У Львові, на перетині вулиць Стефаника і Коперника, в рамках Конгресу культури Східного партнерства збудували інсталяцію Роберта Кушміровського.
У Львівському палаці мистецтв (вул. Коперника, 17) Конгрес культури збере майданчик міських культурних проектів з України і не тільки. Відібрані на відкритому конкурсі, до експозиції потрапили 22 міста і два села, які привезуть на конгрес свої арт-проекти і презентації. Крім того, тут відбудуться кілька важливих дискусій і концерт Trans-Fuzja від фестивалю Art Meetings. Свої проекти на Ярмарку добрих практик представлять інтелектуальні партнери конгресу. Театральні, музичні та інші проекти у просторі міста – все це буде доступне на сторінці Конгресу культури.
Інсталяція біля Оссолінеуму під назвою “Градирня мистецтва” Роберта Кушміровського –це інсталяція артефактів культури, зібраних художником за 12 років.
Текст, що знаходиться на інформаційному стенді біля інсталяції, подаємо в повному обсязі та без змін, виправивши тільки граматичні помилки, яких до слова, дуже багато.
“Градирня – дерев’яна конструкція, яка використовувалась в 17 столітті для підвищення концентрації солей в сольовому розчині при виробництві кухонної та медичної солі. З часом було помічено, що повітря навколо цих градирень насичене сольовими випарами, які створюють лікувальний мікроклімат.
«Градирня мистецтва» – це складна конструкція з опор, вузлів та хвойної деревини (7 м х 6 м х 22 м), в якій інстальована величезна кількість артефактів, колекціонованих Робертом Кушміровським протягом 12 років.
Конструкція для концентрації мистецтва була створена з метою збагачення нашого візуального досвіду, і ставить наше візуальне сприйняття на тест чутливості до змін, що відбуваються в представленому об’єкті. Як і у випадку з звичайною градирнею, погодні умови навколишнього середовища мають величезний вплив і на остаточну форму «Градирні мистецтва». Кольорові зміни об’єктів, постраждалих від корозії, гравітаційні плями на дерев’яних конструкціях та інших частинах об’єднуються в єдиний нероздільний організм. Це – інгаляції мистецтва.”
Роман МЕТЕЛЬСЬКИЙ