6 червня 2019 р. о 16 год. в Національному музеї у Львові ім. А. Шептицького (проспект Свободи, 20) відбудеться відкриття виставки художньої кераміки Оксани Чепурної «Моє Трипілля».
На виставці представлено настінні декоративні тарелі, пласти, кахляні панно, своєрідні керамічні «килими», а також об’ємна пластика та кераміка для просторово-архітектурного середовища. Експозицію можна оглянути до 21 липня 2019 р.
Дивосвіт керамічного «Трипілля» Оксани Чепурної своєю назвою поєднується з праджерелами української мальованої кераміки та витоками властивого для неї ручного розпису кольоровими глинами-ангобами. Він презентує надзвичайно широкий діапазон творчих зусиль мисткині, яка вже близько 50 років плідно працює на ниві відродження й подальшого розвитку мистецьких традицій українського кахлярства. Оксана Чепурна – заслужена художниця України, представниця старшої генерації львівських керамістів, подолала всі щаблі фахової підготовки, розпочавши роботу художника на Львівській фабриці кахлів у 1970, одразу після закінчення ХУДОЖНЬОГО УЧИЛИЩА ІМ. І. ТРУША.
Активна творча діяльність Оксани Чепурної, яка очолила «Львівську кахлярню» у 2000 році і є головним художником цього підприємства, сприяє значному піднесенню як естетичних, так і функціональних характеристик продукції «Кахлярні», а також забезпечила впізнаваність і популярність цієї продукції на сучасному ринку. Окремим напрямом діяльності Оксани Чепурної є проекти кахляних печей і камінів, впроваджені у виробництво «Львівської кахлярні». Серед них – як неповторні за формами й оздобленням кахляні ансамблі, виготовлені за індивідуальним замовленням, так і серійні комплекти пічної кераміки.
Оригінальний творчий доробок Оксани Чепурної, представлений цьогоріч у Національному музеї ім. А. Шептицького у Львові, дає можливість говорити про масштаб й основні магістралі мистецьких пошуків знаної керамістки. Експоновані твори, а це настінні декоративні тарелі, пласти, кахляні панно, своєрідні керамічні «килими» (які можуть складатися від 4 до 50 кахель), а також об’ємна пластика, кераміка для просторово-архітектурного середовища, приваблюють композиційною довершеністю й особливим, підкреслено декоративним ладом. Рукотворність мальованого декору, в якому відчутним є домінування графічного підходу, розмаїття орнаментальних рішень, чітких за ритмічним укладом, сміливі поєднання традиційних і новаторських прийомів художнього формотворення, прадавні знаки-символи та структури, інспіровані засадами декорування українських мальованих мисок, рушників, писанок, килимів тощо – усе це теж вирізняє кераміку Оксани Чепурної.
Стилістику творів визначає віртуозне володіння й широке застосування автором таких давніх технік ручного керамічного розпису, як «ріжкування» й «фляндрівка», що містять різноманітні виражальні можливості й диктують різні способи орнаментації, посідаючи з-поміж композиційних засобів провідну роль у творенні декоративного образу.
Творчість Оксани Чепурної актуалізує мистецтво кахлі в культурному контексті ХХІ століття. Вона рішуче єднає минуле із сучасністю, повертаючи нас до призабутих цінностей національної культури.
Агнія Колупаєва, кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник Інституту народознавства НАН України