У 1976 році Львів отримав для випробувань два нові трамваї чехословацького виробництва «Tatra KT4SU», які на початку отримали деповські номери №№ 1 і 2. Нові трамвайні вагони були двосекційними, секції з’єднувалися вузлом зічленування із сильфоном («гармошкою»).
Кожна із секцій опиралася на свій поворотний візок. Не дивлячись на значну довжину (18 метрів) трамвайні вагони були спеціально спроектовані для міст із вузькими вулицями. Загалом у 1976 – 2018 рр. Львів отримав 204 трамвайних вагони «Tatra KT4». Сьогодні це основна модель трамваїв у місті – таких вагонів налічується 124 одиниці. Працівники депо називають ці вагони «кобрами».
У післявоєнні роки у Східній Європі, яка була під контролем СРСР, було створено економічний блок – Раду Економічної Взаємодопомоги (РЕВ). Наприкінці 1960-х років було прийнято Комплексну програму соціально-економічної інтеграції і п’ять довготермінових цільових програм співпраці в найбільш важливих галузях промисловості. Було прийнято рішення, що на виробництві міського електротранспорту для країн РЕВ буде спеціалізуватися Чехословаччина. Угоду про спеціалізацію між Німецькою демократичною республікою (НДР) та Чехословацькою соціалістичною республікою було підписано у 1965 року.
Отож, із середини 1960-х років НДР почала поступово згортати виробництво власних трамвайних вагонів на заводі в місті Гота. Як і Східна Німеччина, виробництво власних трамваїв згорнула і Угорщина. В той же час, Польща і Румунія відмовилися закривати власне трамвайне виробництво і випускали вагони для власних потреб. В СРСР в кінці 1960-х років згорнули виробництво трамваїв на Київському заводі імені Ф. Дзержинського, масовий випуск трамвайних вагонів для міст СРСР здійснювався на Усть-Катавському вагонобудівному заводі, невеликими партіями виготовляв трамваї Ленінградський завод по ремонту міського електротранспорту (в основному – для потреб самого Ленінграда).
Перші зічленовані вагони у Німеччині з’явилися іще у першій половині ХХ століття. У НДР на початку 1960-х років було налагоджено виробництво зічленованих трьохсекційних трамваїв «Gotha» G4-61 на неповоротних візках. В той же час у Західній Німеччині компанія «Maschinenfabrik Esslingen» із міста Еслінгена запустила серійне виробництво двосекційних зічленованих чотирьохвісних вагонів GT4 на поворотних візках.
Після припинення виготовлення трамвайних вагонів в НДР чехословацький концерн «ЧКД» деякий час виготовляв за східнонімецькими проєктами двовісні трамвайні вагони «Tatra T2D» та «Tatra B2D», які повторювали німецькі вагони «Gotha T2-62» та «Gotha В2-62». У 1966 – 1968 рр. було виготовлено 117 моторних вагонів «Tatra T2D» та 116 причіпних «Tatra B2D». У той же час для міст Німеччини почали виготовляти чотирьохвісні трамвайні вагони «Tatra T4D», які за дизайном і обладнанням повторювали трамвайні вагони «Tatra T3», проте ширина їх кузова складала 2,2 метри замість 2,5 метрів. Вузький габарит трамваїв 2,2 метри був стандартом для більшості міст Німеччини. Спеціально для міст Східної Німеччини виготовлялися й причіпні вагони «Tatra В4D».
В той же час, Східна Німеччина потребувала високоманеврених зічленованих двосекційних вагонів – такі вагони потрібні були для міст із вузькими вулицями. Перший експериментальний зічленований двосекційний трамвайний вагон на двох поворотних візках був побудований концерном «ЧКД» у 1969 році. У конструкцію цього вагону були закладені ті ж самі конструктивні принципи, що і у вагони «Esslingen GT4». Особливістю нового трамвайного вагона, який отримав назву «Tatra KT4» (КТ – скорочення від чеського kloubový tramway – зічленований трамвай, 4 – кількість осей).
