Сьогодні, 25 грудня 2019 року, о 18.00 в Мистецькій галереї Гері Боумена (вул. Наливайка, 18) відбудеться відкриття виставки Галини Жегульської і Михайла Французова.
Галина Жегульська не боїться вживати яскраві кольори. Вони, тим не менше, залишаються у площині складного нюансного колориту, що надає «килимам-писанкам» Жегульської особливої «місячної» мерехтливості. Класики опарту стверджували, що їх твори спонукають глядача до активної співучасті у творчості, адже око генерує форму, трансформуючи «матерію» живопису в «енергію» видимого образу.
Галина Жегульська продовжує визначати можливості візуальних особливостей людського ока і механізми перетворення ілюзії в емоцію, відшукуючи моменти гармонії у досконалості геометричної композиції, провокуючи за допомогою лінійки і циркуля занурення глядача у стан «візуальної медитації».
Ім’я Михайла Французова в мистецькому контексті Львова локалізується у розділі так званої «неофіційної фотографії» 1980-х, яка була одним з варіантів протистояння штампам офіційної радянської фотоестетики, та в історико-культурологічному контексті тусовки інтелектуалів-неформалів так званого «кола Аксініна».
Далека від соціальних акцентів та радикальних жестів, властивих харківській та київській школі андеґраундної фотографії, творчість Французова тих часів метафорично-меланхолійна, заглиблена у власну концептуальну поетику. Автора цікавить насамперед, як зазначає дослідниця Вікторія Мироненко, «…співвідношення форм і ракурсів, баланси діагоналі та ритмічно структуровані маси фотокадру. Зміст народжується у Французова через аналіз його образотворчих структур, з допомогою яких він і створює свій “культурний кадр”».
Поєднання таких двох потужних митців на території однієї виставки обіцяють несподіванок та незабутніх вражень.
Анна СИДОРЕНКО