприємства курсуватимуть за маршрутом № 49 Приміський залізничний вокзал – вул. Городоцька – вул. Шевченка – Рясне-2. Курсування автобусного маршруту № 49 за цією схемою відновилося 23 січня 2019 р.

14 січня 2019 року виконком ЛМР прийняв рішення про передачу обслуговування автобусного маршруту № 19 від ПАТ «Львівське АТП-14630» до ЛК АТП № 1. Із комунальним перевізником було укладено тимчасовий договір. У ЛК АТП № 1 повідомили, що на маршруті працюватиме 10 автобусів середнього класу (із 28 січня випуск збільшено до 12 машин). У той же день виконком затвердив зміни у траси курсування 7 міських автобусних маршрутів (в т.ч. маршрутів № 12, 30 і 35, які не обслуговувалися) та запровадив автобусний маршрут № 36а у місті Винники. Відповідно до цих змін, автобусний маршрут № 12 мав курсувати від вул. Величковського у Рясному-2 до автовокзалу «Північний» по вул. Вінниця, Тунельна та Варшавська; автобусний маршрут № 30 мав поєднати Рясне-1 із Новим Львовом (кінцева – вул. Віденська), а маршрут № 35 мав курсувати від вул. Польової до с. Солонка (вул. Наварійська).

Станом на 16 січня 2019 року ЛК АТП № 1 отримало 144 нових автобусів великого класу – 100 автобусів МАЗ 203 і 44 автобуса «Електрон» А185. Усі 150 автобусів надійшли ЛК АТП № 1 до 21 січня.

25 січня 2019 року виконком ЛМР прийняв рішення про укладання тимчасових договорів із ЛК АТП № 1 на обслуговування автобусних маршрутів № 8а, 36а і 49.

7 лютого 2019 року в прес-службі ЛМР повідомили про плани продовження до Рудного автобусного маршруту № 52, який курсував до автостанції «Західна».

Із 8 березня 2019 року ЛК АТП № 1 почало випуск автобусів великого класу на автобусний маршрут № 10, який поєднує Головний залізничний вокзал із автовокзалом «Львів» та ТЦ «Кінг-Крос-Леополіс».

Вживані автобуси польського виробництва «Solaris», які в кінці 2020 р. придбав приватний перевізник ТзОВ «Міра і К»
Вживані автобуси польського виробництва «Solaris», які в кінці 2020 р. придбав приватний перевізник ТзОВ «Міра і К»

21 березня 2019 року в прес-службі Львівської міськради повідомили про те, що приватний перевізник ТзОВ «Миколаївське АТП-14627» без укладання відповідного договору почав обслуговувати міський автобусний маршрут № 36, який курсував від пл. Різні до м. Винники (вул. Забава). За словами керівника ЛК АТП № 1, курсування автобусного маршруту № 36 приносить збитки комунальному перевізнику.

29 березня 2019 р. виконком ЛМР прийняв рішення про передачу обслуговування автобусного маршруту № 18 до комунального перевізника. Із 2 квітня 2019 року ЛК АТП № 1 почало обслуговувати автобусний маршрут № 18, який до того обслуговував приватний перевізник ТзОВ «Фіакр-Львів». На маршрут було випущено автобуси великого класу МАЗ 203 і «Електрон» А185.

26 квітня 2019 року відповідно до рішення виконкому ЛМР автобусний маршрут № 47а був продовжений від пл. Різні по пр. Чорновола, вул. Варшавській, вул. Тунельній, вул. Вінниці, вул. О. Ковча та вул. Шевченка до Рясного-2. Курсування за маршрутом пр. Червоної Калини – Рясне-2 автобусний маршрут № 47а розпочав 13 травня 2019 р. Відповідно перестав курсувати автобусний маршрут № 50, який обслуговував приватний перевізник ТзОВ «Успіх БМ».

