В неділю, 27 листопада 2022 року, виповнюється 70 років від початку експлуатації тролейбусу у Львові. Музей історії науки і техніки (Вул. Вітовського, 57) о 14.00 презентує фотовиставку з історії цього “рогатого” транспорту та запрошує усіх бажаючих оглянути експозицію виставки “Ретро Гараж “.
У 1909 році у Львові міські інженери запропонували побудувати тролейбусну лінію замість трамваю на Високий Замок. Проте, міська влада відмовилася від цього проекту.
Наступного разу тему тролейбусної лінії було піднято у 1938 році, але побудові завадила Друга світова війна.
У червні 1947 року, коли Львів був у складі УРСР, харківський інститут «Укркомунпроект» розробив проект будівництва двох тролейбусних ліній «Центр Скнилів та Центр вул. Стрийська». Реалізацію проекту було розпочато у червні 1952 року. 8 листопада 1952 року надійшло п’ять тролейбусів МТБ-82Д виготовлені на заводі імені Урицького в м. Енгельс.
Довжина першої тролейбусної лінії складала 8,4 кілометри. У наступних роках мережа розбудовувалася, збільшувалася довжина та кількість маршрутів.
Парк тролейбусів був розташовано у трамвайному депо №1 на вул. Городоцька 185. Приміщення профілакторію було розраховано на 8 машин. 16 серпня 1964 року у Львові було введено в експлуатацію тролейбусне депо на вул. Тролейбусна 1. На той час налічувалося вже 44 кілометри контактних мереж і 100 тролейбусів: МТБ-82Д, К-2, К-4 та К5-ЛА збудованого на базі кузова автобуса ЛАЗ-695Е.
У 1994 році Львівське трамвайно-тролейбусне управління (ЛТТУ) починає оновлювати рухомий склад першими тролейбусами моделі ЛАЗ-52522. Загалом впродовж 1994—1998 років до тролейбусного депо надійшло 39 тролейбусів цієї моделі.
16 листопада 2006 року ЛКП «Львівелектротранс» отримав перші 7 нових низькопідлогових тролейбусів моделі ЛАЗ E183D1 від місцевого виробника «ЛАЗ» та бере в оренду ще 8 тролейбусів моделі ЛАЗ-52522.
9 листопада 2015 року у Львові презентовано перший електробус Електрон Е19101, що вийшов на тести в січні 2016 року. Максимальна швидкість — 70 км/год. На одній зарядці він може проїхати понад 200 км. На підзарядку електробуса потрібно до 6—7 годин. На даний час електробус працює поруч із тролейбусами та перевозить пасажирів вулицями Львова.
З 1 липня 2019 року запроваджена нова нумерація тролейбусних маршрутів, щоб уникнути дублювання у нумерації різних видів транспорту. Кожен маршрут, незалежно від того, автобуси, трамваї чи тролейбуси, має свій унікальний номер, як перший етап переходу до єдиної нумерації маршрутів для усіх видів громадського транспорту. Номери від 1 до 19 зарезервовані для трамвайних маршрутів, номери від 20 до 39 — для тролейбусних маршрутів.
4 листопада 2019 року у тролейбусному депо презентовано перші 10 тролейбусів Електрон Т19102. У нових тролейбусах є камери відеонагляду, USB порти для підзарядки телефонів та гаджетів. Тролейбуси обладнані двома кондиціонерами салону і для кабіни водія.
На даний час у Львові діє 10 працюючих тролейбусних маршрутів: 22; 23; 24; 25; 27; 30; 31; 32; 33; 38. Довжина контактної мережі складає 119 кілометрів. В експлуатації 115 тролейбусів марки Škoda 14Tr, ЛАЗ Е183, Богдан Т601.11, Електрон Т19101, Електрон Т19102.
Олександр АРІСТАРХОВ