На початку 1900-х років у Львові були опубліковані листівки на різдвяну тематику, що становили єдиний сюжет — «Поклоніння пастирів». Серія з чотирьох листівок ілюструє ключовий момент народження Ісуса Христа: пастухи приходять до ясел, щоб поклонитися Немовляті.

Особливістю цих листівок є зображення Марії, Йосипа та пастирів у традиційному гуцульському вбранні, що надає сцені локального колориту та етнографічної автентичності. Завдяки такому поєднанню релігійного сюжету та народних мотивів, серія не лише розповідає біблійну історію, а й водночас відображає культурні традиції Карпатського регіону.

Автор малюнків — Казимир Сіхульський, один із найвідоміших львівських художників першої половини ХХ століття. Він створив власний, виразний стиль, що спирався на досвід, тонку інтуїцію та глибоке спостереження за природою. Казимир Сіхульський майстерно поєднував романтичний погляд на життя гуцулів із ніжним ритмом навколишньої природи, створюючи образи, що водночас реалістичні та поетичні.

Творчість Сіхульського була відома не лише в Україні. Він брав участь у виставках за кордоном у Парижі, Будапешті, Стокгольмі, Лейпцигу, Римі та Берліні. Його роботи цінували за поєднання етнографічної точності та художньої виразності.

Листівки «Поклоніння пастирів» залишаються важливим свідченням львівської графічної та різдвяної традиції початку ХХ століття, демонструючи, як релігійна тема може поєднуватися з місцевою культурою та художньою майстерністю.
Читати також публікацію: Гуцульська сецесія Казимира Сіхульського
Тетяна ЯЦЕЧКО-БЛАЖЕНКО
Джерело фото: polona.pl