7 травня 2019 року оголошено конкурс на обслуговування 14 міських автобусних маршрутів, у тому числі 12 маршрутів, перевізників для яких не було визначено під час попереднього конкурсу в 2018 році та 2 нових маршрутів: №№ 8а, 12, 18, 19, 30, 35, 36, 36а, 37, 40, 48, 49, 50, 54. Конкурс було заплановано провести 20 червня 2019 року. 13 травня 2019 року виконком вчергове прийняв рішення про укладання тимчасових договорів на обслуговування автобусних маршрутів із ЛК АТП – 1 та ТзОВ «Успіх БМ».

14 червня 2019 року повідомлено про затвердження виконкомом ЛМР схеми нового автобусного маршруту № 57 від вул. Польової на Знесенні до Онкоцентру на вул. Максимовича. 19 червня 2019 року стало відомо, що новий автобусний маршрут № 57 обслуговуватиме ЛК АТП № 1 за тимчасовим договором. Автобуси на маршруті № 57 почали курсувати 20 червня 2019 року.

19 – 20 серпня 2019 року на приміському автобусному маршруті № 217а Рясне-2 – с. Підбірці було збільшено кількість автобусів, у тому числі на маршруті з’явилися автобуси великого класу. Така ситуація дуже не сподобалася керівництву ЛК АТП № 1 та міській владі Львова. Керівник ЛК АТП № 1 Орест Хамула в чергове пожалівся, що курсування приміського маршруту приносить комунальному перевізнику збитки.

23 серпня 2019 року прес-служба Львівської міськради повідомила, що внесено зміни у схему руху автобусного маршруту № 52, який курсував до автостанції «Західна». Кінцеву цього маршруту було перенесено із пл. Різні до вул. Варшавської. 30 серпня прийнято рішення про зміну траси автобусного маршруту № 28 – його кінцевою став автовокзал «Північний» на вул. Богдана Хмельницького. За зміненими схемами автобуси на маршрутах № 28 і 52 почали курсувати із 2 вересня 2019 р.

4 вересня 2019 року прес-служба ЛМР повідомила про плани передачі обслуговування автобусного маршруту № 48 від ТзОВ «Успіх БМ» до ЛК АТП № 1 і збільшенням кількості автобусів на цьому маршруті.

Вживаний автобус польського виробництва «Solaris», куплений компанією «Міра і К»
Вживаний автобус польського виробництва «Solaris», куплений компанією «Міра і К»

10 вересня 2019 року було оголошено результати конкурсу на обслуговування 14 міських автобусних маршрутів. Результатом конкурсу стало те, що право обслуговування автобусних маршрутів № 8а, 18, 19, 37, 40 і 49 отримало ЛК АТП № 1, а право обслуговувати автобусний маршрут № 36 отримало ТзОВ «Миколаївське АТП-14627». В той же час, на маршрути № 12, 30, 35, 48, 50 і 54 не подався жодний учасник. Оскільки ТДВ «Миколаївське АТП-14627» не почало вчасно обслуговувати маршрут № 36, угоду із ним було розірвано.

27 вересня 2019 року виконком ЛМР вніс зміни у схему курсування автобусів на маршруті № 19 – замість вулиці Дж. Вашингтона автобуси почали курсувати по вул. Пасічній до кільцевої розв’язки вул. Пасічної – Луганської та Зеленої і далі по вул. Зеленій.

У жовтні 2019 року в ЛК АТП № 1 повідомили, що власними коштами і власними силами проводять ремонт низькопідлогових автобусів ЛАЗ 2009 – 2011 р. випуску. Проте відновлені автобуси пропрацювали на маршрутах недовго.

29 жовтня 2019 року було оголошено конкурс на обслуговування 8 автобусних маршрутів №№ 12, 30, 35, 36а, 48, 50, 54, 57. Планувалося, що конкурс відбудеться 16 грудня 2019 року. Термін подачі документів – 28 листопада 2019 року.

15 листопада 2019 року виконком ЛМР було прийнято рішення про продовження траси міського автобусного маршруту № 52 до смт. Рудне (кінцева на вул. Шептицького). Автобуси маршруту № 52 почали курсувати до Рудного із 25 листопада 2019 р.

Із 7 грудня 2019 року відновлено курсування громадського транспорту до головного залізничного вокзалу, яке було призупинене через реконструкцію пл. Двірцевої. На площі було облаштовано посадкові платформи для автобусів 13 міських маршрутів.