Особливістю цього трамвая було використання механізму кузовних тяг, які поєднували поворотні візки та шарнір вузла зічленування. В залежності від повороту візків, цей механізм здійснює відхилення шарніру, що з’єднує секції та забезпечує взаємний поворот секцій кузова і оптимальне проходження кривих навіть малого радіусу. Експериментальний трамвай (прототип) отримав деповський № 7000 і проходив випробування у Празі. Із врахуванням результатів випробувань, конструкція трамвая була вдосконалена. Електрообладнання нової моделі трамвая було вдосконаленою версією електрообладнання трамвая «Tatra T4D», проте і прискорювач, і контролер водія мали низку відмінностей. Візки трамвайних вагонів «Tatra KT4» для ширини колії 1000 і 1435 мм. були практично тотожними візкам вагонів «Tatra T4D», але були оснащені гідравлічними амортизаторами. Крім того ці візки мали спеціальну балку із отворами для кріплення кузовних тяг.
Прототипи серійних вагонів «Tatra KT4D» були збудовані у 1972 – 1973 роках. Вони проходили випробування у Празі під №№ 8001 і 8002, а у 20 грудня 1974 року прибули до німецького Потсдама, де отримали деповські №№ 001 та 002. Після проходження комплексу випробувань, які тривали із 9 січня по 30 вересня 1975 року, нові вагони 9 жовтня 1975 року були допущені до пасажирської експлуатації і працювали на маршрутах міста до 1989 року, коли вагон № 001 був переданий у місцевий технічний музей, а інший – списаний. Прототипи моделі «Tatra KT4D», які експлуатувалися у Потсдамі, мали численні відмінності від серійних вагонів, які виготовлялися пізніше.
Серійне виробництво трамвайних вагонів «Tatra KT4» для Німеччини (ці вагони в кінці позначення отримали літеру «D» – «Tatra KT4D» було розгорнуто у 1975 році. Загалом для міст Німеччини у 1975 – 1990 рр. було виготовлено 1040 вагонів «Tatra KT4D», найбільше (574 одиниці) – для столиці Німеччини Берліна. Тут їх пасажирська експлуатація тривала понад 45 років – із 1975 року по 7 травня 2021 року. Окрім Берліна вагони «Tatra KT4D» експлуатувалися також у Бранденбургу-на-Хафелі, Гері, Гьорліцу, Готі, Ерфурті, Котбусі, Лейпцігу, Плауені, Потсдамі та Цвіккау. Із 2020 року модернізовані вагони «Tatra KT4DM» із Берліна експлуатуються в Магдебурзі. Із 1982 року «ЧКД» виготовляє вагони «Tatra KT4Dt» із тиристорно-імпульсною системою управління (ТІСУ) типу TV3 тяговим електроприводом типу TV3 замість реостатно-контакторної (РКСУ) у базової моделі. У 1982 році було виготовлено два експериметальні вагони, наступного року – іще 10. Загалом у 1982 – 1987 рр. було виготовлено 99 таких вагонів. Паралельно із вагонами із ТІСУ, продовжувався випуск вагонів із РКСУ.
Із самого початку вагони «Tatra KT4D» проєктувалися із можливістю роботи в системах багатьох одиниць, коли електрообладнанням причіпного вагона керують із кабіни головного. В основному експлуатувалися двовагонні системи із вагонів «Tatra KT4D», але у місті Ерфурті експлуатувалися системи із трьох вагонів. У Берліні в якості причепів до модернізованих вагонів «Tatra KT4DM» пробували використовувати причіпні вагони моделі «Tatra В6А2D».
