У художньо-пластичному збагаченні міського середовища Львова активну роль відігравали твори “малої” архітектури – кіоски, павільйони, громадські туалети, афішні тумби,фонтани, ліхтарі, металеві огорожі, лавки і т. п., що проектувались спеціально. Часто використовувались і рекламно-інформаційні елементи: магазинні вітрини, рекламні щити, надвхідні вивіски і вивіски-кронштейни (найвідоміші – стилізований півень будинку Т. Балабана, 1909, і “Архангел Рафаїл” аптеки М. Еттінгера за проектом М. Ольшевського, 1913).
В. Садловський в 1904 виконав проект входу до крамниці І. Старка на пл. Галицькій, 1, 3. Піотрович там же у 1909 змонтував на даху велику металеву рекламу з нічною підсвіткою. А. Захаревич в 1913 запроектував вивіску-емблему з нічною підсвіткою кінотеатру “Фрашка” на вул. Академічній, 8. Світлові електричні реклами у 1910-1914 активно розповсюджувались у Львові. Оформленням сецесійних вітрин та вивісок (наприклад, для ресторану Тепферів), розробкою рекламних об’яв, етикеток, товарних знаків, упаковок багато займався С. Дембіцький.
Найцікавішими творами «малої архітектури» були торгівельні й трамвайні павільйони та газетно-журнальні кіоски. У 1903 на пл. св. Духа (І. Підкови) постав літній павільйон «Віденської кав’ярні» розмірами 16х12 м, зроблений повністю з металу (конструкції виконала фірма «3. Піотрович і Я. Шуман». В 1905 спочатку на Гетьманських валах (просп. Свободи), а потім в інших місцях з’явились нові павільйони на трамвайних зупинках – простої геометричної форми з елементами сецесії в оздобах, з електричним освітленням та годинником. Пізніше, в 1909-1910, було встановлено павільйони з відділенням для пасажирів і туалетами (проект інженера Б. Вишневського). Утилітарна функція цих споруд добре поєднувалась з лаконічним зовнішнім виглядом у стилі раціональної сецесії.
Газетно-журнальні кіоски бюро С. Соколовського, виконані з дерева, металу, скла і кольорової кераміки у загальній сіро-блакитній гамі, зі стилізовано-бідермеєрівським завершенням, у 1906 були поставлені на площах Марійській і Галицькій, Гетьманських валах, на площі біля залізничного вокзалу і на початку вул. Личаківської. За планами А.Захаревича у 1909-1910 були виконані кіоск, ліхтарі й огорожа в сквері на пл. Галицькій. Проекти двох типових міських павільйонів (трамвайного і для продажу фруктів), з відгомоном орнаментального модерну в лініях дахів, виконали у 1912 В. Мінкевич і В. Дердацький, ескізи таких споруд робили Т.Обмінський і В. Долинський. Невідомий архітектор поч. ХХ ст. залишив проекти торгових павільйонів у закопанському стилі, з підкресленими характерними елементами народного дерев’яного будівництва і черепичним дахом.
Центральну частину міста, особливо вул. Карла-Людвіга, Гетьманські вали, площі Марійську, Галицьку та Бернардинську влітку 1909 прикрасили сталеві електричні ліхтарі у вигляді великих стилізованих канделябрів на опорах висотою близько 5 м, зроблені в Чехії. Водночас проекти вуличних ліхтарів у сецесійному стилі запропонував майстер виробів з художнього металу Войцех Косіба.
Джерело: Бірюльов Ю. Архітектура Львова: Час і стилі. XIII—XXI ст. — Львів : Центр Європи, 2008.