20 грудня 2019 року міський голова Львова Андрій Садовий повідомив про те, що із 2020 року мають почати курсувати автобусні маршрути, які поєднають Львів із селами Малехів та Підбірці.

14 січня 2020 року прес-служба ЛМР повідомила про проект зміни у трасі автобусів маршруту № 28, який курсував від смт. Рудне до автовокзалу «Північний». Відповідно до проекту, автобусний маршрут було запропоновано вкоротити до ТЦ «Форум» при збереженні випуску автобусів на маршрут. Проект змін маршруту мав бути розглянутий на виконкомі 17 січня 2020 р.

У січня 2020 року припинив курсування автобусний маршрут № 4а пл. Різні – пр. Червоної Калини. Офіційною причиною закриття маршруту став низький пасажиропотік. Із грудня 2019 р. автобусний маршрут № 4а курсував до ТЦ «Іскра».

24 січня 2020 року прес-служба ЛМР повідомила, що із 1 лютого розпочнуть курсувати автобуси-експреси до сіл Малехів та Підбірці. Кінцева автобусного маршруту до Малехова мала розміститися на вул. Під Дубом, а кінцева маршруту до с. Підбірці – на пл. Різні. Анонсовані маршрути так і не почали курсувати.

Із 28 січня 2020 року трасу автобусного маршруту № 5а було вчергове вкорочено – замість кінцевої біля ст. Підзамче його кінцева була перенесена на пл. Різні. Із 29 січня 2020 року було вкорочено трасу автобусного маршруту № 28 – він почав курсувати до ТЦ «Форум» на вул. Під Дубом.

Наприкінці січня 2020 року речниця Львівського комунального АТП № 1 Ірина Рєвунова повідомила, що підприємство власними силами і власним коштом проводить ремонти автобусів ЛАЗ. Станом на 30 січня 2020 року повідомлялося про те, що відремонтовано вже 10 автобусів ЛАЗ різних моделей, у тому числі 8 із них на той час курсувало на автобусних маршрутах.

На початку лютого 2020 року керівниця прес-служби Львівської міськради Христина Процак повідомила про те, що із 1 лютого обіцяні експрес-маршрути до Малехова та Підбірець не почали курсувати через те, що не були погоджені у Львівській обласній державній адміністрації.

7 лютого 2020 року виконком Львівської міськради своїм рішенням вніс зміни у схеми курсування 8 міських автобусних маршрутів (№№ 7, 17, 20, 25, 31, 34, 41 і 51). Результатом рішення стало звільнення вулиці Куліша від руху громадського транспорту – автобуси згаданих маршрутів із 21 березня 2020 р. почали курсувати по пр. Чорновола. У той же день стало відомо, що у зв’язку зі спалахом захворюваності на гострі респіраторні інфекції ЛКП «Львівелектротранс» і ЛК АТП № 1 почали додатково дезінфіковувати рухомий склад.

У салоні автобуса «Solaris»
У салоні автобуса «Solaris»

10 лютого 2020 року прес-служба Львівської міськради оголосила про початок міжнародних тендерів із закупівлі 100 нових 12-метрових низькопідлогових дизельних автобусів та 10 нових п’ятисекційних трамваїв. Закупівля цього транспорту відбувається за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку в рамках проекту «Міський громадський транспорт в Україні». Термін подачі пропозицій для участі в тендері по закупівлі 100 автобусів був визначений до 23 березня 2020 року. 26 лютого 2020 року прес-служба ЛМР повідомила, що 8 учасників зголосилося до участі в тендері на закупівлю 100 нових автобусів. 15 квітня 2020 року було оголошено, що пропозиції на участь у тендері подали 5 компаній, серед яких українські компанії-виробники АТ «АК «Богдан Моторс» та ПАТ «Концерн «Електрон», українські дилери Мінського автозаводу ТзОВ «УкрЄвроМАЗ» та ТзОВ «Сучасні вантажівки» та турецька компанія «Otokar». Компанія «Богдан Моторс» повідомила про те, що запропонувала найнижчу ціну на автобуси для Львова.

