«Панни Мадонни Гуцулки» запрошують до Національного музею

510
«Панни Мадонни Гуцулки» запрошують до Національного музею

В п’ятницю, 27 липня 2018 року, о 11.00 у Національному музеї у Львові ім. А. Шептицького (просп. Свободи, 20), в рамках ХХІ Міжнародного пленеру “Самоідентифікація в діалозі культур” відбудеться відкриття виставки “Панни Мадонни Гуцулки” польської художниці, професора Академії образотворчих мистецтв ім. В. Стржемінського Дороти Сак.

У 2015–2016 роках спільно зі студентами та викладачами Львівської національної академії мистецтв (Україна) та Академії образотворчих мистецтв ім. В. Стржемінського в Лодзі (Республіка Польща) зреалізували  проект “Символи ідентичності – традиції та сучасність”.  Його завданням було представлення  погляду сучасного покоління на культурну спадщину та її адаптацію  у сучасному етнодизайні. Мода є важливим елементом вияву самоідентичності,  приналежності до того чи того культурного кола. Її мова є зрозумілою широкій аудиторії. Водночас вона  є простором, що єднає різні покоління. Спільна праця польських та українських студентів над створенням колекції одягу на основі артефактів минулого мала на меті підкреслити історичні  витоки і приналежність Польщі та України до європейського культурного пласта.

Постер виставки "Панни Мадонни Гуцулки" Дороти Сак
Постер виставки “Панни Мадонни Гуцулки” Дороти Сак

Проект «Панни Мадонни Гуцулки» був інспірований Гуцульщиною.  Тема полягає  у виявленні ідентичності сучасного європейця та у пошуку  відповіді на досі актуальне питання: «Хто ми?». Величавий, яскравий, червонобарвний одяг є пластичним виразом досвіду, акумульованого впродовж тривалого пізнання  культури і мистецтва гуцульських верховинців. Окремі його елементи відносяться до гуцульського вбрання, але вони не наслідують його. Техніка плісирування, декоративні елементи, такі як, скажімо, китиці – «дармовиси», є лише інтерпретацією традиційних орнаментів та методів обробки тканин.

“Вперше я побувала на Гуцульщині в 2007 році і була вражена не лише гірським пейзажем і народною архітектурою, а й любов’ю мешканців цього краю до традиції, турботою про її збереження для майбутніх поколінь. А  гуцульський одяг у реальній дійсності виявився ще більш інтригуючим, ніж у творах митців ХІХ століття.

«Панни Мадонни Гуцулки» є не лише моєю власною інтерпретацією теми Гуцульщини, а й також спробою зацікавити сучасних людей минувшиною, культурою та одвічними цінностями.”, – розповідає Дорота Сак.

Дорота Сак –  мисткиня, педагог, науковець, громадсько-культурний діяч. Професор Академії образотворчих мистецтв ім. В.Стржемінського в Лодзі (Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi) (Республіка Польща).

  • 1999–2002 –– член Ради вищої художньої освіти при Міністерстві культури та національної спадщини Польщі.
  • З 2012 – завідувач кафедри дизайну одягу Академії образотворчих мистецтв ім. В.Стржемінського в Лодзі.
  • Організатор та учасниця численних міжнародних конференцій і художніх  проектів. Куратор  стипендіальної програми Gaude Polonia. Активно співпрацює із Львівською національною академією мистецтв  (Україна) та Академією мистецтв у Вільнюсі (Литва).
  • Творчу діяльність розпочала у 1990-х рр. Відтоді реалізує свій хист у галузях художнього текстилю,  фешн-дизайну,  малярства. Роботи експонувались на численних персональних та групових виставках у Польщі та за кордоном.

Ористарх БАНДРУК

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.