Вчора, 9 січня 2019 року, в Музеї етнографії та художнього промислу ІН НАН України (проспект Свободи, 15) відбулося відкриття інтерактивного експозиційного проекту “Музика, що оживає…”
“Сьогодні ми демонструємо першу фазу запущеної нами концепції «Інтерактивний, сучасний, динамічний музей». Точковими вкрапленнями в стаціонарну, академічно побудовану експозицію пробувати динамізувати ті найважливіші моменти, які потребують інтерактивної уваги відвідувачів.
Наша музична експозиція невелика,камерна, але вона дуже цікава і складається з двох важливих сегментів – музичні інструменти клавішні, які демонструють еволюцію європейської музичної культури і музичних інструментів, а також наш український контент, який демонструє еволюцію струнних інструментів.
Крім інформаційного забезпечення, про той чи інший інструмент епохи забезпечено також аудіо-візуальну синхронізацію. Тобто, паралельно зі звуком інструменту у вікні з’являється знакова постать епохи – від композиторів до гетьманів”, – зазначив заступник директора з музейної роботи музею етнографії та художнього промислу у Львові, Андрій Клімашевський.
На відкриття проекту прийшли не лише фахівці: учені, музейники, музиканти, але й зацікавлені та заінтриговані шанувальники прекрасного: як музики, так і памʼяток. Кожна із них ожила лише від дотику руки, як і було обіцяно. Заговорили струни і клавіші минулих епох від XVII до ХХ століття.
“Насамперед ми хочемо акцентувати увагу на те, що в Україні є багато пам’яток народної і професійної культури. І хочеться, оживити цю красу, щоб людина її бачила, а це можна зробити завдяки сучасним технологіям, які дозволяють подати інформацію про експонат більш повніше, яскравіше та цікавіше. Тож ми спробували зробити так, щоб львів’яни та гості міста змогли на сучасному рівні побачити пам’ятку в двох вимірах – в оригінальному баченні і як про неї можна сказати більше”, – сказав директор Інституту народознавства НАН України Степан Павлюк відкриваючи виставку.
Відтепер всі відвідувачі музею зможуть не тільки побачити унікальні музичні інструменти, але й почути їх оригінальне звучання.