12 березня 2020 року було підписано контракт між ЛКП «Львівавтодор» та консорціумом компаній «Mikroelektronika» та «SoftServe», щодо впровадження автоматичної системи оплати проїзду («електронний квиток») в громадському транспорті Львова.

У березні 2020 року в Україні було запроваджено карантин у зв’язку із пандемією коронавірусної інфекції COVID-19. Низка карантинних обмежень торкнулася і роботи громадського транспорту. Зокрема 16 березня 2020 року міський голова Львова Андрій Садовий звернувся до містян із проханням максимально обмежити поїздки громадським транспортом із метою запобігання поширенню коронавірусу. Із 18 березня 2020 року було запроваджено обмеження на кількість пасажирів, які одночасно перевозяться в одному транспортному засобі – не більше 10 осіб. 19 березня 2020 року прес-служба Львівської міськради повідомила про те, що із 23 березня 2020 року на час карантину скасовується безкоштовний проїзд в громадському транспорті для усіх категорій пільговиків. Таке рішення прийняла Львівська міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (ТЕБ та НС).

Після запровадження карантинних обмежень скоротилася кількість громадського транспорту на маршрутах: приватні перевізники в основному перестали випускати автобуси на маршрути. Зокрема, за повідомленням прес-служби ЛМР 22 березня 2020 р. на маршрутах Львова працювало біля 60% комунального і біля 6% приватного транспорту, 23 березня – 81% комунального і біля 10% приватного транспорту. На відміну від інших міст України, у Львові громадський транспорт не припиняв курсувати під час весняного локдауну. Щодо автобусних маршрутів, які обслуговує комунальний перевізник ЛК АТП № 1, то 18 березня 2020 р. припинився випуск автобусів на маршрути №№ 28 і 57; 26 березня 2020 року автобуси перестали курсувати на маршрутах № 5а (відновлено 28 травня 2021 р., замість автобусів великого класу на маршруті курсують автобуси середнього класу); № 10 (відновлено 11 червня 2020 р.) та № 45 (відновлено 1 вересня 2020 року, замість автобусів великого класу виїхали автобуси А081 та А092Н6 середнього класу).

Із 6 квітня 2020 року відповідно до урядової постанови та рішення міської комісії ТЕБ та НС громадський транспорт Львова почав працювати в режимі спеціальних перевезень. Режим спецперевезень передбачав обмеження щодо проїзду в громадському транспорті – пасажири повинні були мати при собі довідку із місця роботи. У автобусах, трамваях і тролейбусах було дозволено перевозити стільки пасажирів, скільки в салоні є місць для сидіння. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України, у громадському транспорті можуть їздити працівники закладів та установ незалежно від форми власності, які забезпечують: охорону здоров’я, продовольче забезпечення, урядування та надання найважливіших державних послуг, енергозабезпечення, водозабезпечення, зв’язок та комунікації, фінансові та банківські послуги, функціонування інфраструктури транспортного забезпечення, сфери оборони, правопорядку та цивільного захисту, об’єктів критичної інфраструктури, які мають безперервний промисловий цикл. Із 9 квітня 2020 року до цього переліку було додано пацієнтів, які лікуються методом гемодіалізу або проходять курс хеміотерапії.

28 квітня 2020 року керівник ЛК АТП № 1 Орест Хамула повідомив про призупинення роботи міського автобусного маршруту № 2а на час карантину. Це рішення він мотивував тим, що після припинення навчального процесу в ЛНУ ім. Івана Франка та закриття автостанції «Західна» (у зв’язку із припиненням курсування приміських і міжміських автобусів) значно впав пасажиропотік на автобусному маршруті № 2а, який поєднував Університет і вул. Городоцьку. Вивільнені із маршруту № 2а перевели на автобусний маршрут № 52, який курсує із вул. Варшавської до смт. Рудне.

22 травня 2020 року виконком ЛМР прийняв рішення про укладання тимчасових договорів із ЛК АТП № 1 на обслуговування міських автобусних маршрутів № 36а, 55, 56 і 57. Тимчасові договори на обслуговування автобусних маршрутів № 55 і 56 мали бути укладені із 12 червня 2020 року, а на обслуговування маршрутів № 36а і 57 – із 21 червня 2020 року.

