13 дереворитів Олександра Бриндікова

1256
художник Олександр Бриндіков
Художник Олександр Бриндіков

9 червня 2015 року, в львівській галереї сучасного сакрального мистецтва «IconArt», що на вулиці Вірменській, 26, художник Олександр Бриндіков представив першу персональну експозицію ікон, створену в найстарішій графічній техніці – гравюра на дереві.

Виставка експонуватиметься  в галереї до 5 липня. Експозиція «Дереворит» складається з тринадцяти лляних полотен, на яких за методом гравюри виконані відтиски ликів святих та біблійних сюжетів.

Дереворит Олександра Бриндікова
Дереворит Олександра Бриндікова

“Тема тиражованого графічного мистецтва цікавила мене віддавна. Але саме народна гравюра кілька років тому стала для мене джерелом натхнення, що навіює роздуми та спонукає до творчих пошуків” – розповідає художник.

Дереворит Олександра Бриндікова
Дереворит Олександра Бриндікова

Дерев’яним кліше з фарбою Сашко за допомогою пресу робить відбиток на давньому домотканому полотні. Таке народне мистецтво виникло наприкінці XVI століття й існувало до XIX сторіччя.

Дереворит Олександра Бриндікова
Дереворит Олександра Бриндікова

«Якщо колись в місті була якась чудотворна ікона, і люди приїжджали на ярмарок, то хотіли звідти щось привезти додому. От дереворитом робили такі штучки, відбитки тої ікони, як тепер календарики. Я, відповідно, звідти собі взяв ту техніку – зробив копію Львівської Богородиці. Ті відбитки колись були дешеві, бо то був папір. І їх люди привозили додому, розвішували на стіни, клеїли», – продовжує митець Олександр Бриндіков.

Дереворит Олександра Бриндікова
Дереворит Олександра Бриндікова

Оскільки в Косівському інституті декоративного й ужиткового мистецтва Сашко вивчав художній розпис, а в нашій Академії мистецтв – монументальний живопис, то дереворит осилив самотужки. І володіє технікою чотири роки. Та це – його перша персональна виставка.

Дереворит Олександра Бриндікова
Дереворит Олександра Бриндікова

«Спочатку Сашко робить рисунок, пізніше рисунок потрібно перенести в дзеркальний вигляд, пізніше перенести на дошку, вирізати, і вже пізніше з цього друкується оригінал. Оскільки це графіка, воно друкується задом наперед. І тому все потрібно зробити у зворотному порядку: букви, написи, жести рук, які мають свою символіку», – поділився спостереженнями друг Олександра Бриндікова, митець Остап Лозинський.

Оздобив Сашко свої ікони вибійкою. Нею колись народ декорував скатертини, фіранки чи навіть одяг. Тепер і митець друк

Роман МЕТЕЛЬСЬКИЙ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.