Євген Філяк: „Власний бізнес — стояти над прірвою і жувати скло“

818
Експерт Всеукраїнського конкурсу „Інноваційний прорив“, засновник кількох успішних стартапів Євген Філяк

Трохи тонкощів творення та ведення бізнесу в нашій країні, пріоритети, які мають бути визначальними, якщо бажаєте досягнути успіху, мали нагоду довідатися студенти та науковці Національного університету „Львівська політехніка“ 27 квітня 2017 року від експерта Всеукраїнського конкурсу „Інноваційний прорив“, засновника кількох успішних стартапів Євгена Філяка.

Передовсім варто наголосити, що бізнесову „жилку“ Євген Філяк відкрив у собі не одразу. Майже 15 років був успішним науковцем, хоча, як сам про себе каже, — „неправильним науковцем“, бо вмів заробляти, знав, як і де знаходити гранти. Коли йому виповнилося 30 років, прийшло усвідомлення, що в значній мірі всьому, чого добився в науці, має завдячувати власним організаторським здібностям. Тоді покинув наукову сферу і пішов у бізнес. Там здобув чималий досвід, набив купу гуль, тричі збанкрутувавши, врешті добився успіху. А, зрозумівши, що вміє будувати маленький бізнес, вирішив „зануритися“ в таємниці функціонування великого бізнесу.

Зараз Євген Філяк пішов працювати в провідну ІТ-компанію SoftServe проектним менеджером. Як зізнався, це для нього стало досить непростим рішенням і довелося пересилити себе, бо будучи керівником власної справи, став підлеглим. Хоча, каже, що не шкодує, бо вже здобув чималий досвід і дізнався багато нового.

— Вирішивши розпочати власний бізнес, перш за все треба зрозуміти для чого це вам. Якщо хочете просто спокійно заробляти гроші, тоді точно не треба відкривати справу, а краще піти працювати в якусь провідну компанію. Зараз, наприклад, ще років десять у тренді буде ІТ-сфера. Бо власний бізнес — це стояти над прірвою і жувати скло. Це я відчув на собі вповні. Хоча, для мене тих п’ять років, коли розвивав власні справи, були найщасливіші в моєму житті, — розповів Євген Філяк.

Окремо варто акцентувати свою увагу й на тому, чого очікуєте від бізнесу. Якщо хочете, щоб він вас годував, то найкраще обрати малий бізнес. Для створення малого бізнесу просто копіюєте те, що вже успішно працює на ринку: магазини, ресторани, кафе, школи тощо. Його особливість у тому, що в ньому берете безпосередню участь і коли йдете ви, справа перестає існувати.

В середній бізнес Євген Філяк не вірить. Найцікавіший, на його думку, — великий бізнес, який змінює світ. Переконаний, що власне для великого бізнесу мають працювати науковці.

— Для мене критерієм успішної наукової розробки є те, чи зможе вона щось кардинально змінити. Від того залежить і те, чи цей патент куплять. Адже продаємо не лише ідею, а прибуток, який у майбутньому вона принесе. Як не прикро, та українські патенти не цікаві світовому ринкові, бо наш вітчизняний ринок досить малий. Визначальними є патенти США, Японії, ЄС, Канади, — додав гість Політехніки.

А загалом у бізнесі найважливіша — команда. Саме від людей на 90 відсотків залежить успіх справи. Тому Євген Філяк радить ретельно підбирати команду, навіть прискіпливіше, ніж майбутню дружину чи чоловіка. І фахівці мають бути кращі, ніж середньо статистично на ринку. А ще 10 відсотків успішного бізнесу — це правильно обрана проблема, яку вирішуватимете. Вона має бути нагальною для якомога ширшого кола споживачів, які будуть готові платити за це.

Наталія ПАВЛИШИН

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.