Паралельно із налагодженням серійного виробництва трамвайних вагонів «Tatra KT4D», концерн «ЧКД» у 1976 році виготовляє два вагони «Tatra KT4SU» для міст СРСР із шириною колії 1000 мм. Перші два вагони були практично тотожними тим, які виготовлялися для НДР, але різнилися дрібними деталями (наприклад габаритними ліхтарями). Після нетривалих випробувань у Празі на колії 1435 мм. (під №№ 8007 і 8008) ці трамваї були передані до Львова. Нові експериментальні вагони прийняло трамвайне депо № 1, трамваї отримали номери 1 і 2 (із 1980 року – №№ 1001 та 1002).
Випробування та експериментальна експлуатація трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» у Львові тривала протягом чотирьох років. Ці вагони експлуатувалися, в тому числі, на трамвайному маршруті № 2 із складними умовами експлуатації. В результаті випробувань було запроваджено низку змін в конструкцію трамвайних вагонів «Tatra KT4SU». Зокрема, для маршрутів із важкими умовами руху було внесено зміни в конструкцію двоступеневих редукторів, в результаті їх передаточне число було збільшене до 8,775. Керував випробуваннями вагонів «Tatra KT4SU» головний інженер трамвайного депо № 1 Віталій Григорович Чаговець, який у 2000-ні рр. став головним інженером ЛКП «Львівелектротранс». У 1994 році Віталію Чаговцю указом Президента України Леоніда Кравчука було присвоєне звання «Заслужений працівник сфери послуг України».
Серійне виробництво трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» для СРСР стартувало у 1980 році, того року вагони цієї моделі отримали Львів і Вінниця. Із 1981 року вагони «Tatra KT4SU» почали постачатися до Житомира і Таллінна, із 1983 року – до Лієпаї, із 1987 року – до Калінінграда, із 1988 року – до Євпаторії та П’ятигорська. Із усіх міст СРСР найбільше трамваїв «Tatra KT4SU» отримав Львів – 145 вагонів із деповськими №№ 1001 – 1145 (1976 – 1988 р. випуску). На другому місці – Вінниця, яка у 1980 – 1990 рр. отримала 81 трамвайний вагон «Tatra KT4SU».
У першій половині 1980-х років вивчалась можливість експлуатації вагонів «Tatra KT4SU» на широкій колії радянського стандарту 1520 мм. Ці випробування проводилися в Одесі, куди із Вінниці доставили один вузькоколійний вагон. В Одесі його поставили на візки широкої колії і провели випробування без пасажирів. Хоча ці випробування показали позитивний результат, експлуатацію вагонів «Tatra KT4SU» на широкій колії 1520 мм. в СРСР визнали недоцільною. В той же час, після розпаду СРСР трамвайні вагони «Tatra KT4D» експлуатувалися в Алма-Ати, Іжевську та Новосибірську на колії 1520 мм., із 2018 року вагони «Tatra KT4DМ» на колії 1524 мм. почали експлуатуватися в українському Запоріжжі.
Зараз в Україні трамвайні вагони «Tatra KT4SU» експлуатуються у трьох містах – Вінниці, Житомирі та Львові. У окупованій Євпаторії експлуатація більшості таких вагонів припинена у 2021 році. У Львові із 2008 року експлуатуються вагони модифікації «Tatra KT4D», а із 2018 – модернізовані вагони «Tatra KT4DM». Із 2018 року в Запоріжжі експлуатуються вагони «Tatra KT4DM» та «Tatra KT4DtM», які місто закуповує у Берліні через посередника – ТзОВ «Торговий дім «Літан».
Крім Німеччини на СРСР трамвайні вагони «Tatra KT4» із заводу «Татра Сміхув» постачалися до Югославії (моделі «Tatra KT4YU», «Tatra KT4 tYU» та «Tatra KT4M-YUB») та до столиці Північної Кореї Пхеньяна (модель «Tatra KT4K). У Югославії вагони «Tatra KT4» отримували Белград та Загреб. Столиця Сербії отримувала вагони модифікації «Tatra KT4YU» із РКСУ із 1980 року. У 1985 – 1986 рр. 50 таких вагонів отримала столиця Хорватії Загреб. У 1986 році виготовлено прототип трамвая «Tatra KT4 tYU» із ТІСУ моделі TV3. У 1997 році до Белграда надійшло 20 вагонів «Tatra KT4M-YUB» із найбільш сучасною електронною системою керування тяговим електроприводом на базі IGBT-транзисторів. Це була остання партія вагонів «Tatra KT4», виготовлена концерном «ЧКД».
