Ювілейний, 55-ий, Ukrainian Fashion Week, який після перерви, після чотирьох міжнародних сезонів, врешті повернувся до столиці України, оживив українську фешн-індустрію і підсвітив нові імена. Так у Мистецькому Арсеналі, у просторі Kyiv Design Week, в рамках презентації творчої майстерні Schooll of Art x Craft, відвідувачі модної події номер один в країні помітили молодий український бренд YOUNG PENSIONER.
YOUNG PENSIONER на UFW: відблиск дорогоцінного каміння на сивих перуках, сивочолі моделі вбранні в складні форми, а на моніторі – деконструйовані ретро-силуети у відео-лукбуці. Деформована дідова сорочка в клітинку з двома комірцями. Спідниця, натхненна трубами, куртка — парасолями. Поряд – папка з ескізами та макетами. Творчий політ захоплює: від фотографії ванної кімнати 1960-их – до десятків макетів скошеного рукава. Так молодий український бренд під час Тижня моди у Києві займає власну нішу – Молодого Пенсіонера – у світі фешн.
YOUNG PENSIONER (Молодий Пенсіонер) — проєкт, який досліджує поняття сприйняття і комфорту. Молодість символізує відкритість до світу і експерименти, а зрілість — комфорт і досвід. Бренд грається із поняттям “Час”, переосмислюючи ретро-образи та деформовані, вигнуті, асиметричні силуети, що пройшли через воронку десятиліть. YOUNG PENSIONER актуалізує потребу створення простору для самовираження внутрішньої дитини, дозволяючи кожному просто бути собою. Це подорож у нові вільні контексти, яка дає змогу відпочити від тотальної реальності, від буднів війни, що вже понад два з половиною роки у щоденному житті українців.
Автор бренду та дизайнер YOUNG PENSIONER називає себе Молодим Пенсіонером. Він – із Харкова, та останні кілька років живе і творить у Львові. Випускник школи дизайнерки Лілії Літковської Schooll of Art x Craft, курсів Ksenia Schneider x Skvot.
– До фешн-світу я здобував різноманітний досвід: займався сучасним мистецтвом, організовував вечірки, створював стартап, вивчав гештальт-психологію, – розповідає Молодий Пенсіонер. – Також зробив кар’єру як дизайнер інтерфейсів в айті. Моїм хобі був дизайн одягу з принтами. Я розмалював футболки, граючись із сенсами слів-антонімів. Вважаю себе послідовником концептуального мистецтва. І тепер втілюю це в моді: той, хто носить одяг YOUNG PENSIONER, стає носієм концепцій і ідей від всесвіту мого бренду.
Перша колекція YOUNG PENSIONER, про яку писав український Vogue, називалася “Нульовий проєкт”. Цей проєкт також присвячений темі часу і підіймає питання відпочинку від реальності, повернення до першоджерел через символ 0. Темою цієї колекції було переосмислення різних психоделічних символів України 1990-их: купонокарбованці, заставка українського телеканалу УТ-2… «Мені завжди подобався дизайн купонокарбованців, я зробив власний, схожий, але номіналом 0. Це такий абсурд, але я бачу в цьому багато натхнення і сенсу, – пригадує Молодий Пенсіонер. – Також зробити зігнуті спортивні штани – тут мене надихнув мій батько, який у 1980-их заробив на дачу тим, що продавав спортивки Адідас, дошиваючи пару смужок до сатинових штанів».
– В мене багато ідей і творчих планів. Хочу поділитися цим через одяг. Хочу надихнути людей любити себе і дозволяли собі проявляти свою внутрішню дитину. А також нагадувати, щоб не забували про спокій і комфорт, – Молодий Пенсіонер про плани на майбутнє.
Галина ГУЗЬО