Цими вихідними, 19-20 листопада 2016 року, у Львові, в приміщенні готелю “Жорж” (пл. А. Міцкевича, 1), вже 8-ме пройде популярний всеукраїнський жіночий фестиваль “Аніма”.
Уявіть: на одному майданчику майстер-класи за тематиками взаємин між чоловіком і жінкою, кар’єри, краси, моди, іміджу, здоров’я, хобі та всього, що може зацікавити сучасну жінку.
Що ж змушує нас, зайнятих роботою, родиною та ще мільйоном важливих справ жінок, відкласти всі свої справи і поставити собі в план ОБОВ’ЯЗКОВО ці вихідні прийти, приїхати через снігові замети в центр Львова?
Майстер-клас улюбленого спікера – Людмили Калабухи і її нова тема, яка просто вражає «наповал»!
“Як правильно сказати “НІ” і зберегти друзів та клієнтів” (майстер-клас відбудеться в суботу 19.11.16 о 13.20 в готелі “Жорж”).
Невже такого справді навчають?! Говорити «ні» друзям та знайомим, яким ти просто не можеш сказати цього слова, бо не личить, вони образяться, не розмовлятимуть з тобою, а потім ще і сама будеш себе картати, що не допомогла, не приділила увагу, не зрозуміла?!
А, з іншого боку, погодившись на пропозицію, ти знову починаєш картати себе, що був витрачений час, увага, гроші, які так потрібні твоїм дітям, батькам, чоловіку, тобі самій, врешті решт!
І замість вдячності люди, яким ти допомогла у збиток собі, не цінують цього, не розуміють, що ти витрачаєш на них час та досвід.
Люди,
- які піднімали вас вночі, щоб ви забрати їх з аеропорту, хоча там завжди є безліч таксі,
- які слізно вмовляли прилаштувати чиюсь дитину, яка не хоче вчитися і безсоромно прогулює, і ви задіювали такі ресурси, що самі інколи дивувалися,
- які вичавили з вас позичити їм гроші, відкладені на відпустку, про яку ви мріяли 10 років, хоча ви знаєте, що вони дуже тяжкі на віддачу боргів, або можуть взагалі не віддати – не почуваються такими, що вас використали.
А коли потрібна допомога тобі або твоїй родині, ці самі люди ну ніяк не можуть допомогти, підтримати, подзвонити потрібним людям, приїхати, або просто вчасно віддати позичені вами гроші.
Ти почуваєшся спустошеною і використаною. Ти піддалася маніпуляції і змушена робити те, чого не хочеться, і, загалом, ти не повинна робити.
Відразу пригадую десятки випадків, коли така ситуація траплялася у мене. Звісно, я ж вихована та товариська людина – відмовити не вмію, не можу…не…
Щоб достеменно довідатися, про що саме йтиметься на майстер-класі я домовилася про зустріч із Людмилою Калабухою, бізнес-тренером, коучем, підприємцем, експертом з переговорів українських ЗМІ, першим україномовним бізнес-консультантом в інтернеті kalabukha.com.ua/.
Те, що почула – відверто вразило.
Людмила Калабуха: «Я переконана, що в житті кожного з вас було не просто десятки, а сотні випадків, коли треба було впевнено на чітко сказати «ні», а ми не змогли.
Буквально днями на нічному пероні у Вінниці до мене підійшла незнайома жінка зі словами:
– Візьміть посилку до Львова, ви ж до Львова їдете?– Так, я їду до Львова, але посилку вашу не візьму. Я не беру посилок від незнайомих людей. Це моя принципова позиція.
– От через таких, як ви, через тих, хто ніколи не допоможе ближньому, наша країна в ж…, у нас криза і війна!
Я нічого не відповіла, тому що вже давно навчилася блокувати будь-які спроби маніпуляцій.
Я давно навчилася казати людям “НІ” на пропозиції, які мені не потрібні.
Я не збиралася виправдовуватися і старатися виглядати гарно в очах тих, хто був свідками нашої розмови.
В мене не було душевних страждань на тему “Я ж така погана, не взяла, відмовила!”.
Мій пост у Facebook на цю тему зібрав кілька десятків коментарів – писали люди зі всього світу і наводили жахливі і сумні приклади, що сталося з іхніми знайомими та із ними самими, коли вони не змогли відмовити людям у такій або схожій ситуації, і як їм бракує вміння казати ні!
Отже, “швидка допомога”, кому казати “НІ”:
- Подругам, сусідкам, просто нав’язливим людям, які дзвонять “потеревенити” або приходять без попередження, коли проходять поряд. Вони крадуть наш найцінніший ресурс, який тільки може бути в кожного з нас, – наш час.
- Колегам по роботі, які навантажують нас справами, що не входять ні до наших посадових обов’язків, ні до наших із ними усних домовленостей.
- Всім, чиї пропозиції не приносять нам ні радості, ні користі, ні грошей, а один тільки дискомфорт.
- “Халявникам”, які так чи інакше хочуть вас використати і не заплатити вам гроші за вашу роботу, або не доплатити обіцяне.
- Людям, які підривають вашу віру в себе, в вашу справу і в вашу країну, – не спілкуйтеся з ними, не ведіть ніякі спільні справи.
Моя пошта просто засипана листами про допомогу у боротьбі з “халявщиками”! Чому це така актуальна тема для всіх?
Особисто я нестерпним вважаю – споживацьке ставлення до людей, особливо, до близьких. Моя базова потреба – це взаємний обмін. Не можна весь час щось брати і не віддавати взамін.
Чомусь вважається, що саме друзі мають надавати вам свої послуги або щось віддавати – безкоштовно, в крайньому випадку, по собівартості, нічого при цьому не заробляючи. І взагалі, як можна заробляти на друзях?
Подивимось на це з іншого боку – це бізнес, завдяки якому ваші друзі годують свої родини, це їхній хліб. Якщо ви вважаєте себе другом, як можна позбавляти іншого заробітку? Мені в голову ніколи не прийде попросити в людей, з якими я у дружніх стосунках, знижку, або скористатися їхніми послугами безкоштовно. Я поважаю працю інших. Для мене, чинити якось інакше – не поважати себе.
А щоб вам було легше впоратися із таким непростим завдання – казати “НІ” непотрібним людям, не допускайте ситуацію до того, щоб вам треба було сказати “НІ”!
Як це зробити?
Ніколи не обіцяйте того, що вам не вигідно, або ви не плануєте виконувати. На самому початку чітко і прозоро вибудовуюйте стосунки з людьми, як у особистому спілкуванні, так і в бізнесі.
Тоді у вас не буде виникати непорозумінь і образ, що вам хтось не зробив того, на що ви розраховували, і в вашого оточення не буває несправджених надій і очікувань. Ви будете для всіх людиною слова і дії, а не пустопорожніх балачок.
Про це, та ще про багато-багато іншого я розповідатиму вже у найближчу суботу 19.11.16. на Жіночого фестивалю “Аніма” в рамках мого майстер-класу “Як правильно сказати “НІ” і зберегти друзів та клієнтів” о 13.20 в готелі “Жорж”.
Кожен слухач отримає десяток цінних порад, які відразу на ділі покажуть, як впорядкувати свій час та навики працювати винятково на вас і ваших рідних, а не для корисливі цілей інших людей.
Леся КІЧУРА