За рахунок постачання вживаних трамваїв «Tatra KT4D» із міст Німеччини, такі вагони потраили у міста Казахстану (Алма-Ати, де трамвайний рух припинено; Усть-Каменогорську та Теміртау); Румунії (Бреіла, Галац, Клуж-Напока, Крайова, Орадя та Плоешті); Росії (Новосибірськ та Іжевськ); Угорщини (Сегед); Польщі (Щецин) та Єгипту (Александрія – сюди вагони були привезені, але не введені в експлуатацію).
До середини 1980-х рр., трамвайні вагони «Tatra KT4SU» у Львові експлуатувалися лише у трамвайному депо № 1 на вул. Городоцькій, 185. Перші трамваї цієї моделі №№ 1 і 2 працювали і на трамвайному маршруті № 2 із складними умовами руху, проте потім були передані на «рівнинні» маршрути № 1 і 9, тому у 1980 – 1988 рр. на трамвайному маршруті № 2 працювали виключно системи із вагонів «Tatra T4SU». У 1988 році трамвайне депо отримало 12 вагонів «Tatra KT4SU» із двоступеневими редукторами «гірського» типу (№№ 1134 – 1145), які у системах по два вагони працювали на трамвайному маршруті № 2.
У 1980 році із заводу в Празі до Львова надійшло 12 вагонів «Tatra KT4SU», які отримали №№ 1003 – 1014. У 1981 році надходить іще 8 вагонів «Tatra KT4SU» із №№ 1015 – 1022. У 1982 році трамвайний парк Львова поповнюється 10 трамвайними вагонами «Tatra KT4SU» (№№ 1025 – 1034), така ж кількість вагонів надходить і у 1983 році (вагони №№ 1035 – 1044). Всі ці вагони із заводу надійшли до трамвайного депо № 1. Наприкінці 1980-х років 12 трамваїв «Tatra KT4SU» із №№ 1032 – 1044 були передані у трамвайне депо № 2 на вул. Промислову, 29.
Із 1984 року розпочинається надходження трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» у трамвайне депо № 2. Того року надійшло 27 вагонів, які отримали деповські №№ 1045 – 1072. У 1985 році надходить 20 вагонів (№№ 1073 – 1093), у 1986 – 10 вагонів (№№ 1094 – 1104), а у 1987 році – іще 10 вагонів (№№ 1105 – 1114).
Останню партію із 30 трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» Львів отримує у 1988 році – це вагони із №№ 1115 – 1145. Із них 18 вагонів (№№ 1115 – 1133) отримує трамвайне депо № 2, а 12 вагонів – трамвайне депо № 1 (№№ 1134 – 1145). У 1988 році після надходження великої партії трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» у Львові остаточно було виведено із пасажирської експлуатації трамвайні вагони «Gotha» G4-61, які були приписані до трамвайного депо № 2 і експлуатувалися на маршрутах № 4 і 6.
Основною ремонтною базою для трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» в СРСР був Львівський трамвайно-тролейбусний ремонтний завод на вулиці Городницькій. Це підприємство розпочало роботу у 1978 році. Його виробничі потужності дозволяли щороку проводити капітальні ремонти 400 одиницям електротранспорту – вузькоколійним трамваям і тролейбусам чехословацького виробництва виробництва копаній «ЧКД» та «Skoda».