3 червня 2020 року прес-служба Львівської міськради повідомила про те, що за час весняного посиленого карантину комунальні перевізники ЛК АТП № 1 та ЛКП «Львівелектротранс» понесли дуже значні збитки через зменшення пасажиропотоку. За словами керівника ЛК АТП № 1, без додаткового фінансування підприємство могло зупинитися.

19 червня 2020 року в смт. Рудне почав курсувати шатл-бас, що довозить людей із Старого Рудного до кінцевої зупинки автобусів маршруту № 52. Шатл-басу було присвоєно номер маршруту №28а, він курсував від вул. Героїв Небесної Сотні до вул. Грушевського. Від 06:30 до 08:10 інтервал руху – 20 хв., від 08:10 до 11:00 – 40 хв.; від 15:10 до 16:30 – 40 хв.; від 16:50 до 18:10 – 20 хв. і від 18:10 до 19:30 – 40 хв. 23 червня 2020 року відновлено курсування автобусного маршруту № 28 – у перші дні на ньому працювало лише 2 автобуси середнього класу. 2 липня 2020 року прес-служба Львівської міськради із посиланням на заступницю міського голови із питань ЖКГ Ірину Маруняк повідомила, що завантаженість автобусів на маршруті № 28 складає біля 25%, через що ЛК АТП № 1 несе збитки, які склали біля 30 тис. грн. за час від 23 червня по 2 липня 2020 р.

У зв’язку із послабленням карантинних обмежень протягом червня 2020 року відновили роботу всі автобусні маршрути, що обслуговуються приватними перевізниками. Для перевірки дотримання карантинних обмежень в громадському транспорті було сформовано мобільні моніторингові групи.

Із 9 липня 2020 року в громадському транспорті Львова було відновлено безкоштовний проїзд для всіх категорій пільговиків, в тому числі для пенсіонерів за віком. Таке рішення було прийняте в рамках послаблення карантинних обмежень. Щоправда, мер Львова Андрій Садовий порекомендував літнім людям користуватися громадським транспортом в період із 11 до 16 години дня.

Автобус «Solaris» на автобусному маршруті № 25 на пр. Чорновола. Січень 2021 р. Автор фото Святослав Нейгауз
Автобус «Solaris» на автобусному маршруті № 25 на пр. Чорновола. Січень 2021 р. Автор фото Святослав Нейгауз

14 серпня 2020 року відновили курсування автобусні маршрути № 6а та 11, робота яких призупинилася через реконструкцію вулиці Т. Шевченка із облаштуванням «квазікільця».

Напередодні 1 вересня 2020 року прес-служба ЛМР із посиланням на заступницю міського голови Ірину Маруняк повідомила про збільшення кількості громадського транспорту на маршрутах Львова. Зокрема, випуск автобусів на маршрути мав зрости на 100 одиниць. Із 1 вересня 2020 року було відновлено курсування автобусів на маршрутах № 2а і 45, а на маршруті № 6а – збільшено кількість рухомого складу.

11 вересня 2020 року виконком ЛМР вчергове прийняв рішення про укладання тимчасових договорів на обслуговування автобусних маршрутів № 36а, 55, 56 і 57 із комунальним перевізником ЛК АТП № 1.

2 жовтня 2020 року виконком ЛМР затвердив схеми 5 нових автобусних маршрутів до населених пунктів Львівської міської територіальної громади та вніс зміни у схеми руху іще чотирьох міських автобусних маршрутів. Відповідно, автобусний маршрут № 1а, який курсував від пл. Галицької до ринку «Галицьке перехрестя» був продовжений до м. Дубляни; автобусний маршрут № 22 вул. Зернова – смт. Брюховичі був продовжений до сіл Воля Гамулецька та Гряда; зміни також торкнулися схем руху автобусів на маршрутах № 55 і 56. Запроваджено нові автобусні маршрути: № 58 вул. Б. Хмельницького (станція «Підзамче») – с. Малехів – с. Великі Грибовичі – с. Гряда – с. Великий Дорошів – с. Зашків – с. Завадів; № 59 вул. Б. Хмельницького (ст. «Підзамче») – с. Малехів – с. Великі Грибовичі – с. Гряда – с. Великий Дорошів – с. Зашків – с. Зарудці; № 60 вул. Б. Хмельницького (ст. «Підзамче») – с. Малехів – с. Гамаліївка – с. Малі Підліски – с. Ситихів; № 61 с. Підрясне – вул. Шевченка – вул. Личаківська – вул. Глинянський Тракт – с. Підбірці; № 62 вул. Б. Хмельницького (ст. «Підзамче») – с. Малі Грибовичі.

