Історія на колесах або Дні відкритих дверей у трамвайному депо №1

Дні відкритих дверей у трамвайному депо №1
Дні відкритих дверей у трамвайному депо №1

30 і 31 травня у ЛКП “Львівелектротранс” та ГО “Львів’яни за електротранспорт” організували у “Дні відкритих дверей у трамвайному депо”. На території трамвайного депо №1 були представлені трамвайні вагони, які курсували містом від початку XX століття. Дане дійство було приурочене до кількох важливих дат львівського трамвая: 135-а річниця відкриття руху кінного, 121-а – електричного трамваю у Львові, а також 85-а річниця введення в експлуатацію трамвайного депо №1.

Дні відкритих дверей у трамвайному депо №1.
Дні відкритих дверей у трамвайному депо №1.

На коліях депо розташувались трамваї, відреставровані зусиллями волонтерів, а також трамваї, які сьогодні курсують містом.

Дні відкритих дверей у трамвайному депо №1.
Дні відкритих дверей у трамвайному депо №1.

Найстарішим експонатом був польський трамвай “Sanok SW-1” №093 – мотор-вагони цієї моделі постачались до Львова у 1903-1920 роках, а експлуатувались аж до 1970-х років.

"Sanok SW-1" №093.
“Sanok SW-1” №093.

Наступний експонат – службовий трамвай-снігоочисник “СХ-2” №С-003, виготовлений у 1954 році на Харківському вагоноремонтному заводі на базі двовісних візків і рам старих вагонів.

"СХ-2" №С-003.
“СХ-2” №С-003.
Всередині "СХ-2" №С-003.
Всередині “СХ-2” №С-003.
Всередині "СХ-2" №С-003.
Всередині “СХ-2” №С-003.

Трамвай, який багато хто, можливо, і пам’ятає – “Gotha T59E” №002 1960 року виготовлення. Більшість його побратимів були порізані на металобрухт, дана модель збереглась завдяки зварювальній установці обладнаній всередині вагону. Ззовні трамвай, у минулому році було відновлено, з часом планується повернення його до пасажирського вигляду.

"Gotha T59E" №002 ззовні.
“Gotha T59E” №002 ззовні.
"Gotha T59E" №002.
“Gotha T59E” №002.
У кабіні "Gotha T59E" №002.
У кабіні “Gotha T59E” №002.
У салоні "Gotha T59E" №002.
У салоні “Gotha T59E” №002.

Наступником “Gotha T59E” модель – “Gotha T2-62” №001 1963 року виготовлення, яка приїхала до нас із Одеси, а пізніше була переобладнана у відкрити вантажний вагон і зараз експлуатується в межах депо для перевезення громістких вантажів.

"Gotha T2-62" №001.
“Gotha T2-62” №001.

У післявоєнні роки у Чехії на заводі “ЧКД-Прага” за ліцензією американської фірми PCC почали виготовлення чотирьохвісні вагони “Tatra”, які стали одними з наймасовіших трамваїв у світі. Трамвай  “Tatra T4SU” №869, виготовлений у 1978 році, був списаний у 2011 році, але зараз помалу повертається до життя.

Під час екскурсії у трамваї "Tatra T4SU" №869.
Під час екскурсії у трамваї “Tatra T4SU” №869.
"Tatra T4SU" №869
“Tatra T4SU” №869

На зміну моделі “T4” прийшов трамвай “Tatra KT4SU” – цей трамвай є чи не наймасовішим у Європі. Вагон під №1004 – найстарший діючий трамвай у країнах СНД, у 2015 році пройшов капітальний ремонт і далі курсує вулицями Львова.

"Gotha T59E" №002 та "Tatra KT4SU" №1004.
“Gotha T59E” №002 та “Tatra KT4SU” №1004.

Гордість львівського “Електрону” – “Electron T5L64” №1179 2013 року виготовлення. 24 серпня 2013 року він почав курсувати вулицями Львова, а у 2014 році на коліях міста з’явився його менший “брат” – “Electron T3L44” №1180. Дані трамваї є найкращими і найсучаснішими на теренах пострадянського простору.

"Electron T5L64" №1179.
“Electron T5L64” №1179.
"Панель приладів" у трамваї "Electron T5L64" №1179.
“Панель приладів” у трамваї “Electron T5L64” №1179.
"Electron T5L64" №1179.
“Electron T5L64” №1179.

Разом з рухомим складом до уваги відвідувачів були і ремонтні цехи, підготовлені до ремонту та відремонтовані візки трамваїв, а волонтери проводили цікаві екскурсії для усіх бажаючих.

Трамваї в ремонтному  цеху.
Трамваї в ремонтному цеху.
Трамвайні візки в ремонтному  цеху.
Трамвайні візки в ремонтному цеху.
Схема розташування вагонів у депо.
Схема розташування вагонів у депо.
Трамваї "Electron T3L44" №1180, "Tatra T4SU" №869 та "Sanok SW-1" №093.
Трамваї “Electron T3L44” №1180, “Tatra T4SU” №869 та “Sanok SW-1” №093.

Костянтин БАРАНЮК

Напишіть відгук