Про зниклі маршрути або слідами львівського тролейбуса

4418
Зниклі тролейбусні маршрути або слідами львівського тролейбуса
Зниклі тролейбусні маршрути або слідами львівського тролейбуса

У Львові тролейбус відіграє другорядне значення серед громадського транспорту в плані туристичної цікавинки, але він є незамінний у доїзді на околиці міста, куди не ходить трамвай.  Перший тролейбус з’явився на вулицях Львова у 1952 році, з того часу маршрути поповнювались, змінювали свої напрямки, зникали, з’являлись нові.

Пропонуємо Вашій увазі підбірку місць, де тролейбусів вже немає:

Тролейбус на вул. Саксаганського, фото, 1955-1960 роки.
Тролейбус на вул. Саксаганського, фото, 1955-1960 роки.

Пл. Міцкевича

Саме сюди почав курсувати з Головного вокзалу перший тролейбус. Маршрут №1 курсував вулицями: Чернівецька, Тобілевича, Федьковича, Шептицьких, пл. св. Юра, Листопадового Чину, Гнатюка, пр-т Свободи, пл. Міцкевича. Довгий час саме ця зупинка була вузловою і звідси відправлялись тролейбуси на Льотне поле (маршрут №3), до стадіону СКВО (сучасний СКА, маршрут №4) та на вул. Стрийську (маршрут №5).

Пр-т Шевченка

У 1958-1960 роках тут відкривають тролейбусне кільце і частина тролейбусних маршрутів переходить сюди з пл. Міцкевича. Від будинку профспілок курсують маршрути на вул. Стрийську і в р-н Новий Львів.

 

Пр-т Свободи та вул. Театральна

Львівська “Стометрівка” завжди була на перехресті транспортних шляхів. У різні часи тут проходили різні маршрути. На початку 1970-х років, для розвантаження пр-ту відкривається односторонній рух по вул. Театральній, а звідти на вул. Гнатюка.

Вул. 700-річчя (пр-т Чорновола)

Даною вулицею проходив спочатку вищезгаданий маршрут №4, пізніше до нього доєднався маршрут №13. Маршрут №13 поступово подовжувався поки не досяг своєї сучасної кінцевої, пізніше його скоротили до вул. Зернової. Сьогодні проводяться роботи для відновлення кінцевої на “Стометрівці”.

Костянтин БАРАНЮК

Джерела: lvivcenter.orglvivtrans.net.

4 КОМЕНТАРІ

  1. Про 17-тий маршрут тролейбуса забули згадати, він дублював частину 13-го маршруту, мав кінцеву на вул. Зерновій, і йшов по 700-річччя і завертав назад біля “Бомби”. Їздив десь на протязі 4-5 років, на маршруті було всього 1-2 тролейбуси, так само і 4-тий маршрут мав всього 1-2 тролейбуси.

  2. Забули про багато маршрутів, яких уже немає. Про перший 2-й, який ходив через Саксаганського і Стрийську до ЛАЗу; про 6-й, який до 1974-го зі Стрийської повертав на Козельницьку, і через Панаса Мирного їхав на Новий Львів, а потім компартійні покидьки задля побудови ще одного кацапського театру вул. Козельницьку перекрили… Тридцятилітній довгобуд давно розібрали, але тролейбуса так і не відновили, натомість паршиві сволочі ще й “одиницю” зліквідували, залишивши Новий Львів на поталу смердючим автобусам — флаґманові тіньової економіки. Мерові на то плювати, — забавився у партвождя, і вже років п’ять він не може дотягнути 2-й тролейбус (якихось 200 м) до Стрийської… Про 8-й, який був предтечею 11-го, а потім дублював його до ДБК. Про 14-й і 15-й, які були скороченими варіантами 9-го й 10-го (така концепція є цілковито правильною, бо не на всій протяглості маршруту пасажиропотік є максимальним: десь є потреба у більшій к-ті одиниць транспорту, а десь і ні). Про ориґінальний 16-й маршрут, про перший 17-й, який на початку 80-х ходив із вул. Красучинської/Карбишева через Стрийську — Володимира Великого — Кульпарківську на Наукову…

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.