5 жовтня 2020 р. міський голова Львова Андрій Садовий обговорив із ініціативною групою мешканців смт. Рудне питання покращення транспортного сполучення із цим селищем. Мешканці запропонували владі Львова внести зміни до схем курсування автобусних маршрутів № 28 і 52. Ці зміни були обговорені та затверджені на засіданні виконкому ЛМР 9 жовтня 2020 року. Відповідно випуск автобусів на маршрут № 52 мав зрости до 16 автобусів великого класу. Кінцева зупинка автобусного маршруту № 52 мала розміститися біля Духовної семінарії у смт. Рудне. 12 листопада 2020 року нова схема курсування автобусів на маршруті № 52 в смт. Рудне була погоджена поліцією, відповідно із 14 листопада автобуси цього маршруту почали курсувати через Старе Рудно. 13 листопада 2020 року припинив курсування автобусний маршрут № 28 – в останній день на ньому курсувало 3 автобуси середнього класу. 20 листопада 2020 року виконком Львівської міськради погодив курсування автобусного маршруту № 52 до Львівської духовної семінарії УГКЦ у смт. Рудне.

20 листопада 2020 року прес-служба ЛМР повідомила про те, що приватні перевізник Львова, які об’єдналися в концерн «Екопастранс» (ПАТ «Львівське АТП-14630», ТзОВ «Міра і К» та ТзОВ «Фіакр-Львів») придбали 8 екологічних 12-метрових низькопідлогових вживаних автобусів «Solaris» польського виробництва. Із 27 листопада 2020 року ці автобуси мали почати курсувати на маршруті № 25.

11 грудня 2020 року прес-служба ЛМР вчергове повідомила про укладання тимчасових договорів із ЛК АТП № 1 на обслуговування маршрутів № 36, 55, 56 і 57. У прес-службі також повідомили, що на початок листопада на рівні області не було погоджено траси міських автобусних маршрутів до населених пунктів Львівської МТГ. Міські автобусні маршрути до населених пунктів Львівської МТГ почали курсувати із 1 січня 2021 року. У зв’язку із цим припинив курсування приміський автобусний маршрут № 217а, який із початку 2010-х років курсував із Рясного-2 до с. Підбірці.

Вживаний автобус «Mercedes-Benz O530 Citaro» приватного перевізника ТзОВ «Успіх БМ» на маршруті № 53 в районі ринку «Галицьке перехрестя». 2 листопада 2021 р. Автор фото Вадим Галюк.
Вживаний автобус «Mercedes-Benz O530 Citaro» приватного перевізника ТзОВ «Успіх БМ» на маршруті № 53 в районі ринку «Галицьке перехрестя». 2 листопада 2021 р. Автор фото Вадим Галюк.

13 січня 2021 року міський голова Львова Андрій Садовий повідомив, що переможцем міжнародного тендеру по закупівлі 100 дизельних низькопідлогових автобусів великого класу є один із дилерів Мінського автобусного заводу із Білорусі, а не український виробник. В той же час через політичну ситуацію в Білорусі влада Львова вирішила, що закуповувати автобуси білоруського виробництва недоцільно. Остаточне рішення про те, що Львів не купуватиме білоруські автобуси за кошти кредиту Європейського інвестиційного банку було прийняте на початку квітня 2021 р.

