“Grand Prix Lwow” або автоперегони по-львівськи

2261
“Grand Prix Lwow” або “Формула-1″ по-львівськи
“Grand Prix Lwow” або “Формула-1″ по-львівськи

Всі ми звикли до Львова як культурної столиці Галичини. Будівлі, парки, бруковані дороги – несуть у собі якусь особливу енергетику історизму і величі. Та чи замислювались ми, що місто Лева було столицею не тільки освіти та культури а й спорту. Більше вісімдесяти років тому коли над Львовом панував білий орел Другої Речі Посполитої тут, між древніми кам’яницями по брукованій дорозі відбувались змагання поміж найкращими автогонщиками Європи. В історію ця гонка увійшла як Гран-Прі Львова.

Початок цієї традиції слід шукати у далекому 1925 році. Саме тоді, 8 вересня відбулась гонка між містами Стрий та велика Воля. Перемогу у ній здобув Генрик Ліефелдт. Вже наступного року організатори автогонки вирішили збільшити дистанцію. Стрий приймав старт а фініш був у Львові. Розширились і масштаби гонки, тепер вона проходила в двох класах: гоночні автомобілі (перемогу у цьому класі здобув знову ж таки Ліефелдт) та туринґовий клас (приймають участь дорожні автомобілі масового виробництва, пристосовані до автогонки. Перемогу у цьому класі здобув Адам Потоцький). Роком пізніше зародилась ідея провести авто гонку вулицями Львова, але втілилась вона пізніше, аж в 1930 році.

7 вересня 1930 року було заплановано, вже традиційно, гонку між Стриєм та Львовом. А вже на наступний день 8 вересня 1930 року мала відбутись авто гонка вулицями Львова.

«Львівський трикутник» - траса по якій відбувались автоперегони
«Львівський трикутник» – траса по якій відбувались автоперегони
Брошура малопольського союзу автомобільного
Брошура малопольського союзу автомобільного
Ян Ріппер на Бугатті
Ян Ріппер на Бугатті

Перш за все значна увага приділялась безпеці глядачів. На найбільш небезпечних ділянках дороги вставлялись мішки з піском. Через характерну форму траса отримала назву «Львівський трикутник». Пролягала вона вулицею Вітовського (кол. Пелчинською) – Стрийська – Гвардійська (кол. Кадетська), що разом становило понад 3 кілометри. Всю довжину траси охороняли понад 500 поліцейських і розміщалося шість наглядових постів. Участь у гонці приймали не тільки автомобілі, що були поділені на три класи, а й мотоцикли. Траса вважалась однією з найскладніших у Європі через трамвайну колію, значні перепади висот, та бруківку, якою була покрита дорога. Переможцем у гонці був все той же Генрик Ліефелдт.

П. Людомір на автомобілі марки Австро-Даймлері
П. Людомір на автомобілі марки Австро-Даймлері

Наступні гонки пройшли у червні 1931 року. Було зареєстровано біля 40-ка учасників. Гран-Прі виграв цього разу Ганс Штук на Mercedes-Benz SSK (сконструйованому Фердинантом Порше), який здобув свою першу перемогу на кільцевих перегонах.

Рудольф Карачіола та Ганс Штук
Рудольф Карачіола та Ганс Штук

Невдовзі він стане одним з найвідоміших та найтитулованіших гонщиків міжвоєнної Європи. Румунський гонщик Наду переміг у гончому класі на автомобілі «Бугатті».

Сколімовскі на автомобілі марки Альфа-Ромео
Сколімовскі на автомобілі марки Альфа-Ромео

Наступне Гран-Прі, що стартувало 19 червня 1932 року відвідав сам Рудольф Карачіола – «Шумахер» довоєнної Європи. Він і спав переможцем Львівського Гран-Прі. Пізніше в одному з інтерв’ю Карачіола визнав «Львівський трикутник» однією з найскладніших трас, яка не поступається трасі в Монако.

П. завідовскі на автомобілі «Бугатті»
П. завідовскі на автомобілі «Бугатті»

Останнє Гран-Прі Львова відбулось 11 червня 1933 року. Перемогу у ньому здобув швед Бьорнстад. Ця гонка була однією з найцікавіших та найзапекліших. У 1985 році Бьорнстад зізнався що для перемоги застосував технічну хитрість, на його машині був встановлений додатковий бак для пального, що дозволило йому фінішувати так нір азу і не до заправившись. У класі спортивних автомобілів перемогу здобув Пьєр Вейрон на автомобілі Бугатті.

Автомобільні перегони на «Львівському трикутнику»
Автомобільні перегони на «Львівському трикутнику»
Автомобільні перегони на «Львівському трикутнику»
Автомобільні перегони на «Львівському трикутнику»

Наступного року гонка не відбулась. Офіційна причина – економічна криза, що вирувала в Америці та Європі. Та на цьому історія вуличних авто гонок Львова не завершилась.У 2000-му році перегони на трасі «львівський трикутник» відновились і тепер знову львів’яни та гості міста мають прекрасну нагоду насолодитись славнозвісними автомобілями, що приймають участь у фестивалі «Леополіс Гран-Прі».

 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.