Минулої неділі, 27 жовтня 2019 року, у Львові стилі ретро відзначили першу річницю Львівського музею техніки “Ретро Гараж” (філія Львівського Історичного музею), що знаходиться в старому австрійському трамвайному депо по вулиці Вітовського, 57а.
“Я хотів би подякувати всім за те, що стільки людей є присутніми і бажають побачити ті технічні досягнення, які були зроблені за час існування відділу історії техніки. Я маю надію, що музей обов’язково буде, оскільки є стільки прихильників”, – зазначив перший керівник Львівського музею техніки Михайло Шенгенський на урочистостях з нагоди річниці.
Заснований минулого року у День автомобіліста, музей став місцем зустрічей шанувальників авто-вело-мото техніки, ще однією атракцією для містян та гостей Львова.
“Це найстаріший промисловий ангар Європи. Йому виповнюється 126 років. З чим я його і нас вітаю. Сьогодні рік як він нас впустив до себе зі всіма добрими справами. Рік пролетів, було дуже багато праці і я хотів би подякувати всім тим, хто долучився, допомагав і вдень, і вночі. І я дуже радий тим, хто сьогодні є на цьому великому святі. Маємо надію їхати далі на користь нам та нашим дітям”, – сказав ретро мер Львова Андрій Гладун.
З нагоди річниці відбулося представлення нових експонатів, які поповнили колекцію. Родзинкою стали унікальний вінтажний автомобіль “Сітроен АС4 Берліне Люкс” 1929 року (перше львівське таксі) та мотоцикл МІМ 1959 року. Гості дізналися про історію та побачили архівні матеріали першого львівського ретро-клубу “Автоантік”.
“Сітроен С 4 1929 року випуску має Європейський сертифікат оригінальності понад 90 %, висновок Міністерства культури – історична і культурна цінність, є підтвердженням і представленням розвитку людства в автомобілебудуванні. Цей автомобіль – це подарунок місту, львів’янам, дітям, які зможуть побачити які саме машинки їздили в 20-х роках ХХ ст. вулицями міста Львова. Адже 20-ті роки були роками розвою і підйому коли максимально швидко і цікаво розвивалась техніка. Чому Сітроен? Тому що Андре Сітроен європейський підприємець та виробник, який пересадив європейців з кінної брички на елегантний автомобіль. І львів’янам буде цікаво знати, що саме такі машини, такої моделі в кінці 1920-х років працювали таксомоторами міста Лева”, – розповіла власниця автомобілю Світлана Кравс.
В гості до львів’ян приїхали колеги з Німеччини, Польщі та різних куточків України. Почесним гостем став Ян Ріппер молодший – відомий автогонщик Європи, колекціонер ретро-техніки, син Яна Ріпера, який у Львові в 30-х роках змагався на Львівському трикутнику.
“Я не втомлююся повторювати, що Львів – це проект меценатів і волонтерів. Ідеш по Львову – вежа Корнякта, музей Дідушинського, театр Скарбка, бібліотека Оссолінських – це люди, які щось зробили для цього міста. Дуже часто навіть всупереч львівській владі. Пройшов час, змінилися роки, змінилися століття, але дуже приємно бачити, що ці традиції львівського меценатства та волонтерства тривають. І ці люди витрачають свій час, гроші та можливості для того щоб щось зробити для Львова. І це правильно, бо це наше майбутнє”, – зазначив Роман Метельський керівник проекту “Фотографії старого Львова”.
Експозиція львівського музею “Ретро Гараж» (філія Львівського історичного музею) – вдалий унікальний приклад співпраці державного музею з приватними власниками ретро-техніки.
Наталка РАДИКОВА