9 лютого 2021 року в прес-службі Львівської міськради повідомили про запровадження автобусного маршруту № 25а, який мав сполучити вул. Кордуби із автостанцією № 2 на час ремонту вул. Богдана Хмельницького. Новий автобусний маршрут мав почати курсувати із 22 лютого 2021 року. Маршрут обслуговувало ТзОВ «Міра і К», в автобусах маршруту № 25а запроваджувалися трансферні квитки для пересадки на автобуси маршруту № 25.

12 березня 2021 року виконкомом Львівської міськради було прийняте чергове рішення про укладання тимчасових договорів на обслуговування автобусних маршрутів № 36а, 55, 56 і 57 із ЛК АТП № 1.

25 березня 2021 року у зв’язку із запровадженням у Львові жорсткого карантину знову було призупинено роботу автобусного маршруту № 45 із 30 березня.  Крім цього призупинялася робота маршрутів № 2а та 10. Маршрут відновив свою роботу 5 травня 2021 р. Із 30 березня 2021 року громадський транспорт Львова знову перейшов у режим спеціальних перевезень. Фактично на усі маршрути, які обслуговуються комунальним перевізником, останній рейс було призначено на 20:45 – 21:30, а кількість автобусів на маршрутах зменшено. Безкоштовний проїзд в громадському транспорті на час жорсткого карантину знову призупинено. Із 21 квітня 2021року ЛК АТП № 1 збільшило кількість транспорту на маршрутах, а із 26 квітня 2021 року було відновлено безкоштовний проїзд для пільговиків, але тільки із 11:00 до 16:00. 28 квітня 2021 року було повідомлено про поетапне відновлення роботи автобусних маршрутів № 2а, 10 та 45 після Великодніх свят.

21 травня 2021 виконком Львівської міськради прийняв рішення про підвищення вартості проїзду в громадському транспорті Львова. За умови придбання квитка у водія в трамваях і тролейбусах тариф був встановлений в розмірі 10 гривень, для студентів – 5 грн. Вартість проїзду в автобусах – 10 грн. Нові тарифи вступили в дію із 27 травня 2021 року.

Із 26 травня 2021 року було відновлено роботу автобусного маршруту № 5а від пл. Різні до м. Винники. На маршрут вийшли автобуси середнього класу. Із 28 травня 2021 року автобусний маршрут № 22 почав курсувати до сіл Воля Гомулецька та Гряда. Цей маршрут обслуговує приватний перевізник ТзОВ «Фіакр-Львів».

10 вересня 2021 року відновив свою роботу автобусний маршрут № 57 вул. Польова – Онколікарня (вул. Максимовича). На маршруті працюють автобуси середнього класу. Із 23 вересня 2021 року розпочав курсувати в тестовому режимі автобусний маршрут № 63 до сіл Воля Гомулецька і Гряда. Цей маршрут почало обслуговувати ЛК АТП № 1.

Із 13 жовтня 2021 року у зв’язку із закриттям на реконструкцію перехрестя вул. Городоцької і Степана Бандери було змінено схему курсування низки автобусних маршрутів – вони почали об’їздити місце робіт по вул. Короткій та по вул. Тобілевича, Федьковича та пл. Кропивницького. Крім того було запроваджено тимчасовий автобусний експрес-маршрут, який поєднав кінцеву зупинку трамвайних маршрутів № 1 і 6 на вул. Захисників України із головним залізничний вокзалом.

У кінці жовтня 2021 року у зв’язку входження м. Львова та Львівської області у «червону» карантинну зону були запроваджені обмеження, які стосуються роботи громадського транспорту. Отож, із 30 жовтня 2021 року дію безкоштовного пільгового проїзду для всіх категорій пільговиків окрім учасників бойових дій обмежено періодом із 11:00 до 16:00. Окрім того, громадський транспорт може працювати із заповненістю не більше 50%.

2 листопада 2021 року під час роботи на автобусному маршруті № 47а, який обслуговує ЛК АТП № 1, 55-річному водію автобуса МАЗ 203 стало погано за кермом. Автобус виїхав на узбіччя і зупинився. Нажаль, водій автобуса помер не зважаючи на допомогу, яку надавали йому пасажири та медики, які прибули на місце інциденту. Ніхто із пасажирів автобуса не постраждав.

Антон ЛЯГУШКІН

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.