У Львові бути українцем дуже легко, – Петро Антип

1046
Петро Антип
Петро Антип

У понеділок, 14 травня 2018 року, в Національному музеї у Львові імені Андрея Шептицького (пр. Свободи,20) в рамках виставкового проекту “Петро Антип. Богиня степу”, що якраз експонується, відбулась зустріч зі скульптором, художником Петром Антипом.

“Виставка Петра Антипа, яка нещодавно відкрилася у музеї – це дуже вартісний, дуже добрий проект. Проект, який дає можливість більше пізнати українських митців , адже за останні роки ми представляємо не тільки не тільки Львів, не тільки Галичину але й мистецтво України. І процеси, які проходять в сучасному мистецтві України є досить таки цікаві, вони різняться, кожен регіон має свої особливості , свої школи, своїх визначних представників. І Петро Антип, якого ми запізнали ще два роки тому , є одним  з найбільш цікавих скульпторів, які сьогодні працюють в Україні.  Його роботи, як скульптора неодноразово бачили на скульптурних салонах в Києві, різних виставка, але на цій виставці ми відкрили його для себе як прекрасного живописця, висококласного майстра рисунку”, – зазначив Генеральний директор Національного музею у Львові ім. Андрея Шептицького Ігор Кожан.

Генеральний директор Національного музею у Львові ім. Андрея Шептицького Ігор Кожан
Генеральний директор Національного музею у Львові ім. Андрея Шептицького Ігор Кожан

Петро Антип народився 4 квітня 1959 року у місті Горлівці Донецької області. Протягом 1980-1984 років навчався в Пензенському художньому училищі ім. академіка К. А. Савицького на відділенні скульптури. Паралельно вивчав живопис і графіку. Закінчив училище з дипломною роботою «Плотогони» (керівник – Сєвєрін А. В.). З 1982 по 1986 рік продовжував навчання в художніх майстернях В. Цоя та О. Бема.

Експозиція виставки Петра Антипа «Богиня степу»

“Моя родина з Чернігівщини. Один з моїх дідів був художником і батько, хоча й працював на шахті,  завжди говорив мені «підеш в мистецтво». Навчався я в Пензі, а Пензенська художня школа була однією з найкращих в Радянському Союзі, викладали дуже хороші викладачі і хоча це Росія, викладали у мене кореєць, німець та українець. Навчався я скульптурі та живопису. Малював я дуже багато.

Експозиція виставки Петра Антипа «Богиня степу»
Експозиція виставки Петра Антипа «Богиня степу»

Згодом я поїхав на навчання в Москву, де мені професор по скульптурі сказав, дуже образливі слова, що я хороший хлопець, але треба кинути Україну і залишитися в Москві. Я дуже образився, повернувся в Донбас.

Першу мою майстерню розгромили, бо я організовував Рух на Донеччині . Другу , яка є зараз – тимчасово забрав Путін. Я перебрався до Києва, почав життя спочатку і зараз виставляюся у Львові. Займаюся скульптурою, живописом, архітектурою”, – розпочав свою розповідь Петро Антип.

Ігор Кожан та Петро Антип
Ігор Кожан та Петро Антип

Родом з Донбасу, Петро Антип завжди був справжнім патріотом України. Не став ним на хвилі показного популізму на фоні війни з Росією, а завжди ним був. Від народження, від першого мазка пензлем, від першого шматка глини.  Де б він не жив – він завжди буде українцем з Донбасу.

“Коли я жив в Парижі якось мені там не дуже малювалося, а на Донбасі я зрозумів, що Україна повинна бути Україною, що треба тут працювати і я не розумію тих людей, котрі змінюють свою державу, виїжджають , наприклад в Канаду не на виставки чи працю, а змінюють громадянство. Коли була війна, голодомор – я розумію, а зараз – не розумію. Зараз треба жити і працювати в Україні, бо порожніх місць не буває. Якщо вони говорять, що є великими патріотами, ходять у вишиванках, а самі прийняли громадянство Канади, то брехня – вони не патріоти. І на їхнє місце прийде китаєць, москаль чи ще хтось, бо порожніх місць не буває. Поїхати вчитися і повернутися – це інша справа, поїхати заробити гроші і повернутися – теж інша справа. Якщо мене горе змусило виїхати з Донеччини, то зараз я мешкаю у Києві, на Чернігівщині, де мої батьки”, – розповідав художник.

Гості творчої зустрічі зі скульптором, художником Петром Антипом.
Гості творчої зустрічі зі скульптором, художником Петром Антипом.

На початку 2010-х років, наче в передчутті майбутніх подій у країні, у творчості Петра Антипа з’являється архетип амазонки. Згодом він еволюціонує від переживання особистісної трагедії в картині «Пе́нтесілея, Ахіллес і Терсіт» (2012) до узагальненого образу володарки степу (з 2014): недарма вона – «богиня» в інтерпретації автора. У 2017 році художник повертається до творення індивідуального характеру й більшої інтимності, зокрема, через серію портретів і рисунків на еротичну тематику.

Експозиція виставки Петра Антипа «Богиня степу»
Експозиція виставки Петра Антипа «Богиня степу»

“Я трішки не розумію, що таке сучасне мистецтво. Для мене це дуже дивне поняття. Вважаю, що немає ніякого сучасного мистецтва.  Є просто мистецтво і все.  І коли мене запитують, що таке сучасне мистецтво, то я кажу – для хорошого митця в історії мистецтва вистачить місця. А сучасне мистецтво вигадали торгаші від мистецтва. Вони так розпіарять, так розкажуть, особливо в Україні – «10 найдорожчих  художників», «10 найкрутіших художників», «10 найтаких-то». Дурня. Ніхто не вгадає, що залишиться через 100 років. Сучасне мистецтво – це сучасна людина”, – ділився роздумами Антип.

Ігор Кожан та Петро Антип
Ігор Кожан та Петро Антип

Оглянути експозицію виставки «Богиня степу» українського художника з Донбасу Петра Антипа можна в Національному музеї у Львові імені Андрея Шептицького (просп. Свободи, 20) до 20 травня 2018 року.

Роман МЕТЕЛЬСЬКИЙ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.