Планувалося, що саме трамвайні вагони «Tatra KT4SU» стануть основним рухомим складом на маршрутах швидкісного трамвая Львова із підземними ділянками (метротрам). На лініях швидкісного трамвая мали курсувати системи із трьох вагонів «Tatra KT4SU» довжиною 54 метри. Проте плани будівництва метротраму у Львові не вдалося реалізувати. Трьохвагонні системи із вагонів «Tatra KT4D» експлуатувалися у німецькому місті Ерфурті.
До початку 2000-х років більшість трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» працювали у системах багатьох одиниць із двох вагонів. По одному вагону цієї моделі курсувало на трамвайних маршрутах № 1, 4 і 9. На «одиниці» та «дев’ятці» по одному працювали вагони №№ 1001 – 1024 трамвайного депо № 1, а на «четвірці» – вагони №№ 1032 – 1044 трамвайного депо № 2. На початку 2000-х років у ЛКП «Львівелектротранс» накопичилися великі борги за електроенергію, крім того різко скоротилася кількість справних трамваїв та пасажиропотік трамвайного транспорту (у зв’язку із активним запуском «маршруток» у 1996 – 2001 рр.). Отож, на початку 2000-х років було прийнято рішення про припинення експлуатації систем із чеських вагонів «Tatra T4SU» та «Tatra KT4SU».
Із середини 1990-х років припиняється капітальний ремонт трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» у заводських умовах – Львівський державний завод електротранспорту (таку назву на початку 1990-х років носив Львівський трамвайно-тролейбусний ремонтний завод) було приватизовано у 1995 році, він став ВАТ «Електротранспорт». Місту було не вигідно відправляти трамваї на ремонт на приватному підприємстві, тому всі види ремонтів трамвайних вагонів тепер проводили в умовах трамвайних депо. Через це якість ремонту трамваїв значно погіршилася.
У 2007 році на рівні міста приймається рішення про необхідність закупівлі вживаних трамвайних вагонів. У 2008 році за кошти міського бюджету було закуплено 20 трамвайних вагонів «Tatra KT4D» із німецьких міст Ерфурта і Гери. Іще два трамвайних вагони, за твердженням тодішнього керівника ЛКП «Львівелектротранс» Андрія Федоренка, німецькі компанії подарували Львову. Трамваї, які прибули із міста Ерфурта, надійшли у трамвайне депо № 1 і отримали №№ 1150 – 1159 та 1171, це вагони 1979 – 1987 рр. випуску. Трамвайні вагони із міста Гери надійшли у трамвайне депо № 2 і отримали №№ 1160 – 1170, вони 1983 – 1987 рр. випуску. Перша партія із 6 вживаних вагонів із міста Ерфурта (№№ 1150 – 1155) прибула до Львова у грудні 2007 року. Разом із трамвайними вагонами були доставлені і різні запасні частини. Вагони були введені в експлуатацію у лютому 2008 року. Перші 5 вагонів із міста Гери (№№ 1160 – 1164) були доставлені до Львова на початку лютого 2008 року, вже в кінці того місяця вони виїхали на трамвайний маршрут № 6. Друга партія із 6 вагонів із міста Гери (№№ 1165 – 1170) надійшла у кінці травня, а іще 5 вагонів із Ерфурта (№№ 1156 – 1159 і 1171) надійшли у серпні 2008 року.
Якщо трамвайні вагони із міста Гери, пофарбовані у помаранчевий і жовтий кольори, були практично ідентичними вагонам «Tatra KT4SU», які експлуатувалися у Львові (за виключенням вузьких кватирок), то вагони із міста Ерфурта у червоно-білому фарбуванні пройшли модернізацію на початку 1990-х років, зокрема у них були встановлені інші двері та електронні маршрутовказівники. В той же час, реостатно-контакторну систему управління тяговими електродвигунами на своїх вагонах в Ерфурті не замінювали.
Закупівля вживаних трамвайних вагонів «Tatra KT4D» у 2008 році супроводжувалася скандалом та судовою тяганиною. Директора ЛКП «Львівелектротранс» Андрія Федоренка звинувачували у привласненні коштів під час закупівлі вживаних трамваїв. У судах справа розглядалася аж до середини 2010-х років, проте нікого так і не було засуджено.
7 серпня 2010 року у вагон «Tatra KT4D» № 1159 влучила блискавка, що спровокувала пожежу. Салон вагону вигорів вщент, проте обладнання, яке знаходилося під підлогою вагона вціліло. Отож, використавши кузов від списаного вагона № 1008, трамвай було відновлено під № 1159.
У 2012 році, напередодні «Євро-2012», Вінницька транспортна компанія та міська влада Вінниці вирішили подарувати Львова два вживані трамвайні вагони «Tatra KT4SU» 1988 р. виготовлення, які у Вінниці мали №№ 209 і 213, а у Львові отримали №№ 1172 і 1173. Ці вагони у Вінниці пройшли капітально-відновлювальний ремонт і були оснащені світлодіодними електронними маршрутовказівниками. До Львова ці трамваї доставили 14 червня 2012 року, в експлуатацію вони були введені 3 липня 2012 року.
На той час у Львові розглядалися можливості закупівлі двох десятків вживаних трамвайних вагонів «Tatra KT4». Отож, вінничани вирішили показати свій рівень ремонту трамваїв. Тендер на закупівлю 20 вживаних трамваїв «Tatra KT4SU» або аналогів був оголошений 17 вересня 2012 року. Планувалося, що 20 трамвахв мають надійти протягом грудня 2012 – грудня 2013 рр. Проте тендер був відмінений 22 жовтня 2012 року через відсутність двох тендерних пропозицій.
На початку 2013 року директор ЛКП «Львівелектротранс» розповів ЗМІ про плани оновлення рухомого складу підприємства – планувалося придбати 30 вживаних тролейбусів «Skoda» із міст Чехії і Словаччини, а також 5 трамвайних вагонів «Tatra KT4D» із німецького міста Ерфурта. Закупівлю мали профінансувати за кошти кредиту Європейського банку реконструкції і розвитку, отриманого «Львівелектротрансом» у 2009 році.
Із міста Ерфурта прибуло 5 трамвайних вагонів 1986 – 1987 рр. випуску, які пройшли часткову модернізацію у 1993 – 1995 рр., в тому числі – оснащені електронними маршрутовказівниками. Перші два вагони привезли із Ерфурта до Львова 5 липня 2013 року, їх розмістили на території трамвайного депо № 1 на вул. Городоцькій, 185. Протягом липня 2013 року надійшли іще 3 вагони. За словами директора ЛКП «Львівелектротранс», закупівля одного трамвайного вагона у Ерфурті обійшлася біля 500 тис. грн. разом із доставкою і розмитненням. Через ремонти трамвайний колій у місті, трамваї, доставлені із Ерфурта, почали працювати із пасажирами тільки 17 грудня 2013 року.
У другій половині 2015 року було зроблено низку кроків щодо підвищення якості проведення капітальних ремонтів трамваїв «Tatra KT4SU». Зокрема було проведено капітально-відновлювальний ремонт трамвайного вагона № 1054 1984 року випуску, який перед тим майже 7 років. Під час капітально-відновлювального ремонту було відновлено заводське червоно-жовте фарбування якісною автомобільною емаллю.
У 2016 році за ініціативи тодішнього директора ЛКП «Львівелектротранс» Михайла Васильовича Сидоровича було запущено програми капітально-відновлювального ремонту трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» із зміною дизайну та певною модернізацією. Першим вагоном, який пройшов капітально-відновлювальний ремонт із змінами дизайну став трамвай № 1053. Його ремонт проводили у трамвайному депо № 2 на вул. Промисловій. Наступним капітально-відновлювальний ремонт пройшов трамвайний вагон № 1030. Його відновлювали силами вагоно-ремонтних майстерень на вул. Городоцькій, 185. Цей вагон отримав новий дизайн кабіни. У 2016 році також було відновлено трамвайний вагон № 1100, який у кінці 2015 року постраждав під час пожежі. У цьому вагоні зазнала змін дизайну не тільки кабіна, але й хвостова частина. Протягом 2017 року за зразком вагону № 1100 було відновлено іще три трамваї – №№ 1088, 1136 і 1123. У двох останніх вагонах було замінено крісла для пасажирів, а також замінено систему опалення салону – встановлено тепловентилятори.
У зв’язку із запуском нової трамвайної лінії на Сихів у листопаді 2016 – квітні 2017 рр. у Львові виник дефіцит справних трамвайних вагонів. Отож, було прийнято стратегічне рішення закупити в містах Європи кілька десятків вживаних трамвайних вагонів «Tatra», які пройшли модернізацію. На той час у столиці Німеччини Берліні накопичилося кілька десятків трамвайних вагонів «Tatra KT4DM», відсторонених від експлуатації через надходження нових низькопідлогових трамваїв. Отож, було прийнято рішення закупити саме ці трамваї не дивлячись на різницю в ширині колії між Львовом (1000 мм.) та Берліном (1435 мм.). Вагони із Берліну було вирішено поставити на капітальновідремонтовані візки від списаних трамвайних вагонів «Tatra KT4SU» із використанням низки деталей із ширококолійних візків.
Берлінські трамвайні вагони «Tatra KT4DM» були виготовлені у 1980 – 1988 рр., у другій половині 1990-х років ці вагони пройшли глибоку модернізацію на спеціалізованому заводі у місті Бауцені. Зокрема, реостатно-контакторну систему керування тяговим електроприводом було замінено на тиристорно-імпульсну виробництва відомої німецької компанії «AEG». Крім того, ширмові двері трамвайних вагонів були замінені на двостулкові із поворотно-розсувним приводом. Під час планових ремонтів у 2000-х роках продовжувалася модернізація цих вагонів.
Перші трамвайні вагони «Tatra KT4DM» із Берліна прибули до Львова 23 липня 2018 року. Заміна візків проводилася на території трамвайного депо № 2 на вул. Промисловій, а інші роботи, пов’язані із підготовкою до введення в експлуатацію – у Вагоно-ремонтних майстернях на вул. Городоцькій, 185. Перший трамвайний вагон «Tatra KT4DM» із № 1189 був введений в експлуатацію 18 вересня 2018 року на трамвайному маршруті № 3. У перший рейс із пасажирами цей трамвайний вагон вивела водій Наталія Кречковська. Під час введення «берлінських» трамвайних вагонів в експлуатацію львівським трамвайникам допомагали фахівці із Берліна та Дніпра.
Постачання трамваїв «Tatra KT4DM» із Берліна до Львова завершилося на початку листопада 2018 року. Вартість одного трамвайного вагона у Берліні склала біля 18 тисяч євро. Із врахуванням доставки, розмитнення та заміни візків вартість одного трамвайного вагона «Tatra KT4DM» у Львові становила біля 42 тисяч євро. Введення в експлуатацію усіх 30 вживаних трамвайних вагонів «Tatra KT4DM» тривало до весни 2019 року.
Наприкінці 2019 року в порядку експерименту у Львові було відновлено курсування трамвайних вагонів «Tatra KT4» в режимі систем багатьох одиниць. Перший відновлений трамвайний поїзд із вагонів «Tatra KT4D» №№ 1165 + 1164 14 грудня 2019 року вийшов на трамвайний маршрут № 8 пл. Соборна – вул. Вернадського. Також було сформовано іще дві системи – із трамвайних вагонів «Tatra KT4D» №№ 1178 + 1174 та 1167 + 1168. Проте пропрацювали ці двохвагонні поїзди на маршрутах недовго.
Антон ЛЯГУШКІН