Аерофотознимки Львова часів Австро-Угорщини і Польщі тепер є суттєвим джерелом інформації про місто. Водночас, буває просто цікаво розглядати будинки, вулиці і парки міста, порівнюючи старий і сучасний Львів.
Безумовним піонером у цій справі був інженер, льотчик, фото- і кінолюбитель, пристрасний пропагандист техніки Едмунд Лібанський (Edmund Libański, 1862, Краків – 1928, Брест). Вже у 1910 році він зробив серію загальних видів Львова під час польотів на повітряній кулі, якою він керував разом з інженером Каролем Ріхтманом (Karol Richtmann). Опис цієї події і фото повітряної кулі можна переглянути тут.
У цьому ж році, у Львові, Е. Лібанський збудував свій перший літак з мотором власної конструкції. Інженер назвав його “Монобіплан І”. Перша спроба польоту на військовому полігоні в Рясній Польській була невдалою – в момент відриву літака від землі, двигун не витримав і вибухнув, в результаті чого аероплан зазнав значних пошкоджень. Після ремонту в жовтні 1910 року він був виставлений на першій авіаційній виставці, організованою у Львівській Політехніці.
В наступному році Е. Лібанський побудував іншу модель літака, також з мотором власної конструкції, назвавши її “Ластівка” (“Jaskółka”). Літак був доставлений на летовище у Вінер-Нойштадт, недалеко від Відня, де в серпні 1911 року піднявся в повітря. Успішний політ дуже втішив конструктора, оскільки це був третій літак польських авіаконструкторів, який зумів злетіти в небо.
Ймовірно E. Лібанський зробив серію фотографічних панорам центру і околиць Львова,
зроблених з літака у 1920-х роках під час польотів над містом. Хоча наразі дані про авторство аеросвітлин Львова дуже протиречиві і потребують ретельного дослідження.
Під час бойових дій в листопаді 1918 року у Львові були зроблені аерофотознімки за допомогою вбудованої у літак фотоапарату, виконаного власноруч з лінз, куплених у Відні. До цього використовувалися тільки ручні апарати.
Вже тоді стало зрозуміло, що аерофотозйомка дозволяє військовим краще оцінювати стратегічно важливі місця. Тому у 1921 році у Польщі створюється розвідувальна ескадра, яка була частиною 2 авіаційного полку, розміщеного на летовищі Раковіце Чижини.
У 1922 році почалось формування спеціального фотографічного плутону (укр. чота), керівником котрого тимчасово став цивільний урядник Станіслав Мейсенгольтер (S. Meysenhälter), який прибув зі Львова. Протягом багатьох років він був першим, а водночас єдиниим фахівцем в аерофотозйомці. Результатом діяльності цього плутону є серія аерофотознимків Львова, Кракова, Татр тощо.
С.Мейсенгольтер пізніше прославився завдяки фільму “Під твій захист” (“Pod twoją obronę”), у створенні якого він взяв участь, як директор до аерофотографій (у титрах його прізвище написано як Meisenhalter). Цей фільм вважається найбільш культовим і касовим польським фільмом 1920-30-х років, між іншим, саме завдяки неймовірно вдалим кінозйомкам в небі і краєвидам з неба.