І знову, уже традиційно, знайомимо читачів Фотографій Старого Львова із тенденціями, що панували у моді 90 років тому. Які сукні, плащі та капелюшки носили модниці восени 1929 р. На початку весни ми писали про тенденції весняної моди 1929 року , а також розповідали, що було модним влітку того ж року.
Як завжди на допомогу у цьому питанні нам приходить журнал для плекання домашньої культури «Нова Хата» – жіночий часопис, що був дуже популярним у той час. Цікавим є те, що до кожної пропонованої моделі вбрання у журналі також додавалася готова викрійка. Пропоновані статті, що висвітлювали питання моди, та моделі одягу були опубліковані у 10, 11 та 12 числах журналу за вересень-листопад 1929 року (публікації подаються оригінальними).
“Під осінь
Вже минають останні теплі дні, а з ними кінчаться літні спорти і прогульки. Сидимо тепер більше в хаті, відсвіженій і прибраній по вакаціях. Відвідуємо знайомих, просимо їх до себе, або їдемо разом на чайний вечір та до театру. Починається новий сезон і для моди. Легкі сукні літні і гладкі спортові ховаємо до шафи на спід до другої весни. Тепер потрібний теплий осінний плащ, гладка вовняна суконка до ходу та на щодень, шовкова темна сукня на вечір і по змозі ще одна чепурніша сукня до театру чи на вечерниці.
На осінні плащі є тепер багато нових матеріялів, мягких – рідко плетених в ріжних красках і перетиканих у взори інакшими нитками. Назви тих матеріялів ось такі: Nivelyne, Burasport, Moyffle-Strié, Granya, Granikecla і т.д. Крій осінного плаща переважно спортовий зі зазначеним станом, а долиною легко звоновий, але може бути і рівний портовий з паском. Прибрання: стебни і наложені пліси.
Сукні вовняні до щоденного заняття шиють з пояском у стані і прибирають ясними манжетами і ковнірцем. Спідничка долиною рівна поширена фалдами або звонами.
Візитові сукні шовкові – переважно є чорної краски. Стан і ту є зазначений пояском або прилягаючою баскіною але спідничка вже є долиною нерівна довша зі заду або з боків. Прибирають таку сукню лямівкою, легкою аплікацією, ковнірцем і манжетами з ясного шовку або кружева.
Тоалєти вечереві мають дуже ріжноманітну форму. Від гладенької прінцески аж до широко відстаючої стилевої, але і ту стан є зазначений у природним його місці, а діл спіднички є все нерівний. На таку тоалєту модні є velour, мора, коронка, тафта, шовкова ґаза. Прибирають суконку гарними лискучими спряжками. Краски є ріжні, переважно пастелеві, але наймоднішими красками є червена у всіх тонах, а також бронзова від ясно-кавової аж до темно-каштанової. Дуже гарні є модні взористі мори і велюри.
Плащі
Прибирання до осінних та зимових плащів – футряні ковнірі заступають літний шалик чи трикутню хустку. Вони усі такі мягкі, що можна їх вязати, обмотувати так як шовкову «опашку». Вони переважно трикутної форми і не держаться сильно плаща так що можна надавати їм ріжні форми.
Наймодніше футряне прибрання – це попелистий баранок.
Про моду
Нові осінні капелюхи дещо иньші, к ці, які носилося літом Вони також доволі великі – однак відкривають зовсім чоло, а береги опадають сильно на плече або рамена. Ця нова ліня капелюха підходить до видовження пополудневих і вечірніх суконь, які задом уже зовсім довгі – або сильно видовжені по бокам.
Рівночасно з цими моделями, які нагадують капелюхи морських піратів пробивається другий тип завою (турбану).
Матеріал це фільц, фільц і ще раз фільц – хоча бачиться і доволі багато оксаміту, усі капелюхи робляться зовсім мягко – найбільш скомплікований тип виглядав немовби нехотячи на голові прибрав таку форму”.
Софія ЛЕГІН
Приэмно читати про побут довоенного Львова