Проста істина говорить – якісний мерч асоціюється у сприйнятті оточуючих з якістю всієї компанії в цілому, з якістю її продукту, а також ставленням до потенційних і вже існуючих клієнтів. Позитивному знайомству з компанією, що запам’ятовується, однозначно сприяє брендований продакшен, який робить безликого виробника впізнаваним і емоційно близьким. Саме тому треба приділяти розробці дизайну корпоративного мерчу та його застосуванню достатньо уваги, адже при його грамотному використанні продукція з фірмовою символікою здатна вирішити багато маркетингових та бізнес задач.
Корпоративний мерч і його значення для компанії
Корпоративний мерч являє собою продукцію, яку бренд чи компанія створюють та поширюють з використанням свого логотипу, слогану чи інших елементів корпоративної ідентичності. До їх переліку входять різні товари, такі як, наприклад, посуд, одяг, головні убори, ялинкові прикраси, предмети для відпочинку, аксесуари для гаджетів тощо. Корпоративний мерч є не тільки ефективним інструментом, який дозволяє піклуватися про співробітників, посилювати командний дух всередині компанії і відкриває додатковий рекламний канал.
Він також допомагає встановити та зміцнити зв’язок між компанією та її аудиторією, а також просуває бренд у повсякденному житті суспільства. Це робить його важливим інструментом маркетингу та брендингу. Отже, корпоративний мерч, що містить логотип, слоган чи інші елементи ідентичності компанії, суттєво впливає на зміцнення бренду, прихильність та лояльність до нього. А також – на його впізнаваність, що може призвести до повторних покупок або залучення нових клієнтів. Створений через нього емоційний зв’язок спонукає клієнтів вибирати продукти або послуги саме цієї компанії.
Корпоративний мерч як засіб підвищення впізнаваності бренду
Якість корпоративного мерчу та в загальному сенсі його унікальність залежить від багатьох факторів, один з найважливіших з яких – створення та підвищення його впізнаваності. Цей фактор треба обов’язково враховувати при створенні неповторного мерчу. Впізнаваність є такою важливою, бо логотипи, назви та гасла бренду на одязі, аксесуарах та інших предметах щоденного використання забезпечують постійну експозицію бренду перед людьми, стають частиною повсякденного життя споживачів.
Одночасно ті, хто використовують або мають корпоративний мерч, демонструють свою відданість та задоволення відносинами з брендом, його продуктом. Більш того, носіння співробітниками або покупцями одягу або використання предметів з фірмовою символікою створює єдину візуальну ідентичність, підтримує консистентний вигляд бренду в різних контекстах та місцях. До того ж такий мерч, стаючи впізнаваним, здатний розширювати аудиторію прихильників та користувачів, зміцнюючи сприйняття якості, надійності чи статусу бренда.
Критерії вибору корпоративного мерчу та створення унікального дизайну
Вибір корпоративного мерчу та створення його унікального дизайну грає важливу роль у формуванні іміджу бренду та його сприйняття серед цільової аудиторії. Прагнучи створити унікальний корпоративний мерч для бренду, треба брати до уваги основні критерії, які допоможуть реалізувати цю задачу. До них відносяться:
- Цільова аудиторія – необхідно враховувати вікову групу, інтереси, професійні характеристики та пріоритети тих, на кого розрахований мерч.
- Мета та стратегія бренду – цінності та повідомлення,які мають бути передані через мерч. Наприклад, буде логічним вибір екологічно чистих матеріалів для мерча, якщо бренд наголошує на екологічній відповідальності.
- Практичність та корисність – наприклад, одяг повинен бути зручним та комфортним, а предмети побуту – функціональними.
- Якість та довговічність – якість бренду повинна відтворюватися в високій якості матеріалів та довговічності виробів.
- Дизайн та стиль – відстежуючи тренди корпоративного мерчу, треба прагнути, щоб візуальна ідентичність бренду втілювалася через вибір кольорової гами, використання логотипу або інших графічних елементів.
Крім того, сучасні споживачі все більше звертають увагу на етичність виробництва та екологічну стійкість продуктів. Тому має сенс переконатися, що при виготовленні корпоративного мерчу відповідні стандарти будуть дотримані.
Стратегії ефективного розповсюдження корпоративного мерчу
Створюючи корпоративний мерч на замовлення, треба також розробляти різні стратегії розповсюдження, які будуть враховувати орієнтованість на застосування серед клієнтів та співробітників. Так, брендована продукція для клієнтів може застосовуватися у:
- акціях та подарунках – мерч може стати бонусом при покупці певного товару;
- конкурсах та розіграшах – продукція з фірмовою символікою може стати призом в таких заходах;
- партнерских та спонсорських програмах – застосування подарунків на заходах або в рамках партнерських програм, що допоможе залучити нових клієнтів та зміцнити стосунки з партнерами.
Також персоналізація предметів мерчу (наприклад, додавання імені або ініціалів) зробить подарунок більш значущим для отримувача. Корпоративний мерч для співробітників можна використовувати в мотиваційних програмах, на внутрішніх заходах, семінарах чи корпоративних святах, а також на навчальних заходах та конференціях. Також він буде доречний при брендуванні робочих місць
Прикладом створення та успішного використання унікального корпоративного мерчу можно вважати ініціативу McDonald’s, пов’язану із 50-річчям рецепту їхнього знаменитого бургера. Компанія випустила набір свічок, що відтворювали запахи інгредієнтів, які входять до складу цієї страви. Коли всі свічки були запалені, створювалася атмосфера, що нагадує запах нового бургера.
Андрій ЯНКОВСЬКИЙ