З 3 по 5 червня 2016 року Львівський парк культури і відпочинку імені Б. Хмельницького перетворився на відкритий музей автомобілів. До Львова вже вшосте з’їхалися автовласники на Leopolis Grand Prix, щоб показати історію своїх автомобілів, а також взяти участь у перегонах на знаменитій трасі “Львівський трикутник”: траса в межах міста, яка пролягає по вул. Вітовського, пл. І.Франка, вул. Стрийської, вул. Героїв Майдану.
Leopolis Grand Prix є найстарішими європейськими кільцевими перегонами у місті. Трасу задумали у Львові у 1927 році — на два роки раніше, ніж у Монако. Перші змагання пройшли за рік у 1930 році.
Зі слів президента автоклубу “ЗАЗ-Козак”, голови оргкомітету Володимира Кулинича, цього року у Міжнародному фестивалі автомобілів “Леополіс Гран Прі” взяли участь близько 150 екіпажів з України, Польщі, Литви, Латвії, Італії, Угорщини. Україну представляли автолюбителі Запорізької, Харківської, Дніпропетровської, Одеської, Київської, Івано-Франківської, Тернопільської та Львівської областей.
Одне з ексклюзивних авто, що приїхало на фестиваль – німецький “Horch” 1939 року. Такі автомобілі робили тільки на замовлення. Загалом їх було лише дві тисячі, а вартували вони як п’ять звичайних автівок на той час. Їздити на них любили Марлен Дітріх та Адольф Гітлер. До Радянського Союзу ці ексклюзивні авто потрапили лише після Другої світової війни як трофеї. Автомобілі такого класу могли дозволити собі лише полковники і генерали. Тож це єдиний оригінальний “Horch” в Україні.
Серед інших цікавих авто – “Ford” 1920-их років, який у Варшаві використовувався як таксі, а також “Packard”, для реставрації якого використовували гриву з молодих жеребців.
У програмі фестивалю на шанувальників “залізних коней” чекали виставки-презентації ретро-автомобілів просто неба, ретро-парад автомобілів центральними вулицями міста, змагання на дитячих автомобілях, покази спеціалізованих колекцій мод автомобільної тематики.
Наталка СТУДНЯ