Молодий композитор зі Львова Микола Хшановський на початку 2020 року випустив свій перший альбом танцювальної музики, у якому поєднав сучасні електронні стилі.
Маючи за спиною професійну консерваторську освіту, MusicDyer (творчий псевдонім Миколи) впродовж років своєї творчої діяльності завжди демонструє зацікавлення не лише академічною чи експериментальною музикою, а завжди шукає нові форми мистецької реалізації.
Альбом являє собою сміливе поєднання електронної та академічної музики, мікс агресивного техно та класичного аранжування, протистояння прямої бочки та поліритмічних синтезаторів, сплав традиції та експерименту.
«Цей альбом для мене має особливе значення, так як він є дебютним, першим. З одного боку це хороший старт, з іншого – підсумок певного пройденого етапу, процес усвідомлення. Також це певного роду звіт перед самим собою, адже останні написані мною треки, зокрема альбом «Терпсіхора» можна сміливо назвати новим етапом самовдосконалення», – розповів MusicDyer.
Повна тривалість звучання альбому – 45 хвилин. Вибудуваний по принципу темпових змін. Альбом містить у собі 6 треків:
1. Initiate
2. Evolution
3. Synthetic Power
4. Ferry
5. Explosive
6. Caricature
Хшановський Микола – композитор, бітмейкер, музикант. Автор музики найрізноманітніших напрямів та жанрів: сучасна класика, електроакустика, акусматична музика, музика для театру, музика для об’єктів, хаус, техно, ґлітч, хіп-хоп, треп, диско, edm, dancehall, minimal, psychill. 2007–2011 навчався у Рівненському музичному училищі як теоретик. 2016 – диплом магістра з композиції (Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка).
Відвідав численні воркшопи, семінари та майстер-класи з відомими композиторами, серед яких Йоганнес Шьолльгорн [DE], Єжи Корновіч [PL], Клеменс Ґаденштетер [AT], Каспар Йоганнес Вальтер [DE], Войцех Відлак [PL], Ельжбета Сікора [PL-FR], Йорґ Біркенкьоттер [DE], Клаус Ланґ [AT], Сєрґєй Нєвскій [RU-DE], Мартін Шюттлєр [DE], Алла Загайкевич [UA], Сара Нємцов [DE], Матіас Кранебіттер [AT], Даріуш Пшибильський [PL], Максим Коломієць [UA].
Учасник міжнародних майстер-класів нової музики “Course” (з 2014 по 2018), проекту “Міжнародні електроакустичні майстерні” (Київ, 2017), лауреат I премії міжнародного конкурсу-фестивалю мистецтв “Станкович фест” (2017) та III премії міжнародного конкурсу композиторів “Gradus ad Parnassum” (Київ, 2016). Музика Миколи Хшановського виконувалась в рамках численних фестивалів та проектів, включаючи “Музичні зустрічі польської та української молоді” (Львів, 2014), “Академія” (Львів, 2015), “ДонКульт” (Львів, 2015), “aXes.Triduum Muzyki Nowej” (Краків, 2015), XIV міжнародний форум “Музика молодих” (Київ, 2016), “Miesiąc Lwowski ESK” (Вроцлав, 2016), “Сакральний простір” (Львів, 2016), “Львівські прем’єри” (Львів, 2016), “Desk Music” (Львів, 2016, куратор), “Synthèse” (Львів, 2017, куратор), “Контрасти” (Львів, 2014–2019), “Один в кубі” (Львів, 2017), “OUA-EMF2017” (О́сака, 2017), “Нова музика Львова” (Київ, 2017), “Vox Electronica” (Львів, з 2014 по 2019), “Два дні й дві ночі нової музики” (Одеса, з 2015 по 2019). Автор музики до вистав “Пригоди Тома Сойєра” (Перший театр, Львів, 2018), “За двома зайцями” (студ. робота у приміщенні театру Лесі, Львів, 2018), “Яма” (студ. робота, Перший театр, Львів, 2019).
Сфера зацікавлень: сучасна класична музика, електронна музика, техно музика, музика до відеоігор, створення графічних партитур, аудіо перформенсів; написання музики для театральних вистав, поетичних читань, танцювальних колективів, клубних виступів тощо. Також композитор постійно активно поновлює список власних творів “для плівки”.
Засновник мистецького дуету «WordOfBeat», де він разом із Сергієм Шаіповим оригінально поєднують сучасну музику й поезію. Проекти, які вже були реалізовані: «Інспірація» (Львів, фестиваль «Vox Electronica», 2016), «Компресовані Читання» (Львів, фестиваль «Контрасти», 2017), «Director’s Cut» (Львів, мистецький проект «Один в кубі», 2017), «Амбівалентність» (Львів, фестиваль «Vox Electronica», 2018). «Амбівалентність» – четвертий авторський проект дуету, котрий втілив у собі ідею протилежності як єдності, двоїстості як двонаправленості, а неоднозначності як засобу вираження змісту. З іншого боку «Амбівалентність» – мікс ембіенту, дарквейву, лайв електроніки, текстової романтики, відео та елементів перформансу. Проект вже став своєрідною візитною карткою Миколи та Сергія, адже 25-го січня цього року хлопці презентували «Амбівалентність» на сцені Львівської національної філармонії у рамках серії концертів Pro et contra. Сцена нової музики.,