Сучасна вулиця Степана Бандери – одна з головних й донині львівських магістралей, наближених до центральної частини міста, розташована у південно-західній частині міста Лева, була прокладена близько 1840 року та отримала назву Новий світ, довгий час була головною для великої дільниці цієї ж назви.
У 1886 році, під час чергового впорядкування міського простору, вулиця отримала нову назву на честь почесного громадянина Львова, маршалка Крайового Сейму Леона Людвіка Сапєги (1803-1878).
Відомий учасник повстання 1831 року, після еміграції брав активну участь у громадському житті Галичини – ініціював побудову залізниці та першого залізничного вокзалу, багатьох промислових підприємств, заснував Рільничу Академію в Дублянах; підтримуючи розвиток галицької промисловості, був головою багатьох господарських товариств… Проте, найбільше Сапєга відомий, як один з “творців” залізниці у краї.
1864 року Леон Сапєга став співзасновником спілки Lemberg-Czernowitzer Railway Company Limited, з центральним офісом в Лондоні. Ця компанія отримала концесію на будівництво залізниць в Галичині. Почав він з будівництва колії Львів-Чернівці. Перші 265 кілометрів колії почали діяти через вже через два роки…
Ім’я князя вулиця носила до доленосного 1939 року… У часи першої радянської окупації Львова, у липні 1940 року, давня вулиця стала Комсомольською…
У серпні 1941 року, після проголошення Стецьком Української народної республіки, адміністрація міста повернула вулиці попередню назву. Та через місяць Стецько був відправлений до концтабору, а назву вулиці змінила на “Фюрстенштрассе” (“Княжа”)…
З липня 1944 року назва знову змінюється на вулицю Леона Сапєги, з грудня того ж року – вул. Йосифа Сталіна, з 1961 року – вулиця Миру, з 1992-го року – Степана Бандери.
Князю Леону Сапєзі, який через економіку прокладав шлях до Незалежності нема навіть пам’ятної дошки ні у Львові, ні у Дублянах…
Євгеній ІПАТОВ
Використані джерела: